[BC3] Floppy Disk

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een probleem met mijn floppy disk..
Wanneer ik de computer opstart stop ie met laden en staat er: Floppy disk(s) fail (40)

In windows millenium werkt verder alles perfect, ik kan alleen nix met de A-schijf doen want dan loopt ie vast!

Hoe kan ik dit probleem oplossen??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik had het probleem dat mijn floppy te oud was voor mijn mobo op mijn oude mobo doet hij het prima op mijn nieuwe niet. Als het ledje constant blijft branden dan heb je de kabel verkeerd om aangesloten.

Verwijderd

Jah en laatst zat ik te dromen ofso en ik la ondersteboven met m''n hoofd in mijn pc kast.
(Voeding aangesloten en pc''tje staat lekker te draaien)

M''n diskette station was niet aangesloten (met de voeding) dus ik dacht, ow die stop ik er even in.
KRTGGGGGGGGGGGTKRKRKRTHG#$%!@#$^%$%&%$#^&
Een klein schokje (waarschijnlijk schrik effect), en de vonkjes vlogen er even vanaf.
Ik stoot m''n kop tegen m''n behuizing van mijn harde schijf ofso.

Na dat avontuur ging ik dus even mijn diskette staion eruit halen en wat zag ik..
Geen aansluiting voor mijn voeding meer.
*argh*..
Iemand een id?
nu zit er een ander station in maar die heeft zo''n geelachtig frontje..en dat frontje van m''n gemolde station past niet op degene die nog werkt..
maaruh..alsnog iemand een id waar mijn aansluiting gebleven is?
danku

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 15:50

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb een probleem met mijn floppy disk..
Wanneer ik de computer opstart stop ie met laden en staat er: Floppy disk(s) fail (40)
jaha, dat probleem ben ik vandaag dus ook tegengekomen, vandaar dat ik even dit oude forum schop.

Ik heb de harddisk vervangen en sindsdien wil m'n pc niet meer opstarten. nou is het probleem dat ik er dus een lege hd in heb zitten en ik ook niet meer in DOS kan komen.
Iemand enig idee hoe ik dat bovenste probleem oplos en wat het probleem is?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
1. Check alle kabels.
2. Check je Bios settings
3. Probeer een ander diskette station.

Werkt dit niet en je wil toch wat op je HD zetten, probeer dan eens vanaf CD op te starten.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 15:50

T-8one

take it easy, take a sisi

kabels gechecked en vervangen, andere diskette station geprobeerd.

helpt niets.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer het anders eens met alleen de floppy drive aangesloten, dus zonder HD,CD-ROM.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hiervoor hoef je nog altijd niet een oud topic omhoogschoppen.. Ik had liever gezien dat je een nieuw topic opent met een linkje hierheen :/

Maargoed, dit is nog altijd een zoekertje. Als je er zeker van bent dat de bejumpering/bekabeling/BIOS settings in orde zijn, dan is er iets goed mis met de floppenlezer en/of de moederbord. Nu weet je iig waar je moet gaan zoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.