[BC3] Wat is er toch met die a-open cd-rom spelers?

Pagina: 1
Acties:

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Vaak als ik een cd-rom probeer te lezen, dan maakt de a-open cdrom speler een verselijk geluidje en er verschijnt een blauw scherm dat de cd geplaatst moet worden (of de cd-rom is totaal niet te lezen. Hebben meer mensen dit probleem? En wat kan ik er aan doen? :)

Feyenoord!

Verwijderd

klinkt zeer bekend,gewoon een paar keer proberen is het enige dat helpt bij mij. De cd een beetje buigen, er een beetje op huigen doen soms wonderen. Blijft natuurlijk klote dat hij het niet gelijk doet:(:(

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:17
Schrapend geluidje zeker??? Mja... A-Open WAS errug goed tot 36x... daarna is het hard bergafwaards gegaan met A-Open... de 48, 50 en 52x modellen zijn ronduit BAGGER! Ook de A-Open DVD speler (16x40x) is niet al te best (waardeloze doorvoor, Nero geeft in veel gevallen zelfs aan 1x !!!! sjeez... In mijn ogen zijn goed: De Asus CD-S500 50x en de Sony 52x....

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-04 12:08
Ik heb een Aopen 12x40 DVD-ROM en ik moet zeggen dat deze absoluut geen problemen geeft...

Verwijderd

Ik heb een Aopen 40x speed reader al iets van 1œ jaar en doet het nogsteeds perfect.
Kon ik ook niet zeggen van mijn HP8100i brandertje.

Verwijderd

Ik heb een Aopen 1640 DVD speler, en ik moet zeggen dat dit de beste DVD/CD speler is die ik ooit gehad heb. De 52x CD speler van AOPen heb ik ook gehad, en die is idd zwaar beroerd (heb um door kunnen verkopen :)

• Jagermyster
  • Laatst online: 06:17
Hmmm... DVD''s afspelen doet die 16x40 misschien wel goed, maar mijn ervaring is dat de doorvoorsnelheid WAY onder de maat is in vergelijking met andere cd-rom spelers...

Maar misschien ben ik verwend met m''n Plextor 40TS :?

Verwijderd

Vanaf de 50 AOpen is de kwaliteitsbewaking
op een laag pitje gekomen.
Ze hebben beterschap beloofd:+

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Mijn AOpen 48x spint steeds up en weer down. Heel irritant en komt de leessnelheid niet ten goede :(.
In mijn ogen zijn goed: De Asus CD-S500 50x en de Sony 52x...
Uhm, was er laatst niet een topic over een geknalde cd in een ASUS?

• slacksoff
  • Laatst online: 07:23
Op zondag 08 april 2001 14:26 schreef Jagermyster het volgende:
Schrapend geluidje zeker??? Mja... A-Open WAS errug goed tot 36x...
pfwew. en die heb ik dus. nou geeft ie met cdtje kopieren alleen maar buffer underruns aan mn brandertje [12x]. en hij leest heel veel cd''s niet op volle snelheid [geen spin-up geluid] ik hoorde iets dat als de cdrom speler 1 foutje maakt/ontdekt hij de rest van de cd op 4x leest :-(

Verwijderd

heb je je nooit afgevraagd waar dat streepje voor staat in A-Open......

Heel simpel ''ndere K'' oftewel Andere KOpen
:)

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 15:24

mr_fragle

Don't forget the guide

Hier herzelfde probleem. Schrapend geluid bij het laden, duurt lang, en vastlopers :(.
Vind het maar een klote ding (het gaat hier om een 48x).

And now the most interresting part of deze grot

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:42

Sick Nick

Drop the top!

Heb ik nog geen last van, hoewel hij toch al een half jaartje oud is. Lekker snel hoewel soms een beetje lawaaig :(
Heb in m''n oude pc wel een 24x speed aopen zitten en die kan ik wel Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/nroos1/flacksmiley.gif en daarna Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/nroos1/rocketsmiley.gif zo slecht is dat ding. Daar gaat binnenkort gewoon een toshiba DVD in, lekker snel en stil. Deze voor A-Open Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/nroos1/thefinger.gif !!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb een stuk of 5 aopen''s van 48 tot 52 speed gehad maar wat een ontzettende K*Tdingen zijn dat zeg |:(, sindsdien zelf aan de plextor 40x scsi gegaan en in andere bak een Acer 52 speed, en die doet wel perfekt.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het geluid wat je noemt herken ik direct, het rem-geluid. Hij gooit gewoon z''n spindelmotor de andere kant op ofzo, maar ''t klinkt echt *ENG* :(.
En je hebt gelijk, het is heel hard achteruit gegaan met die dingen.
Ik heb eerst ''n Philips 40x gehad, met ''n A-Open-loopwerk, echt zonde dat ik die heb weggedaan.
Ik doe het leeswerk nu maar via m''n brander, die is een stuk nauwkeuriger, dat ''ie wat minder snel is vind ik niet erg, het oor wil ook wat (en het geduld ook trouwens, die A-Open moest je dezelfde CD 3x voeren en aanmoedigen als ''ie weer es in een pestbui was |:().

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ik heb een Asus 50x cd-rom speler en die doet het echt super.. ik heb nog nooit zo''n fantastische drive gehad. je merkt echt dat het zware kwaliteit is. Oke, hij is niet de stilste, maar hij is snel, betrouwbaar, en nog mooi ook 8-)

ben er echt heel tevreden over

• Knutselsmurf
  • Laatst online: 04-05 17:49

Knutselsmurf

LED's make things better

Heb zelf ook een AOpen 48x en dat ding maakt inderdaad meer herrie dan een floppydrive en leest soms langzamer....:( Ben dus al een tijdje op zoek naar een nieuwe

Zie ook deze topic [topic=155811]

- This line is intentionally left blank -

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Moet je en of ander proggie gebruiken, zodat ie op lagere snelheid leest. Is wel es een topic of geweest, moeje ff zoeken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1