Toon posts:

[BC3] Hoe windows partitie geheel naar nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe harddisk geinstalleerd en nu wil ik m''n gehele windows partitie in zijn geheel overzetten naar m''n nieuwe (snellere) harddisk. Ik wil dus niet windows opnieuw instaleren. Het zelfde geld voor een andere partitie waarin m''n overige programma''s staan.

De nieuwe HD is nu nog slave maar deze moet dus master worden. De oude HD wil ik wel laten zitten voor muziek en films of zo.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
norton ghost is hier perfect voor.. kun je een image maken van je schijf en die op een andere schijf/partitie terugzetten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Norton Gost 2001 inderdaad de partitie met overige programma''s kunnen kopieren naar de nieuwe HD. Alleen de Windows partitie doet hij niet. Kan dit komen doordat deze FAT16 is (de rest van die HD is 32) en de nieuwe HD FAT 32 geformateerd is? Als dat zo is hoe kan ik dit oplossen?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Zit een optie in Norton Ghost dat die automatisch FAT16 naar FAT32 partities omzet als het nodig is. Gewoon ff bij de opties rondneuzen, heb Ghost nu ff niet bij de hand en ik ga slapen :) :Z

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden