[BC3] Is het mogelijk om je hd iets te boosten?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een ata 66 en een ata100 schijf (de ata100 op 5400 rpm) en het zuigt toch soms errug zwaar. Die twee ratelen als de gek en de lampjes staan zowat continu aan. Ik heb nu 394 mb ram en dat helpt ook niks (niet dat ik het had verwacht).
Ik heb ook geen zien om een scsi hd te kopen want dat is me gewoon te duur en zonodig hoeft het ook weer niet.
Is het dus mogelijk om mn hd wat sneller te laten draaien of dat ie beter gebruikmaakt van mn ram en/of cache?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
cacheman downloaden.. Enne heb je DMA wel aanstaan?
HD defragmenteren helpt ook wel wat (niet met de windows defragger, want die is traag in vergelijking met andere. bvb Vopt)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op zaterdag 07 april 2001 20:29 schreef siggy het volgende:
Ik heb een ata 66 en een ata100 schijf (de ata100 op 5400 rpm) en het zuigt toch soms errug zwaar. Die twee ratelen als de gek en de lampjes staan zowat continu aan. Ik heb nu 394 mb ram en dat helpt ook niks (niet dat ik het had verwacht).
Ik heb ook geen zien om een scsi hd te kopen want dat is me gewoon te duur en zonodig hoeft het ook weer niet.
Is het dus mogelijk om mn hd wat sneller te laten draaien of dat ie beter gebruikmaakt van mn ram en/of cache?
394 mb ram?:?
Hoe doe je dat?
Ik heb 3 * 128 = 384 mb ram...

(typfoutje misschien?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
erm ik heb 256 + 128...........
is dus 394?
opes 384 dan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Al gekeken of je systeem niet in dos compatible mode loopt ? Busmaster drivers geinstalleerd ? Ooit geleerd dat als je een vraag hier stelt dat je zoveel mogelijk gegevens over je systeem geeft ?