[BC3] CD-R 8X 45 minuten ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Schop hem ff omhoog >:)

Iemand :?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik moet vandaag 8 cd''s branden op 8 speed. De eerste 5 gaan goed en duren maximaal 10 minuten per cd vanaf image. Daarna ga ik verder met de 6e cd en ook op 8x met image en die duurt ineens 45 minuten!! en toch staat er succesfull at 8x 1.200 kbyte.
Wie weet hoe dit kan ?? Ik ben trouwens bij die cd wel overgestapt van That''s writes naar TDK''s omdat die andere op waren. Maar die TDK zijn geschikt voor 12x branden, vaag:?. De cd die nu brandt (tdk) is nu op 6 minuut 45 en op 33%, dit lijkt dus op 4x branden :(

Weet iemand hoe dit komt? Ik gebruik nero5 en win2k. Mijn brander is een ACER 8x4x32 en verslaat normaal gesproken elke brander qua kwaliteit en snelheid van cdr''s.

EDIT: tiepevaut

Verwijderd

Mijn brander is een ACER 8x4x32 en verslaat normaal gesproken elke brander qua kwaliteit en snelheid van cdr''s.
Je zou toch moeten weten dat er enorm veel branders zijn die jouw brander ''verslaan'', een plextor 8 speed bijv. maar al helemaal een Plextor 16 speed (of Lite-On of Sanyo), dus waar slaat die uitspraak op?

[UP]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb het ook niet over brandsnelheid maar de snelheid waarmee de cd''s in een normale lezen worden gedraait. Ik ken heel veel plextors en vooral HP''s die in mijn speler gewoon STOPPEN met draaien...

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:52
raar probleem...

het enige waaraan ik denk dat het aan kan liggen is hetvolgende

als hij burnproof ofzo heeft kan het zijn dat ie stopt en later verder doet...
als hij een variabele schrijfsnelheid heeft (CAV of CLV, ik ben ff kwijt de welke van de 2 het is...) dan kan het zijn dat ie om een of andere reden vertraagd...

maar ik denk niet dat één van deze 2 dingen bij jou cdrw kan

ik zou je daarom alleen maar kunnen doorverwijzen naar het forum van www.cdfreaks.com