[BC3] IDE Controller & Raid 5?

Pagina: 1
Acties:

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Weten jullie of er een IDE raid controller op de markt is die ook Raid 5 aankan?

Controllers als de ABIT hotrod kan alleen RAID 0 & 1 aan..

Verwijderd

wat doet RAID 5 eigelijk ??

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Ik denk het niet. De ide raid kaarten voor pci kunnen dit wel dacht ik (de dure toch) maar de performantie is nog slecht.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 14:00 schreef GiGNiC het volgende:
wat doet RAID 5 eigelijk ??
Raid 5 is Striping + Parity. Dus je hebt het voordeel van de snelheid van Striping, en tegelijkertijd ook nog data redundancy.

Als er 1 schijf van de minimaal 3 schijfen uitvalt kun je nog gewoon door blijven werken.

Verwijderd

Ja, deze zijn wel op de markt. Vershillende fabrikanten hebben er eentje bv: Tekram.

Het nadeel is dat deze nog vrij prijzig zijn en nog niet kunnen tippen aan een SCSI versie.

Kind Regards,
Mysterio.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 14:05 schreef Lord_Mysterio het volgende:
Ja, deze zijn wel op de markt. Vershillende fabrikanten hebben er eentje bv: Tekram.

Het nadeel is dat deze nog vrij prijzig zijn en nog niet kunnen tippen aan een SCSI versie.

Kind Regards,
Mysterio.
Ik zie bij www.tekram.com alleen maar een SCSI raid controller?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Op zaterdag 07 april 2001 14:13 schreef CRiSiS het volgende:

[..]

Ik zie bij www.tekram.com alleen maar een SCSI raid controller?
Ik dacht ook dat tekram scsi was. Maar op tweakers is er niet zo lang geleden nog een test geweest van ide raid controllers, o.a. promise heeft er (alhoewel die niet zo goed uit de test kwam). Ze zijn ook nog vrij prijzig. Als je echt professioneel raid wil, dan raad ik toch scsi aan.

Verwijderd

raid5 is 80% van de performance van een stripe , en het heeft distributed parity ,dus data redundancy , maar raid5 voor ide lijkt mij erg slecht te performen ivm geen multitasking mogelijkheden .

Verwijderd

promise heeft er ook een , maar die presteert niet goed. Zie storagereview.com ofzo (Battle of the giants noemden ze het)

Verwijderd

Als je voorkeur naar adaptec uit gaat. Koop dan nog niet. Er komt een nieuwe aan met 4 aparte ide kanalen die raid 0, 1, 0 en 1, en raid 5 ondersteunt dit alles gebaseerd op de 2100S bios. Op mijn werk zijn we hier mee aan het spelen preproduction model.

Verwijderd

http://www.3ware.com maken ook Raid5 IDE controllers, ook met meer poorten dan de Adaptec kaart die er is. geloof dat die silentpc gasten ze verkopen in Nederland.

Verwijderd

Er zijn wel degelijk goedkope raid5 controllers in de verkoop. De fasttrak100 controller kan dit o.a. de omgebouwde promise ide controller (o.a. op a7v) kan afhankelijk van de firmware versie raid0/1 en 5 aan. De standaard firmware op a7v133 kan dit dus niet! Het hangt allemaal van de firmware af aangezien dit type raid s/w raid is. De andere controllers die duidelijk duurder zijn, zijn dus niet de enige ''echte'' maar zijn anders kwa architectuur, bijv. ingebouwde versnelling (onboard complete afhandeling van raid dmv extra uprocessor)
Deze raid controllers zijn daarom ook de ENIGE ECHTE H/W RAID CONTROLLERS, elke andere vorm van raid controllers is software raid
Pagina: 1