[BC3] HDD WIN2K chkdsk errors

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Als ik de pc met win2k uitschakel en daarna weer aan heb ik ELKE KEER dat ie chkdsk draait en meerdere fouten vind, ik raad dus ook gegevens kwijt. Wat kan ik hier aan doen ? lijkt erop dat de harddisk niet de kans krijgt zijn laatste data weg te schrijven voordat de stroom eraf gaat.
Systeem is een A7V133 met Promise ATA en Maxtor Diamondmax (60?) 40 GB ata 100. Hij zit ook op de ata 100 bus aangesloten.

Is hier een oplossing voor want voor herstarten kiezen steeds is erg omslachtig en ik vergeet het ook steeds en kies voor shut-down. :r

Iemand met een *D tip ?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Kan me niet voorstellen dat er geen enkele tweakers is die hier geen antwoord op heeft ?

Er zijn toch wel tweakers met een A7V en ata100 op win2000 ?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

Beaves

Usque ad Finem

Ik denk dat de computer zichzelf te snel afsluit, waardoor de pc geen tijd heeft om alles goed te bewaren. Dit is makkelijk op te lossen om ACPI uit te schakelen, je moet dan zelf op het eind de pc uit zetten.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Heb ik geprobeerd maar ik krijg die ACPI niet uit. Ik doe dan My computer>manage en dan bij device manager kies ik computer en dan advanced con.....(ACPI) PC. daar kan ik dus niks kiezen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Niemand een idee?

• Fairy
  • Niet online

Fairy