Toon posts:

[BC3] maxtor 60 plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo , hier ff een vraag aan jullie

ik heb deze maand een maxtor harde schijf gekocht maar ik krijg hem niet goed geinstalled. :'(

ik heb MAXBLAST gebruikt om hem hem te partitioneren omdat in fdisk nog geeneens de helft van mijn HD detect (*maar in mijn BIOS wel :? )

Alles gaat goed totdat ik mijn schijven wil bekijken in MIJN COMPUTER van windowz, deze laat geeneen van de door mijn aangegeven partities zien :(

Heeft iemand ID''en ?? of iemand andere programaatjes die goed werken ??

Alvast bedankt !!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gooi hem gewoon eens helemaal leeg met fdisk en misschien moet je fdisk draaien in fat 32 modus... anders ziet ie idd maar 2 gb.. kun je toch 30 partities maken hartstikke leuk.
formatteer hem daarna, das ook wel handig (al ziet verkenneer ongeformatteerde partities wel natuurlijk, hij kan hem alleen niet aanspreken)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb hem dus al helemaal ge low level format (dus de orginele staat waarin ik hem heb gekregen) en toen gekeken met FDISK toen zag ie 28 GB (lekker maar nog geeneens de helft van wat ie moet hebben *61,4GB*)
Nou ik denk dan ga ik het toch nog een keer proberen met
MAXBLAST
(das een progje wat speciaal voor maxtor drives is gemaakt om goed te installen :? )

nou weer alles goed gegaan maar ik zag dus weer niets in windowz (ME versie)

dus jouw theorie werkt niet (jammer genoeg) maar toch bedankt

iemand anders ID''tjes?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
bios updaten.

En niet vergeten je HD te formatteren als je geFdiskt heb...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de laatste BIOS update van MSI :'(

en ik kan die parttieites dus niet formateren als ie ze niet ziet :(

ik heb een nogal oud moederbord <MSI-6156 BX>

mischien ligt het daaraan??

zo jah weet iemand dan of je met een kt7a MOBO ook moeite hebt met grote schijven??
dit omdat ik van plan ben deze te kopen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
low level format met een nieuwe schijf zou ik doen. hoe sloop ik mijn schijf ? nou, dit is een aardige optie alvast dus. of heb je gewoon met fdisk de hele zooi er af gepleurd (dat is nl geen low level format)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Low Level format ? kon je em weggooien ! Garantie weg ! Low Level format gaat bijna altijd fout en meestal hou je dan maar een 10 gig of kleiner schijfje over.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is low level format nou weer slecht??

ik zou het niet weten het zet alleen alle data op de schijf om in een 0 toch :?

maar jah voor de rest heb ik goed nieuws want ik ben erchter wat er mis was (8>
(na 1 week zoeken bleek het 1 optie te zijn |:( )

nou in iedergeval bedankt en smvs ik hoop van je te horen wat er nou precies mis is met low level format want dan leer ik weer wat

thanx

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
wat is dat precies, een low-level format?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Wildfire

Joy to the world!

Als je ons nou ook eens zou inlichten wat nou precies het probleem was... zou wel leuk zijn namelijk! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is het zo formateren dat alle date een 0 wordt en dus in de eigenlijke staat terecht komt

uuh zoals je me mischien gelezen hebt is het al weer opgelost (maar ik was toch best duidelijk in mij uitleg :? )

Verwijderd

het enige wat ik van low-level-format weet is dat het gebruikt werd bij hele oude schijven (de 40mb en 20mb schijven en ouder:Z).

Pas het toe op een moderne harddisk -> bye bye harddisk;(, eens getest op een niet al te beste schijf>:)

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik dan veel geluk want hij deed het nu weer en ziet alle ruimte !!

(na low level format)

*Me = lucky bastard

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wat een onzin! een low-level format kan totaal onschadelijk zijn mits je een utility gebruikt die door de maker van de schijf ter beschikking is gesteld.
wat een low-level doet is alle structuren (partitietabel, mbr, de partities zelf) wissen.
ik heb minstens 3 van m''n harddisks (5 maxtors) wel eens een low-level gegeven en zonder slechte gevolgen. en zo heel af en toe is het gewoon nodig.

Verwijderd

ben ik niet met je eens, heb nu al 100tallen hd''s geformat en nog niet low-level, ken niemand die dat nog gebruikt.

En mijn hd sneuvelde helaas wel door die low-level format, totaal onleesbaar/onbruikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
mischien zijn alleen maxtor schijven bruikbaar na low level format want mijne is ook een maxtor zoals je mischien weet :P

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Zal het maar even duidelijk maken:
De harddisk bevat van zichzelf al data waar dus het typenummer, de grootte en alle andere info opstaat. De low level formattering kijkt hoe groot de schijf is (en dat gaat bijna altijd fout) en die overschrijft de hele harddisk dus en vervangt ook die O zo kostbare info. Vanaf de fabriek is hij dus al geformatteerd en zijn de clusters al ingedeeld. Als je low level formatteerd dan wordt dat over gedaan en dat gaat vaak fout omdat de adressen buiten het bereik vallen. Hierdoor vervalt ook de garantie en heb je niks meer aan de schijf. Als je ERG veel geluk hebt dan gaat het goed maar dit is ook maar 1 op de 200 !

Verwijderd

mijn vraag: waarom gebruikte ze het vroeger dan wel:?:?:? Werkte het soms alleen met hele kleine schijven:?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het maar ff opgezocht omdat het nogal veel verwarring veroorzaakt (volgens mij)

Low Level Format
Het formatteren van een harde schijf op het laagste niveau. Hierbij wordt ook de sector informatie opnieuw op de schijf gezet. Tevens wordt de tabel met de bad sectors opnieuw weggeschreven. Hierna is de schijf nog niet te gebruiken, want daarna moet er nog een High Level Format of een DOS Format gedaan worden. Een Low Level Format is hopelijk maar eenmaal nodig voor een harde schijf. Denk er wel om dat IDE schijven NOOIT zelf low level geformatteerd kunnen worden. Laat dit altijd door de leverancier doen.

je kan dit en nog meer vinden (voor als je niet weet wat iets betekent)

www.computerwoorden.nl

LET OP : dit betekent dus dat ik toegeef fout bezig geweest te zijn |:(

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Als je ERG veel geluk hebt dan gaat het goed maar dit is ook maar 1 op de 200 !
Dit is dus inderdaad onzin. Ik heb zelf al talloze schijven een low-level gegeven en nog nooit is het mislukt. Quantum, WD, Maxtor, IBM, you name it. Als het dan zo schadelijk is om een low-level te doen, dan vraag ik me af waarom fabrikanten in godsnaam publiekelijk utilities op hun sites zetten om een low-level uit te voeren :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Huigie
  • Laatst online: 20:02

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ter info, low levellen (bij IDE schijven: Zero all Data) doe je pas als je een schijf een jaar of 2 a 3 gebruikt hebt of wanneer je bad sectors op je schijf aantreft. De formatteer/initialiseer software zet dan zeg maar een kruisje over de bad sectoren zodat je er niks meer op kan schrijven. Een nieuwe schijf is in de fabriek ge-low-levelled, deze net na aanschaf opnieuw low-levellen is dus een beetje onzinnig.

Specs

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30
Nou systeemkast, ik heb een tijdje geleden ook zo''n maxtor hd gekocht, maar dan 30 GB. Ik heb een p100@120, dus hij ondersteunde HDD''s groter dan 8,4 GB niet. Eerst vanalles met bios zitten kl*ten, toen toch maar maxblast gedownload. Er staat ergens iets over EZ-BIOS, heb ik ook geinstalleerd. Alles werkt nu prima,:) en ik heb wel de volle 30 GB. Misschien dat het bij jou niet werkt omdat je ME hebt, is namelijk een DOS-utility:?)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

offtopic:
luitjes fdisk is een brakke utility .. schijven groter dan 60gb worden niet juist herkend.

wat je zou kunnen gebruiken is partition magic, maar fdisk had het in dit geval ookal moeten doen. wat vind je leverancier van de harddisk? ruil die harddisk om zou ik zeggen. makkelijk maar misschien wel effectief ;)

• Toink
  • Niet online
ik was niet aan ''t lezen... ik zie net dat je wonder boven wonder ''t ding toch aan de praat hebt gekregen.

Tweaken is niet slopen. Doe geen dingen waar je het effect niet van kent.
Pagina: 1