Toon posts:

[BC3] Writer probs!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort het probleem als ik een cd wil gaan writen en er dan een cd indoet, dan hoor je me writer het cd''tje lezen en dan spugt die hem uit enzegt die dat die niet writable is ik heb al andere cd''s geprobeerd maar niks lukt!

Wie helpt me?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Welke writer?
Welke CD-tjes?
Welk programma?
Wat is je IDE configuratie?
Kan ie wel CD-ROMs lezen?

Verwijderd

Topicstarter
CD merrk doet er niet toe want heb al allemaal cd''s geprobeerd. Het is een writer fujitsy 4x4x32. En hij deed het gewoon voorhen

Verwijderd

misschien ff schoonmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe?

Verwijderd

one word PLEXTOR *D

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zooitje opnieuw instaleren:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik nou het beste doen?

En hoe maak ik me writer schoon?

Hoe installeer ik alles opnieuw?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

verkeerde forum

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Waar had die dan gemoeten?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 07 april 2001 18:01 schreef kruitje het volgende:
Waar had die dan gemoeten?
Wat dacht je van: Opslagmedia & I/O Controllers

Staat als omderschift het volgende: Voor je HDD''s, CD burners en andere zut zoals tapestreamers, CD-ROM drives en SCSI controllers.

duidelijker dan dat kan volgens mij niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Oeps........

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke srry hij moest daar, maar kan iemand me nou ff uitleggen hoe ik het beste kan fixen?

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 12:13 schreef kruitje het volgende:
Ja oke srry hij moest daar, maar kan iemand me nou ff uitleggen hoe ik het beste kan fixen?
De laser schoonmaken, heel simpel, ding uit elkaar schroeven, een schoon doekje met alcohol tippen, de laser schoonmaken (heel lichtjes erop drukken, niet hard wrijven), alles weer terug in elkaar zetten, klaar.

Maar koop AUB gewoon een GOEDE writer, zoals een Lite-On 12x met burn-proof voor 399,- of een plextor of een sanyo |:(

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 12:29 schreef minus0ne het volgende:

[..]

De laser schoonmaken, heel simpel, ding uit elkaar schroeven, een schoon doekje met alcohol tippen, de laser schoonmaken (heel lichtjes erop drukken, niet hard wrijven), alles weer terug in elkaar zetten, klaar.
probeer het eerst eens zonder alcohol, alcohol kan de coating op de lens beschadigen en kan een filmpje achter laten op de lens. hier door zal je de lens vaker schoon moeten maken. koop een blaas kwarstje bij een foto zaak daar gaat het vaak ook prima mee. (dus alleen als het droog niet wil met alcohol proberen)

• Bulldog
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een andere manier dan helemaal open schroieven en schoonmakeN!!!!!!!!!

Verwijderd

ja weggooien en een plextor kopen B-)

Verwijderd

Topicstarter
^^

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen geld om een nieuwe te kopen dus wil het gewoon graag kunnen fixxen.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?

• BC3 Victim
verkopen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Dat hoeft toch helemaal niet er is vast wel iets hoe ik hem kan maken want niemand weet precies wat het probleem is.

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 11:14 schreef kruitje het volgende:
Dat hoeft toch helemaal niet er is vast wel iets hoe ik hem kan maken want niemand weet precies wat het probleem is.
jawel:
dan spugt die hem uit enzegt die dat die niet writable
dus de laser...
schoonmaken met een wattestaafje - geen alcohol en klaar...

Gebruik geen schoonmaak cd''s, die werken nl als volgt: er schraapt een lens langs je kop en schrapt het in de hoekjes van je lens terwijl de lensophanging uitgerekt en uit balans gerukt wordt...

en anders is je cd zelf verrot als hij het alleen bij bepaalde cd;s doet, en anders je write calibration unit (printje vervangen, prijzig...)

Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
En waar zit die laser precies?
Moet ik dna me writer helemaal uit elkaar halen?

• BC3 Victim
hoeft niet, je kan hem ook verkopen/weggooien/ophangen aan de muur/laten zitten en ermee leven/iemand anders dat laten doen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het wil fixxen moet ik hem dan open maken of is dat niet nodig?

Ik heb hier niet zo goed in dus zou graag wat info willen hebben hoe het precies werkt enzo.

Verwijderd

Topicstarter
^^

Verwijderd

Ding openschroeven kijken waar de lens zit... wattenstaafje pakken voorzichtig over de lens heen en weer gaan burner weer inelkaar zetten schroeven erin aansluiten en testten...
Pagina: 1