Ik heb een Diamond FirePort40 SCSI-controller met daaraan gekoppeld onder andere een Plextor UltraPlex CDROM-speler. De BIOS-versie van de FirePort is 4.09.06. Op een Asus P2B kan ik met deze kaart zonder problemen van mijn UltraPlex booten. Stop ik de kaart echter in een MSI K7T Turbo met BIOS 2.5, dan werkt deze weliswaar perfect onder Windows, maar booten van de UltraPlex wil niet lukken. In de BIOS van de FirePort staat de optie voor booten van CDROM aan en in de BIOS van het moederbord staat de boot-volgorde op floppy-SCSI-HDD0. Ik heb al andere BIOS-instellingen geprobeerd, de kaart in een ander PCI-slot, andere SCSI-ID. Niets helpt.
Ik heb gezocht naar een nieuwere BIOS voor de FirePort, maar deze is er niet. In hoeverre is het mogelijk een standaard BIOS van LSI Logic/SymBios Logic in de FirePort te flashen? De FirePort is namelijk gewoon gebaseerd op de 875-chip van LSI/SymBios. Ik heb geprobeerd de flash utility van LSI te draaien vanaf een bootable flop, maar deze vindt een kaart-ID van Diamond geeft aan dat het geen standaard LSI/SymBios-kaart betreft. Start ik de flash utility van de FirePort op, dan herkent deze wel de nieuwste BIOS-file, 4.18, van LSI Logic en geeft me de mogelijkheid hiermee te flashen. Ik ben echter bang dat ik de kaart doodflash. Is er iemand die dit al eens geprobeerd heeft en zo ja, met welk resultaat?
Als iemand van SCSI-CDROM met een FirePort40 kan booten op een MSI K7T Turbo, dan hoor ik dat graag.
Ik heb gezocht naar een nieuwere BIOS voor de FirePort, maar deze is er niet. In hoeverre is het mogelijk een standaard BIOS van LSI Logic/SymBios Logic in de FirePort te flashen? De FirePort is namelijk gewoon gebaseerd op de 875-chip van LSI/SymBios. Ik heb geprobeerd de flash utility van LSI te draaien vanaf een bootable flop, maar deze vindt een kaart-ID van Diamond geeft aan dat het geen standaard LSI/SymBios-kaart betreft. Start ik de flash utility van de FirePort op, dan herkent deze wel de nieuwste BIOS-file, 4.18, van LSI Logic en geeft me de mogelijkheid hiermee te flashen. Ik ben echter bang dat ik de kaart doodflash. Is er iemand die dit al eens geprobeerd heeft en zo ja, met welk resultaat?
Als iemand van SCSI-CDROM met een FirePort40 kan booten op een MSI K7T Turbo, dan hoor ik dat graag.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen