Toon posts:

[BC3] harddiks verschil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze 2?
Harddisks (IDE)
Harddisks (SCSI, Fibre Channel & Firewire)

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik dacht dat scsi sneller en betrouwbaarder was maar vooral ook duurder:(

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

SCSI is alleen interessant als je veel (lees verschillende file accessŽs) disk-IO verkeer hebt. Komt alleen in zware workstations en servers voor.

Het is in die omgevingen veel sneller. Echter als je alleen af en toe een applicatie start en verder lichte disk-IO verkeer hebt is het niet interessant.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Het verschil is de aansluiting. IDE, SCSI, Fibrechannel en FireWire zijn verschillende aansluitingen, waarbij IDE mainstream is, SCSI en Fibrechannel voor high performance systemen en Firewire (volgens mij) voor hot-pluggable, mobiele toepassingen.

Voordelen van SCSI (U160) zijn overigens voornamelijk grotere bandbreedte, kleinere processorbelasting en mogelijkheid om veel apparaten tegelijk aan te sluiten.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is gemoved van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:46
Het is maar net wat je er mee doet, als je veel disken hebt is SCSI wel degelijk sneller (beter protocol als IDE met b.v. command queing). Daarnaast zijn SCSI disken verkrijgbaar in erg snelle varianten zoals 10.000 en 15.000rpm, die zijn er niet in IDE uitvoering. Over het algemeen zij de toegangstijden ook beter. Maar verwacht niet dat een 7200rpm SCSI disk er per definitie een moderne 7200rpm IDE disk uit draait, dat valt tegen. Fibre Channel disken zijn ook SCSI disken, alleen met een andere interface.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1