[BC3] Raid moederbord

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo beste tweakers,

Ik ben zelf een computer aan het samenstellen.
Nou weet ik een ding alleen niet.
:?
Kan ik beter ene moederbord met raid contoller nemen en dan twee schijven van 15 gig.
of een gewoon moederbord met een hd van 30 gig?

Ik hoorde namelijk dat het met raid sneller werkt maar ik ben daar niet zeker van.

alvast thanX

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

je wilt niet weten hoe traag raid 0 is |:(

Verwijderd

Beter is gewoon 1schijf van 30gig.
Raid wil bij mij nooit zo lekker. Zal wel aan mij liggen. Maar toch.

Verwijderd

als je raid 0 goed doet is je schrijf/lees snelheid bijna 2 keer zo hoog...

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
RAID-0 is bij mij wel sneller dan de gewone HD''s die ik heb. Ik heb 2 keer IBM 46.1GB als RAID-0 en ben er wel over te spreken. Nu is IDE RAID nog niet zo goed als SCSI, aangezien je iets van 18% CPU belasting hebt, maar met unrarren, etc bevalt mijn RAID perfect. Sommige programma''s, zoals bijvoorbeeld Norton Anti-Virus wou niet installeren op mijn RAID hd''s, maar wel op mijn derde schijf, dus dat was ook opgelost.

Verwijderd

Bij mij is Raid-O gewoon twee keer zo snel
2x IBM-45GB DTLA en Abit SA6-Raid. Werkt super

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 17:19 schreef Leon_suurmond het volgende:
je wilt niet weten hoe traag raid 0 is |:(
Dat heb jij misschien, maar dat is puur pech voor je... RAID is sneller dan gewoon 1 hd. Soms komt het er niet echt uit maar over het algemeen is het wel zo...

Greetz

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:46
Niks mis met IDE-RAID. Mijn bak is er echt wel bijteriger door geworden. Je moet wel weten waar je mee bezig bent overigens.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1