[BC3] Beste IDE CD-rom?

Pagina: 1
Acties:

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53

Knutselsmurf

LED's make things better

Topicstarter
Omdat mij huidige CD-rom problemen heeft met het lezen van met name wat oudere CD''s (lees krasjes) ben ik op zoek naar een nieuwe. Nu vraag ik mij dus af wat de beste CD-rom drive is. Dat Plextor hele goede drives maakt, dat weet ik, maar da''s alleen SCSI, en ik wil graag een IDE schijf. Wie kan hier iets meer over vertellen?

- This line is intentionally left blank -

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kenwood trueX 72x
hartstikke leuk
hartstikke duur

• Wouter
  • Niet online
en hardstikke slecht in het lezen van CDR''s en bekraste CD''s

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 16:44

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Asus CD-ROM Drives zijn goed, stil, betrouwbaar en snel in DAE. En ze zijn ook nog eens goed betaalbaar. De Kenwood is wel de top op CD-ROM Gebied, maar een beetje prijzig en de technologie heeft nog wat kinderziektes zoals het niet kunnen lezen van bep. cd''s. Dus ik zou eerder voor de Asus gaan als ik jou was......

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Wouter
  • Niet online
Niet om het een of ander...;

Asus drives maken een pokkeherrie (en nee... dat truukje om de snelheid lager te zetten werkte bij mij niet) en zijn niet betrouwbaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.digifiel.com/wouter/asus1.jpg

• Wouter
  • Niet online
Ik zou gaan voor een 40x

Voordelen:

- minder herrie
- goedkoper (tientje ofzo)
- minder last van ontplofte CD''s

Nadelen:

- ietsje trager

• catfish
  • Laatst online: 13-04 11:40
Thoshiba is wel goed, pioneer ook of maken die enkel nog DVDdrives?

ik vind de AOpen nogal slecht (lawaai, trage up/down spin)

met ASUS heb ik nog geen ervaringen (behalve mobo dan >:))

de Ultraplex is ZEER goed (wel scsi natuurlijk)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 15:36

Tjark

DON'T PANIC

Als je nog geen DVD hebt zou ik zeggen: ga eens op zoek naar een Aopen/pioneer 12/16x DVD.

*insert signature here

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:57
ADicht DVD kan zeer slecht tegen hoge FSB

Verder: Als je nog geen schrijver hebt, koop dan een plex 121032A of een 161040A ofzo, heb je ook een goede lezer :)

Verwijderd

Plextor IDE is ook gewoon retegoed hoor.

• Knutselsmurf

Knutselsmurf

LED's make things better

Topicstarter
Plextor IDE? Ik ben die nog niet tegengekomen. Alleen IDE-branders en dat is een beetje prijzig om als CD-rom te gebruiken.

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-04 13:24
Kan de Teac CD540E zeer aanraden. Deze is echt een koning in DAE. Supersnel en foutloos. Daarnaast is ie ook vrij stil. Kijk anders eens op www.cdspeed2000.com.

Verwijderd

ACTIMA 50X MAX
ja ik weet het is een onbekend merk !
Maar dit ding leest echt alle
cd''s :7

Verwijderd

IIG geen AOpen 52X nemen da ding ript voor geen hol!

Verwijderd

ik zou gaan voor de toshiba xm6702b, die komt bij veel testen als beste uit de bus. hij is iets duurder als andere maar wel heel goed, en wordt aanbevolen door clone cd omdat hij goed sub channel kan lezen

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:52
Mijn mitsumi 48x maakt veel lawaai,

ript audio cds (met eac wel) tegen 3x

en ik weet niet echt hoe goed hij bekraste cds leest (hij is nog nieuw) --> niet kopen dus!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Asus 40X is toppie :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Een Afreey of een LG

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

LG 52 speed IDE

Maakt relatief weinig herrie (in vergelijking met andere spelers in dezelde snelheidsklasse), heeft goede performance en de DAE performance schijnt ook zeer netjes te wezen.

Verwijderd

Teac CD540E met firmware 3.0A (download)
Lees review:
cdrinfo.com/hardware/teac540e
Ik heb hetzelf ook getest en ben zeer tevreden over de teac CD540e.De Teac is zelfs beter dan een plextor PX-40TS. Zeer snelle access time(+/-64ms) en DEA(23x). Een zeer groot pluspunt is dat de teac zelfs een CDRW op dezelfde snelheid (max40x) leest als een gewone CD. Zowat alle CD-rom drives hebben hier zeer veel moeite mee. (Kenwood slaat op tilt en de plextor 8x)
De topsnelheid is iets lager dan meeste CD-rom drives maar is daardoor ook een stuk degelijker. De prijs is ook laag, fl. 109,- ex bij Alternate

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DaOverclocker

Overclocker for life...

Leuk is dit hoor, vraagt ie wat de beste cd speler is, krijg je echt ALLE merken naar je kop geslingerd! hahahaha daar schiet je wat mee op zeg!
behalve Aopen, die valt af.
Afbeeldingslocatie: http://www.loeffen.com/bumper.gifAfbeeldingslocatie: http://www.loeffen.com/bumper.gifAfbeeldingslocatie: http://www.loeffen.com/bumper.gifAfbeeldingslocatie: http://www.loeffen.com/bumper.gifAfbeeldingslocatie: http://www.loeffen.com/bumper.gif

Hi

systeem specs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
koop iig geen Afreey!

Ik heb er in een half jaar tijd al 2 versleten...
Ze kunnen ook voor geen meter rippen( tikjes door het geluid, en maar op 15x ofzo)

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 20:18
Cyberdrive 52 *

nadeel is wel dat als je er een cd''tje
instopt het hele huis meetrilt. >:)

• Knutselsmurf

Knutselsmurf

LED's make things better

Topicstarter
Leuk is dit hoor, vraagt ie wat de beste cd speler is, krijg je echt ALLE merken naar je kop geslingerd! hahahaha daar schiet je wat mee op zeg!
behalve Aopen, die valt af.
Laat ik nu dus een Aopen hebben en daar niet tevreden over zijn....

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:01
Ik heb een Toschiba 48* en die doet het perfect. Hij koste maar 90 mark, maar dat was wel in duitsland.
Snelheid is goed, alleen maakt ie soms wel wat lawaai. Ook is het een voordeel dat ie ook cd-rw kan lezen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:03
Ik heb 2 TEAC CD540E''s, en zijn zijn snel, betrouwbaar, en degelijk, ik heb er 1 opengedraaid voor een LEDmodje, en het stuk wat de CD van bven vastklemt is zelfs gemaakt van 2,5mm dik staal! hij is ook veel zwaarder dan de gemiddelde cdromdrive, bijna tegen het gewicht van een writer aan.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb een Lite-on 52 speed, en ik vind het wel een aardig geval, alleen gaat die cdlade zo traaaaaaaaaag open. Daar erger ik me echt aan. Verder heeft ie wel eens wat probleempjes in CloneCD. Ik zou hem dus niet nog eem keer kopen.
Pagina: 1