De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ja dat had ik nou ook 3 weken geleden
het gebeurde mij met een cd-rom speler zonder merk maar toch ik schrok me kapot
ik was al 30 min bzig en ineens ploft zo me cd in stukjes door het laadje heen
Het kan dus wel
het gebeurde mij met een cd-rom speler zonder merk maar toch ik schrok me kapot
ik was al 30 min bzig en ineens ploft zo me cd in stukjes door het laadje heen
Het kan dus wel
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Verwijderd
Misschien zou het kunnen dat het cd-apperaat wat te warm wordt ofzo.. het valt mij wel eens op als ik een filmpie heb gekeken dat die cd's redelijk heet worden. DVD's hebben er minder last van. Ik heb een pioneer 10x40x dvd slot-in. Overigens werkt deze nu al 3 jaar ofzo ..
en nog steeds (houden zo)
Een maat van mij had dit ook...
Het lag aan de cd... daar zat een klein scheurtje in.
En die was toen hij op hoge toeren ging draaien dus ook gexplodeerd...
Hij doet het nu weer wel, de cd-rom speler. Hij heeft um open gesloopt en alles er uit gezogen. toen weer in me kaar en toen een klap er op gegeven, want hij ratelde, en dat ding draait nog steeds... ruim een maand of 2 al
Dus sloop open maak schoon en probeer! scheeld toch weer een nieuwe kopen
Het lag aan de cd... daar zat een klein scheurtje in.
En die was toen hij op hoge toeren ging draaien dus ook gexplodeerd...
Hij doet het nu weer wel, de cd-rom speler. Hij heeft um open gesloopt en alles er uit gezogen. toen weer in me kaar en toen een klap er op gegeven, want hij ratelde, en dat ding draait nog steeds... ruim een maand of 2 al
Dus sloop open maak schoon en probeer! scheeld toch weer een nieuwe kopen
Gebeurd dit met CD-r's of ook met originele cd's?? Want ik merk dat bij CD-r's de kwaliteit van het materiaal soms wel errug slecht is; CD-tjes valt op de grond en is stuk
effe over of het aan die geschreven cds ligt: het zou kunnen.
ik was dr bij toen die cdrom van nienix ontplofte (zat dr net 2m vanaf), en ik had die cd gemaakt maar ik had nie echt een goedkoop merk gebruikt. was zon zilvere mmore cd (mooie cdtjes trouwens). ikzelf heb m ook effe gebruikt en mn neefie dus ook al effetjes en toen... leek het net of dr iets op de comp viel, maar de viel iets uit...
we hebben toen trouwens ook die cdrom uit elkaar gehaalt en de stukken dr uit gehaalt. dr zat een of ander los stukje in en we wisten nie hoe dat weer goed moest. nou heeftie een ouwe cdrom van de k6-200 die in een andere kamer stond.
ik was dr bij toen die cdrom van nienix ontplofte (zat dr net 2m vanaf), en ik had die cd gemaakt maar ik had nie echt een goedkoop merk gebruikt. was zon zilvere mmore cd (mooie cdtjes trouwens). ikzelf heb m ook effe gebruikt en mn neefie dus ook al effetjes en toen... leek het net of dr iets op de comp viel, maar de viel iets uit...
we hebben toen trouwens ook die cdrom uit elkaar gehaalt en de stukken dr uit gehaalt. dr zat een of ander los stukje in en we wisten nie hoe dat weer goed moest. nou heeftie een ouwe cdrom van de k6-200 die in een andere kamer stond.
Ik heb echt een hele goeie PC.
ik heb al een jaar of 1,5 een asus 52x, dit is een bekend probleem bij asus branders.
Een oude cdrom speler van mij heeft dit ook gedaan, zat er een stuk cdrom in mijn been (au...
), die doet het trouwens nog wel
(en op een volledig geperforeerd laatje na is er nix aan te zien
)
Een oude cdrom speler van mij heeft dit ook gedaan, zat er een stuk cdrom in mijn been (au...
edit:
Why in gods name reageer je op zown oud topic????
Why in gods name reageer je op zown oud topic????
je moet toch wat in je vrije tijd
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Ik ken 't probleem en dit zijn de meest waarschijnlijke oorzaken:
- Gat van de cd zit niet exact in het midden (onbalans)
- Rand van de CD is niet overal even dik (onbalans)
- Bij zeer hoog toerental van de CDROM is uit het loopwerk een lagertje geknald en dit klapt met zeer hoge snelheid tegen de CD aan waardoor deze explodeert.
Dit komt voor bij verschillende merken en de eerste 2 mogelijkheden komen 't vaakst voor. Einde topic en een fijne avond nog allemaal.
- Gat van de cd zit niet exact in het midden (onbalans)
- Rand van de CD is niet overal even dik (onbalans)
- Bij zeer hoog toerental van de CDROM is uit het loopwerk een lagertje geknald en dit klapt met zeer hoge snelheid tegen de CD aan waardoor deze explodeert.
Dit komt voor bij verschillende merken en de eerste 2 mogelijkheden komen 't vaakst voor. Einde topic en een fijne avond nog allemaal.
Verwijderd
Ik had laatst ook dat mijn cd sprong in mijn Pioneer DVD 16x40x.
De oorzaak hiervan was dat de CD kapot was. Er zit namelijk een scheurtje in. Ik denk dat dit bij jou ook het geval was.
Mijn Pioneer doet het trouwens wonderbaarlijk genoeg nog wel. Nadat ik hem van binnen ff had schoon gemaakt natuurlijk.
De oorzaak hiervan was dat de CD kapot was. Er zit namelijk een scheurtje in. Ik denk dat dit bij jou ook het geval was.
Mijn Pioneer doet het trouwens wonderbaarlijk genoeg nog wel. Nadat ik hem van binnen ff had schoon gemaakt natuurlijk.
Verwijderd
Zal hem even updaten, want het is mij dus gisterenavond ook overkomen. Zat lekker Project Eden te spelen, ineens BANG!!
Spel loopt vast, Windows loopt vast, ik kijk naar beneden en zie een stukje cd uit de lade steken. Ik heb dus ook m'n hele Asus 50x uit elkaar moeten halen om alle rotzooi eruit te halen. Hij doet het nog wel, maar voorlopig beperk ik me even tot Freecell
Spel loopt vast, Windows loopt vast, ik kijk naar beneden en zie een stukje cd uit de lade steken. Ik heb dus ook m'n hele Asus 50x uit elkaar moeten halen om alle rotzooi eruit te halen. Hij doet het nog wel, maar voorlopig beperk ik me even tot Freecell
Pagina: 1