[BC3] waarom geen IDE.................?

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:54
Waarom worden de beste schijven alleen maar in een SCSI versie op de markt gezet?

Ik bedoel.. de 15000 rp/m schijf van seagate kan makkelijk op een ATA-100 controller.
Dit is toch een gat in de markt?

ik begrijp ook wel dat twee van die schijven gebruiken problemen kan geven maar als je nou maar 1 schijf gebruikt is het heel goed mogelijk!

Verwijderd

True True, heb je gelijk in, maar ik denk dat die schijven toch speciaal ontwikkeld worden voor SCSI en niet voor IDE... snap ook niet waarom ze dat doen :?

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:33
Die topschijven zijn SCSI omdat ze niet voor het particuliere publiek bedoeld zijn maar voor servers en industriele systemen. In die wereld is meer geld te verdienen dan op de consumentenmarkt en de vraag is daar meer naar SCSI.

• procyon
weet ik wel, maar ik ben een van de vele tweakers die wel een 15000 of desnoods een 1000 rp/m schijf wil hebben....

En ik denk veel oem''s ook, plaats z''n schijfje in je comp en voila! jouw comp komt het best uit de test.!!

Verwijderd

Er zijn al 10000 RPM Hardeschijven voor UDMA 100.

• procyon
dat is niet waar..

weet je zeker van wel geef me de url.....

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 14:18 schreef amdr het volgende:
Er zijn al 10000 RPM Hardeschijven voor UDMA 100.
ik geloof er dus niks van :)
mischien in test labs

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 05 april 2001 14:01 schreef Procyon for life het volgende:
Waarom worden de beste schijven alleen maar in een SCSI versie op de markt gezet?

Ik bedoel.. de 15000 rp/m schijf van seagate kan makkelijk op een ATA-100 controller.
Dit is toch een gat in de markt?

ik begrijp ook wel dat twee van die schijven gebruiken problemen kan geven maar als je nou maar 1 schijf gebruikt is het heel goed mogelijk!
Zullen allerlei zaken als "betere interne hardware in de schijf" mee te maken hebben. Die drijven de prijs van zo''n disk dusdanig op, dat het al helemaal niet meer interessant is voor ide. Daarnaast kan ik mij voorstellen dat IDE niet vreselijk geschikt is om een schijf goed op die snelheid aan te sturen...
Allerlei van dat soort aspecten (en bovengenoemde) maken de ide markt erg oninteressant.
Vergeet niet dat er waarschijnlijk in die markt relatief veel uitval is, en zowiezo dure componenten gebruikt _moeten_ worden. Dat maakt de schijf gelijk al heel duur, dan is het gebruiken van een scsi interface (en voor de klant, aanschaf van een controller daarvoor) ook niet een hoge drempel meer.

• Abbadon
  • Laatst online: 21:46
Ze zijn ook duurder om te maken; kijk naar de platters: bij IDE disken gaan er verschrikkelijk veel MB''s op een platter. Bij 10/15Krpm SCSI mogen de platters i.v.m. seek times en hoge toeren fysiek niet zo groot zijn, dus meerdere platters en leeskoppen = stuk duurder. En het is natuurlijk ook zo (zoals eerder vermeld) dat op de industriële markt hele andere prijzen gelden, daar wordt voornamelijk betaald voor betrouwbaarheid en service. (als op m''n werk voor een Sun een lullig 9.1 of 18.2GB SCSI diskje moet worden vervangen/besteld kijk ik telkens weer op v.d. prijzen)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1