[BC3] Plextor 16/10/40

Pagina: 1
Acties:

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Topicstarter
Al eens windows opnieuw geinstalleerd? Test eens de harde schijf snelheid met een benchmark programmaatje.

Heb je programma''s op de achtergrond staan?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds vandaag deze nieuwe brander.

Als ik nu een cdtje brand op 16 speed. dan stijgt de buffer tot 40 procent en dan zakt hij naar de 4 procent en dan vult hij hem weer aan.

Ik heb een IBM 7200 Toeren HDTJE en lijkt me snel genoeg om 2,4 mb per seconde te pompen. Maar toch zakt steeds die buffer.

Wat kan ik er aan doen om die buffer wel vol te krijgen en te houden. Nieuw Firmware? Andere IDE drivers?

Ik heb een Thunderbird 800 met de via29 drivers.

Iemand een idee?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
DMA aan?

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-05 13:14

Zak

Laat me raden.

je hebt je hd en brander op dezelfde ide poort

• BC3 Victim
Hoe kan je zien of je DMA aan hebt staan in WIN2K?

En de brander zit op een andere IDE-bus.........

En ik zal vanavond mijn hd eens testen met sisoft sandra2001..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JSK
  • Laatst online: 04-05 17:29

JSK

Thunder K8WE

Het lijkt mij niet echt een probleem. Bij mij gebeurd bijna hetzelfde (andere PC dan sig). Onder Nero wordt de buffer van mijn Plextor 32x12x10 SCSI helemaal gevuld, loopt dan leeg en wordt vlak voor einde weer bijgevuld. Geen Buffer Underruns, en ook al zou dat gebeuren dan is er burnproof, en dat zit ook op die 40x16x10 IDE van jou.

Specs Casemod

• BC3 Victim
Jah okej dat klopt.

Cdtjes mislukken niet. maar iedere keer dat de buffer leeg is, stopt hij wel eventjes met branden. en daardoor duurt het weer langer voordat cdtje klaar is.

Heb jij ook last dat je muis veel trager wordt enzo?

• JSK
  • Laatst online: 04-05 17:29

JSK

Thunder K8WE

Op donderdag 05 april 2001 14:20 schreef md_rone2 het volgende:
Heb jij ook last dat je muis veel trager wordt enzo?
Nee, processor belasting is minder dan 2%. Alles gaat gewoon door.

Specs Casemod

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Bij mij presteren partities verschillend, ik brand nu nog alleen van een NTFS-partitie.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Is Plexie nie Burnproof :? Boeiend dan dit ;)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op woensdag 04 april 2001 20:54 schreef md_rone2 het volgende:
Ik heb sinds vandaag deze nieuwe brander.

Als ik nu een cdtje brand op 16 speed. dan stijgt de buffer tot 40 procent en dan zakt hij naar de 4 procent en dan vult hij hem weer aan.

Ik heb een IBM 7200 Toeren HDTJE en lijkt me snel genoeg om 2,4 mb per seconde te pompen. Maar toch zakt steeds die buffer.

Wat kan ik er aan doen om die buffer wel vol te krijgen en te houden. Nieuw Firmware? Andere IDE drivers?

Ik heb een Thunderbird 800 met de via29 drivers.

Iemand een idee?
is toch niet echt een probleem als je cd''s niet mislukken?

How bad is it on a scale from one to Spurs

• BC3 Victim
Maar iedere keer dat die buffer leeg is, stopt hij dus eventjes met branden.

En dan gaat een 8 speed brander even snel als mijn burner op 16 speed.............

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat je muis schokt ligt aan je CPU load, dus je hebt DMA uit staan... Hoe dat bij win2k zit, weet ik niet. Het is tot nu toe het enige OS dat DMA automatisch aan krijgt op mijn ATA 33 controllers...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 15:04 schreef md_rone2 het volgende:
Maar iedere keer dat die buffer leeg is, stopt hij dus eventjes met branden.

En dan gaat een 8 speed brander even snel als mijn burner op 16 speed.............
Dma enzo al gechecked voor cd-rom+brander+hd:?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
Is deze plextor 16/10/40 ook in scsi uitvoering verkrijgbaar?

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 15:29 schreef wouter76 het volgende:
Is deze plextor 16/10/40 ook in scsi uitvoering verkrijgbaar?
Is in principe niet nodig want in een test las ik dat ie alle scsi-branders van dit moment er uit trekt.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
Op donderdag 05 april 2001 15:37 schreef quadraplex het volgende:

[..]

Is in principe niet nodig want in een test las ik dat ie alle scsi-branders van dit moment er uit trekt.
Het gaat er niet om dat ie een fractie van een seconde sneller gaat, maar om de betrouwbaarheid... Komt nog bij dat ik een scsi liefhebber ben... m''n huidige devices zijn ook scsi en ik weiger daarvan af te stappen:)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 15:39 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ie een fractie van een seconde sneller gaat, maar om de betrouwbaarheid... Komt nog bij dat ik een scsi liefhebber ben... m''n huidige devices zijn ook scsi en ik weiger daarvan af te stappen:)
Gelijk heb je: scsi werkt altijd, betrouwbaar en degelijk. Ik zou er ook zo op over stappen als ik geld had. Ik wacht nog effe af tot ze met die 24x brander komen (werd laatst min of meer aangekondigd), dan zullen die 12x en 16x wel in prijs dalen. Als dat zover is, dan koop ik wel een 16x10x40x scsi.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op donderdag 05 april 2001 15:59 schreef Grrrrrene het volgende:

Als dat zover is, dan koop ik wel een 16x10x40x scsi.
zal nog wel een tijdje duren vrees ik

How bad is it on a scale from one to Spurs

• BC3 Victim
Ik ben er achter wat het nu was.
Het volgende stond verkeerd.

Bij device managers -> IDE ATA/ATAPI Controllers -> Secondary IDE Channel -> Eigenschappen -> Advanced Settings.........

Daar kon je opgeven van DMA if Available. Zet hem daar op. en alles gaat weer als een speer..............

Verwijderd

wordt ook raw branden ondersteunt ????(safedisk 2) of werkt het niet met deze plextor

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 12:02

mvds

Totally awesome!

Jongens, kijk voor je post nou eens naar het forum waar ie in thuis hoort! :(

brander = opslagmedia... en geen hardware algemeen!

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 01:10 schreef teo het volgende:
wordt ook raw branden ondersteunt ????(safedisk 2) of werkt het niet met deze plextor
Ik geloof dat dat op dit moment nog niet werkt, wel verwacht men een firmware-upgrade in de nabije toekomst. Even wachten dus nog.

(BTW, de mijne ga ik vandaag ophalen :9)

Verwijderd

ik wacht wel dan maar op een 4220 dan maar wat langzamer maar dan wel alles kunnen backuppen
Pagina: 1