In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Als ik nu een cdtje brand op 16 speed. dan stijgt de buffer tot 40 procent en dan zakt hij naar de 4 procent en dan vult hij hem weer aan.
Ik heb een IBM 7200 Toeren HDTJE en lijkt me snel genoeg om 2,4 mb per seconde te pompen. Maar toch zakt steeds die buffer.
Wat kan ik er aan doen om die buffer wel vol te krijgen en te houden. Nieuw Firmware? Andere IDE drivers?
Ik heb een Thunderbird 800 met de via29 drivers.
Iemand een idee?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En de brander zit op een andere IDE-bus.........
En ik zal vanavond mijn hd eens testen met sisoft sandra2001..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Cdtjes mislukken niet. maar iedere keer dat de buffer leeg is, stopt hij wel eventjes met branden. en daardoor duurt het weer langer voordat cdtje klaar is.
Heb jij ook last dat je muis veel trager wordt enzo?
One of the animals has left its cage today.
is toch niet echt een probleem als je cd''s niet mislukken?Op woensdag 04 april 2001 20:54 schreef md_rone2 het volgende:
Ik heb sinds vandaag deze nieuwe brander.
Als ik nu een cdtje brand op 16 speed. dan stijgt de buffer tot 40 procent en dan zakt hij naar de 4 procent en dan vult hij hem weer aan.
Ik heb een IBM 7200 Toeren HDTJE en lijkt me snel genoeg om 2,4 mb per seconde te pompen. Maar toch zakt steeds die buffer.
Wat kan ik er aan doen om die buffer wel vol te krijgen en te houden. Nieuw Firmware? Andere IDE drivers?
Ik heb een Thunderbird 800 met de via29 drivers.
Iemand een idee?
How bad is it on a scale from one to Spurs
En dan gaat een 8 speed brander even snel als mijn burner op 16 speed.............
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Dma enzo al gechecked voor cd-rom+brander+hd:?Op donderdag 05 april 2001 15:04 schreef md_rone2 het volgende:
Maar iedere keer dat die buffer leeg is, stopt hij dus eventjes met branden.
En dan gaat een 8 speed brander even snel als mijn burner op 16 speed.............
Verwijderd
Is in principe niet nodig want in een test las ik dat ie alle scsi-branders van dit moment er uit trekt.Op donderdag 05 april 2001 15:29 schreef wouter76 het volgende:
Is deze plextor 16/10/40 ook in scsi uitvoering verkrijgbaar?
Het gaat er niet om dat ie een fractie van een seconde sneller gaat, maar om de betrouwbaarheid... Komt nog bij dat ik een scsi liefhebber ben... m''n huidige devices zijn ook scsi en ik weiger daarvan af te stappen:)Op donderdag 05 april 2001 15:37 schreef quadraplex het volgende:
[..]
Is in principe niet nodig want in een test las ik dat ie alle scsi-branders van dit moment er uit trekt.
Gelijk heb je: scsi werkt altijd, betrouwbaar en degelijk. Ik zou er ook zo op over stappen als ik geld had. Ik wacht nog effe af tot ze met die 24x brander komen (werd laatst min of meer aangekondigd), dan zullen die 12x en 16x wel in prijs dalen. Als dat zover is, dan koop ik wel een 16x10x40x scsi.Op donderdag 05 april 2001 15:39 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ie een fractie van een seconde sneller gaat, maar om de betrouwbaarheid... Komt nog bij dat ik een scsi liefhebber ben... m''n huidige devices zijn ook scsi en ik weiger daarvan af te stappen:)
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
zal nog wel een tijdje duren vrees ikOp donderdag 05 april 2001 15:59 schreef Grrrrrene het volgende:
Als dat zover is, dan koop ik wel een 16x10x40x scsi.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Het volgende stond verkeerd.
Bij device managers -> IDE ATA/ATAPI Controllers -> Secondary IDE Channel -> Eigenschappen -> Advanced Settings.........
Daar kon je opgeven van DMA if Available. Zet hem daar op. en alles gaat weer als een speer..............
brander = opslagmedia... en geen hardware algemeen!
Verwijderd
Ik geloof dat dat op dit moment nog niet werkt, wel verwacht men een firmware-upgrade in de nabije toekomst. Even wachten dus nog.Op vrijdag 06 april 2001 01:10 schreef teo het volgende:
wordt ook raw branden ondersteunt ????(safedisk 2) of werkt het niet met deze plextor
(BTW, de mijne ga ik vandaag ophalen
Verwijderd