[BC3] Philips cdd3610 :(

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Mijn conclusies zijn getrokken, mijn cd brander van philips is kapot:(. Nu heb ik dus effe de search gebruikt, ennu het viel me op dat er veeeeeel mensen waren die dit dus hadden. Ook had ik gelezen dat mensen de lens hadden schoongemaakt met alcohol... werkt dit echt:?. Mijn brander doet alles nog behalve als hij gaat branden dan gooit hij de cd eruit met als foutmelding dat de cd niet goed is... een ander progje gaf als foutmelding iets met de lens... dus..

Wat kan ik het best doen, er zijn ongeveer 150 cd''s mee gebrand dus dat kan het probleem niet zijn.

THANX

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik had dat probleem ook eens.
ff een schoonmaak cd erin gepleurt en toen werkte hij weer als nieuw. :)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Terug voor garantie of anders zoals ik gedaan heb al zo vaak (en met succes), openschroeven dat ding en lens schoonmaken met alcohol. Hij fikt nu weer gewoon lekker behalve met easy cd creator maar dat suckt toch. Brand alles gewoon met nero, cdrwin en clonecd.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
er is op internet GENOEG over te vinden, het kan ook een versleten veertje zijn in het ding. Ik had na 5 minuten genoeg info om het ding te maken (philips cdd2000, scsi voorloper van de 3610), en hij doet het nu weer perfect!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Nou bedankt TWEAKIES!! hij doet het weer, dit alles dankzij het schoonmaken van de lens :g.

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die brandertjes van Philips hebben een productie foutje. De lens is opgehangen in een plastic draagarm. Na het branden van een aantal cd''s achter elkaar wordt het draagarmpje warm en zwak waardoor het een beetje verbuigt. Dit heeft als resultaat dat de laserbundel niet meer op het correcte spoor wordt geplaatst en de drive dus niet meer functioneert.
Jammer maar helaas.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Ik heb wel eens ergens gelezen dat ze adviseren een cooler in de 3610 te hangen. Er zit ook een uitsparing voor. Als je de voorgaande post leest, lijkt dus idd een logische stelling. Ik heb echter ook een 3610, en ik brand af en toe een cd (gem. 2 per week denk ik) en nog nooit problemen mee gehad.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
...en mijn cdd2600(scsi) brandt al bijna vier jaar zonder ook maar 1 storing:)

• lockheart
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

zeg je 3610 dan zeg je een van de slechste writers ooit(mischien wel de slechste) :r :r :r :r :r .serieus ik ken 4 mensen die hem hebben (gehad) en allemaal vervloeken ze dat ding.geen van deze personen heeft er lang plezier van gehad.ze zijn allemaal stuk.2 van hen hebben hem een paar keer in de garantie geruild maar elke keer gaat dat ding weer stuk nadat ze een paar maanden ermee gefikt hebben.lens schoonmaken helpt wel wat maar dat is maar tijdelijk,op een gegeven moment doed hij het echt niet meer,echt een ranzig onding.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hm slechte brander:? de 3610
Ik heb er hier twee die het perfect werken:)
beide bouwjaar 1998 zonder problemen fikken ze bijna dagelijks en ik heb ook nog een 2600(scsi) en die doet het ook nog perfect.

Of heb ik nu gewoon mazzel:?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Op donderdag 05 april 2001 12:40 schreef lockheart het volgende:
zeg je 3610 dan zeg je een van de slechste writers ooit(mischien wel de slechste) :r :r :r :r :r .serieus ik ken 4 mensen die hem hebben (gehad) en allemaal vervloeken ze dat ding.geen van deze personen heeft er lang plezier van gehad.ze zijn allemaal stuk.2 van hen hebben hem een paar keer in de garantie geruild maar elke keer gaat dat ding weer stuk nadat ze een paar maanden ermee gefikt hebben.lens schoonmaken helpt wel wat maar dat is maar tijdelijk,op een gegeven moment doed hij het echt niet meer,echt een ranzig onding.
volgens mij was de 3610 toen een van de populairste branders, want een van de goedkoopste en toch redelijke kwaliteit. Ik heb er toen iig op de HCC flink naar moeten zoeken, omdat hij overal op was... :Y)

• Eindbaas
  • Laatst online: 12-03 15:47
Op donderdag 05 april 2001 13:06 schreef gellie het volgende:
hm slechte brander:? de 3610
Ik heb er hier twee die het perfect werken:)
beide bouwjaar 1998 zonder problemen fikken ze bijna dagelijks en ik heb ook nog een 2600(scsi) en die doet het ook nog perfect.

Of heb ik nu gewoon mazzel:?
Nee, hoor de 2600 IS gewoon en goed oventje. Van de anderen weet ik het niet.. geen ervaring mee. Een vriend van mij had wel een 3610 en die heeft het na een jaar al begeven...

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb 2 3610''s versleten

1 na 367 dagen kapot -> toch nog garantie: garantiemodel na 5 maanden kapot

Verwijderd

heb al ruim 3 jaar een cdd3610 en heb 1 keer de lens schoon moeten maken (paar weken geleden) omdat ie nog maar weinig cd''s leesde. Nu totaal geen problemen meer.

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Op donderdag 05 april 2001 14:59 schreef Ronner het volgende:
heb al ruim 3 jaar een cdd3610 en heb 1 keer de lens schoon moeten maken (paar weken geleden) omdat ie nog maar weinig cd''s leesde. Nu totaal geen problemen meer.
Dit had ik ook. Alleen kan ik nu nog steeds niet meer met nero branden (krijg ik fixation errors :( ) , met andere brandprogramma''s kan ik wel weer branden dus ik vind het wel best zo.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:36
ik heb er ook een (in mijn servertje hangen) maar die is ook kaduuk, kan alleen nog maar lezen ipv schrijven. Ook net na de garantieperiode kaduuk. Gewoon een kutding (heb ik toen ie net uit was nog wel 650 gulden voor betaald!, 3 of 4 jaar geleden)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
kep er ok een!
Werkt nog steeds als een zonnetje,
nu al zeker zo''n 3 jaar :)

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 17:15
mmm. ik heb in een andere pc er ook een. werkt nog steeds perfect..

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

ik heb er ook nog een, DAO doet hij nog wel maar oh wat is tie retetraag... Ik wil een plex! :P

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

ik brand feitelijk alleen maar backup CD''s mee. Hij doet het al jaren prima! Daarnaast gebruik ik hem ook als CD-ROM speler (m''n oude had ik weggegeven aan m''n zusje).

• mvds
  • Laatst online: 05-05 12:02

mvds

Totally awesome!

Jongens, kijk voor je post nou eens naar het forum waar ie in thuis hoort! :(

brander = opslagmedia... en geen hardware algemeen!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:57
Samen met een vriend van mij alleen maar ellende met Philips:

HP 7100: dood
Philips CDD2000: dood
Philips CDD3600: dood

nu heb ik een Yamaha CDR400T (was maar 50 piek extra tegen inruiling van die dode 3600) en heeft die vriend een Panasonic CRW-7503. Beide tevreden :)
Pagina: 1