Toon posts:

[BC3] Kan een 30GB hd op een Chanitech 6VTA2 mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om een 30GB 7200 toeren HD te kopen alleen maak ik me wat zorgen over de compatibility met mijn mobo. Ik heb een Chaintech 6VTA2 ATA 33 mobo (gekocht in dec. 1998). Er zijn voor dit type slechts 2 BIOS updates verkrijgbaar.
Het onderstaande heb ik van de site met de updates: 6VTA2 PCB: 6VTA2 M10X

07/07/99 Changes made in this update:
Add South Bridge VT596B and support UltraDMA66
Fixes Samsung SDRAM PC100 64MB ( SEC KOREA KM48S8030CT-GL ) sometimes hang after system reset
Support both VT596A and VT596B
Fixes HCT 8.X testing fail "Unreported memory" for VT596B

06/10/99 Changes made in this update:
Fixes system hang up while install Win98 APM mode
Remove BIOS Setup Menu "ACPI function" selection

Kan ik wanneer ik mijn mobo geupdate heb zonder problemen een 30GB harddisk plaatsen, of moet ik nog ergens opletten of rekening mee houden? Thanx!

Verwijderd

Kopen en installeren die handel!

Snipper

Verwijderd

Topicstarter
Niemand iets te melden mbt mijn vraag???

Verwijderd

doet het gewoon, kan alleen een probleem zijn voor HD''s groter dan 32GB, dus gewoon erin dat ding en als je bang bent je bios te flashen, doe je het niet, gooi je eerst je hd er in en als ie het dan niet doet, dan pas je bios flashen.

Verwijderd

ik zou niet weten wat het probleem zou moeten zijn.....

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan zorg ik er voor dat ik een schijf koop die niet groter is dan 32GB (ik wilde eigenlijk namelijk een 40gb). Ik wacht nog even met het flashen van de bios en hang ik hem er eerst zo in. Bedankt voor de tips!!
Mocht iemand nog iets weten over dit misterieuze mobo (dat officiel niet lijkt te bestaan) dan moet je dat hier maar even laten weten.
Groeten Raampie:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 april 2001 14:24 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
hier nog iets aan info: http://www.nix.ru/autocatalog/chaintech/MB2Chaintec6VTA2_6407.shtml
Mmmm!?:+ Bedankt voor de link maar kun je de tekst even vertalen mijn Russisch is ook niet meer wat het geweest is. Het vreemde blijft (hoewel ik niet helemaal kan lezen wat de specificaties zijn) dat het mobo op de foto behoorlijk anders is dan de mijne.

Zo heb ik 3ipv 4pci, 1ipv 2isa en geen agp slot(en). Ook heb ik een ESS geluidskaart ipv de Yamaha van die versie. Het wordt steeds vreemder:?. Wel bedankt voor je opmerkzaamheid want dit kon jij ook niet weten.

Verwijderd

als je de info moet geloven, kan er in ieder geval een coppermine op :9

Verwijderd

Topicstarter
Call me supid maar dat zegt mij niet zo heel veel. Ik weet dat het iets over de proc. zegt, maar ik weet niet precies wat. Kun je aub iets specifieker zijn? Ik ben zoals je misschien al in de gaten had niet zo thuis in de mobo''s en processoren.
Raampie
Pagina: 1