[BC3] welke ide controllerkaart?.

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik zit nu een eetje te bedenken wat ik mijzelf nou voor mijn verjaardag zal gaan schenken >:)
ik zat te denken aan een extra hd of misschien 2 kleinere hd''s in raid en in ieder geval een brandertje. totale toegevoegde ruimte op m''n hd moet minstens 40 gig zijn anders zit ik binnen een jaar of anderhalf weer aan m''n top. (sinds ik weer kabel heb slinkt m''n schijfruimte weer hard door alle mod''s, demo''s van 100+ mb enz. die ik toch meestal weer een maandje of anderhalf bewaar)
helaas heb ik al 2 hd''s en een dvd in m''n comp zitten dus m''n kt7 zit dus al redelijk vol waardoor ik nu ben gaan kijken naar een oplossing. in eeste instantie denk ik aan
nou bestaat mijn lijstje uit de volgende kandidaten:
1. abit hot rod 100 pro
2. promise ultra 100 (hoe bouw je dat ding om btw? link zou fijn zijn)
3. target cmd-649 ata 100 raid
4. target cmd-649 ata 100 (is dit ding ook om te bouwen tot een raid model?)

het moet in ieder geval onder windows 98se werken en als het kan onder suse 7.1 pro en\of win2k pro.

raid zou fijn zijn maar is niet noodzakelijk

wat ik nou wil weten:

- wat zijn nou de voor- en nadelen van deze kaarten, en wat zijn je ervaringen met de chipsets op deze kaarten? (of heb ik het nou mis dat de chipset zo''n 95% van het hele verhaal is?)

- ik speel veel spelletjes. als mijn hd lampje gaat branden (als een van mijn 2 hd''s dus wordt gebruikt) dropt mijn framerate ongelofelijk. (van 20- 25 naar 3-5 in 3dmark2001) kan een raid setup hier iets aan veranderen?
- ik heb nu een 300 watt voeding. zal deze nog 2 hd''s en een brander aan kunnen? of moet er nog een voeding bij?

---------------------------------
hier nog ff mijn setup voor als je nog info nodig mocht hebben:

D700@900
abit kt7
256 mb ram @ 100 mhz (zit een reepje 100 bij dus vandaar)
radeom 32 ddr sdram
qauntum 10.2 gig hd
quantum 4.3 gig hd
creative dvd 5x speler
SB live! value
realtek 8139c netwerkaartje
2e usb poort (voor mijn spel controllers en palm docking bay. zat bij m''n mobo)
inwin q500 kast met 300 watt voeding

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 14:57
Op deze site kun je vinden hoe je je promise kaartje ombouwd: www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=98

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
dank je wel. wat voor een soldeerbout moet ik hierbij gebruiken? ik heb namelijk geen soldeerbout dus die moet ik dan gaan kopen.

en welke kaart moet ik nou nemen? een gemodde ultra 100? een hot rod 100 pro of dat target ding (de meeste dingen van target zijn vrij low-quality voor zover ik weet)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
*schop op*

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

de promise is een stuk beter dan de abit(highpoint)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Als je ide raid overweegt, moet je dit eens lezen http://www.tweakers.net/nieuws/15785?highlight=ide+raid

Verwijderd

hij wil denk ik alleen raid 0 gebruiken en dan is een supertrak een beetje overkill...

Verwijderd

we zijn trouwens hier wel een beetje aan het dubbel-posten...
Pagina: 1