© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
D700@900 MHz/1.8v
Abit KT7
256 MB ram @ 100 MHz (zit een reepje 100 bij dus vandaar)
Ati radeon 32 mb DDr SDram @ 183
quantum 4.3 gig ata33 hd
quantum 10.2 cx ata 66 hd
Creative DVD 5x (zat ook een kaartje bij maar de ati doet het ook goed en dat kost me weer een irq minder)
SB Live! value
realtek 8139 C
E-Tech pci56rwm 56 k modem (kabel zuigt wat ping betreft dus speel ik spellen met modem)
ik wil er ook nog een brandertje bij gaan zetten
nou ik ga naar bed. CYa later guys.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
Ik zou voor een IBM of Maxtor gaan. Daar heb ik goede ervaringen mee.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Win98 start na de post binnen 20 seconden op (alles ingeladen).
Aanrader dus!
Heb ook een maxtor, was altijs binnen 30 seconden opgestart in W98SE, echt lekker. W2K denk daar anders over, en doet er 1 minuut overOp dinsdag 03 april 2001 13:25 schreef Mastermind het volgende:
Ik heb nu een 2x maxtor 30GB 7200rpm en 512MB geheugen.
Win98 start na de post binnen 20 seconden op (alles ingeladen).
Aanrader dus!
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
blup
ik denk dat ik er een abit hot rod 100 neem raid voor fl.125,-- niet slecht.
ocf81
© ocf81 1981-infinity
6.fragenteren raid 0 schijven sneller of minder snel of maakt dit helemaal niks uit?
7.hoe makkelijk is die promise ultra 100 om te bouwen naar een raid model? waar kan ik een stap voor stap guide vinden om zoites te doen. welk gereedschappen en onderdelen heb ik nodig om dit te kunne doen?]
alvast bedankt,
ocf81
© ocf81 1981-infinity
IBM daar heb ik er 2 van zeer tevree lekkerz stil en snel, vind ik.
seagate natuurlijk ook toppie schrijffies ennuh van maxtor weet ik niet wat ik daarvan mot zeggen...
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
JUIST de HD bepaald de snelheid van het opstarten van Windows (al die kleine bestandjes) als je tenminste een beetje snelle cpu hebt (300+). Daarbij word de belasting op je cpu bij een 7200rpm/2mb gehalveerd ten opzichte van een 5400rpm/512kb!
De combinatie doet wonderen!(lees paar seconden sneller opstarten)
P.S. werk in pc-winkel en onze Technische Dienst heeft hier een week lang tests mee uitgevoerd!!
En OCF81: Raid 0 heeft geen invloed op de snelheid.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
een omgebouwde promise ultra 100 om raid mee te kunnen doen zou waarschijnlijk de beste optie zijn. dit zou de performance niet moeten aantasten. maar als ik mdelion goed heb begrepen maat het ook niks uit in positieve zin?
ik denk dat ik 2x een wd200bb neem. of misschien de 20gig in de 60gxp serie van ibm. (de 75 gxp was vrij onbetrouwbaar o.i.d.?) ligt een beetje aan de prijs
en een brandertje met anti-bufferunderrun technologie.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
wat een bullshit!!! raid 0 gebruik je juist voor extra HD-snelheid...En OCF81: Raid 0 heeft geen invloed op de snelheid.