[BC3] Levensduur huidige HD''s?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:00
Ik zie dat de laatste tijd in mijn omgeving behoorlijk wat grote snelle nieuwe schijven kapot gaan. Is de levensduur verkort ofzo?
Of komt het doordat windows teveel power van die schijven vraagt?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 02 april 2001 19:23 schreef Hoicks het volgende:
Ik zie dat de laatste tijd in mijn omgeving behoorlijk wat grote snelle nieuwe schijven kapot gaan. Is de levensduur verkort ofzo?
Of komt het doordat windows teveel power van die schijven vraagt?
Jij bent er ook zo een die Windows overal de schuld op geeft >:)

Nee zijn meestal RMA gevallen dus gewoon fabrieksfouten.

Alle proemn in n drek

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 09:46

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ik geloof dat de meeste harddisks op een levensduur van minimaal 3 jaar gerate worden..

lijkt weinig, maja, het maakt ook een hoop rondjes he... ;)

Verwijderd

M''n IBM doet ''t al bijna 2 jaar, probleemloos. Mocht ie de geest geven, ga ik wel weer voor een IBM. Ben er erg tevreden over. Idd, vaak "gewone" fabrieksfouten.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:43
Op dinsdag 03 april 2001 00:06 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
Ik geloof dat de meeste harddisks op een levensduur van minimaal 3 jaar gerate worden..

lijkt weinig, maja, het maakt ook een hoop rondjes he... ;)
hahahaha, en die NS''ers maar klagen >:) >:)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Zeker een Quantum Viking II of een Atlas IV. Ik heb echt enorm veel problemen gehad met die dingen. Er zijne er wel een stuk of 20 tot 30 kapot gegaan bij mij op het werk en bij mij thuis.
Echt belachelijk slechte dingen! Nu heb in een Seagate cheetah, en geen problemen meer ;)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vaak ook gebrekkige koeling. Een ontzettende sloot mensen beseffen niet dat een PC frisse lucht nodig heeft en bouwen ''m in de meest belachelijke meubels in.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Harde schijven moeten natuurlijk niet al te koel worden. Die dingen hebben ook een optimumtemperatuur, het is geen processor die zo koel mogelijk moet zijn.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gemoved van Hardware Algemeen naar Opsloagmedia & I/O Controllers.

Verwijderd

de meesten HDD''s kunnen 15 jaar Continu draaien volgens Quantum en Maxtor

daarna moeten ze een pauze hebben van een uur en dan kunnen ze weer verder draaien tot nog eens 10 jaar dan zijn ze versleten maar de meesten Pc''s worden tussen de 2 a 8 jaar al afgeschreven en dit is dus een getal wat je noooooit zal berijken dus warom gaan ze dan stuk

inderdaat heeft iemand al gezecht op deze topic door Fabriks fouten >:)

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 13:43 schreef TokkeTokke het volgende:
M''n IBM doet ''t al bijna 2 jaar, probleemloos. Mocht ie de geest geven, ga ik wel weer voor een IBM. Ben er erg tevreden over. Idd, vaak "gewone" fabrieksfouten.
Mwah, zelfs schijven van een merk kunnen onderling
verschillen, mijn IBM hd ( 20 gb - 7200 rpm ) gaf vandaag
na 1 1/2 jaar trouwe dienst de geest. De hd tikte wat
en de foutmelding Primary Harddisk fail kwam in beeld.
Dus die is vandaag overleden. Heb een andere weer
gekocht een WD van 20gb ook op 7200rpm, en maar hopen
dat ik nog iets met die andere kan ( fabrieksgarantie ?)
Pagina: 1