Toon posts:

[BC3] Moet er een koeler op een 7200-schijf???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM DTLA 307030 besteld en ik vroeg me af of er een koeling opmoest.

(ik hoop het niet, heb een hekel aan herrie...:r)

Alvast bedankt...Foofman

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58
nee, zolang de warmte afvoer maar voldoende is, dus dat hij niet tussen 2 andere schijven inzit.

Hier een 7200 RPM van Maxtor, werkt zonder problemen, zonder cooler.

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-04 09:41

Emerge

Bifidus schmifidus

Heb datzelfde dingetje ook!

Geloof me: goeie aankoop. 8-)

Maar die van mij zit ook zonder koeling
geïnstalleerd tussen nog twee andere schijven
die ook op 7200 rpm draaien... nergens last van...

Die extra koeling is niet nodig... als je de Breather Hole (@ bovenkant van de HD) maar niet afdekt... dan gaat ie naar de !#@*( :)

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de snelle reacties...

Ik zal proberen hem een beetje vrij te houden en aan het begin ff te controleren of die niet te heet wordt....

Verwijderd

Moet niet, mag wel!
http://www.tweakers.net/nieuws/16265

Heb zelf een volle miditower, met die extra hdcooler (m''n cooldrive) heb ik weer xtra frisse lucht in m''n caseje >:).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

nee, voor 7200RPM is het echt niet nodig.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
[off topic]

Ik heb vanmorgen die IBM dus bij gistron besteld, hoelang duurt het voordat ik reactie krijg of krijg ik hem gewoon opeens bezorgd aan de deur ofzo?

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 18:17 schreef FoofMan het volgende:
[off topic]

Ik heb vanmorgen die IBM dus bij gistron besteld, hoelang duurt het voordat ik reactie krijg of krijg ik hem gewoon opeens bezorgd aan de deur ofzo?
Check, shop survey. Gistron stuurt geen bevestiging :(

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 09:28
Ik heb mn Maxtor 7200rpm boven mn voeding hangen, moet ik hem dan wel koelen? Echt heel warm wordt ie volgens mij niet.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb zelf een Maxtor 7200 toeren en die hant gewoon in mijn kast. Word absoluut niet warm.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Hangt er ook een beetje vanaf wat voor functie je pc heeft hoor!
Een HD die 24/7 stressed hangt te draaien, like op LAN-party''s''of in servers en dergelijke, kan best wat koeling gebruiken hoor!

<edit / typo>

Dat dan weer wel......

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 01:05
Harde schijven moeten gewoon niet TE heet worden. Dus voel gewoon of ie heet word. Sisoft hdd bench een paar keer achter elkaar en voelen maar. Of defragmenteren. Ik heb een oude 7200 en die word wel heet en die heeft wel een koeler nodig.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Coolermaster DCD-4002 >:)

Verwijderd

mijn seagates werden BEHOORLIJK warm, maar die hingen ook tegen elkaar aan , dus nu een paar fannetjes in de voorkant van me kast gezet...... prima nu (op 5 Volt)

ow en koen, stoer logo :)

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Heb dus gisteren rond 12u bij gistron die hdisk besteld, wat kwam hier net 5 minuten geleden aan de deur? Iemand van TNT met de hdisk, grrrrrr had ik geen geld in huis :(((((((( (wie verwacht nou dat ze al om half 11 voor de deur staan, levering binnen 24u dus). Nou ja dan maar morgenvroeg bij het postkantoor ophalen...(wel netjes van gistron) :P:P:P:P:P:P:P:P

[edit /typo]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
HAHAHAH sorry, dit is mij ook een keer overkomen :)

Maareh...zijn er nu al eindelijk eens geluiddempende EN koelende HD-brackets op de markt?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Uhm.. gisteren middag.. 3 uur of zo een schijf besteld bij Gistron, en die had ik al verwacht..

Zou die soms niet op voorraad zijn...

Ach ja.. als ik em morgen niet heb, dan bel ik wel ff..

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb het zo

IBM 20,5Gb 7200rpm, ata66
floppy drive
IBM 30,7Gb 7200rpm, ata100

en dus geen coolers ertussen is dit een ramp. btw in de kast zitten verder wel koolers.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik heb gisteren 3 uur lang gedefraggen, met de kast open en de drive achter bovenin. Dus met genoeg vrije lucht. Maar de schijf werd wel verdomde heet! IBM DTLA!

Ik ga er dus wel 2 x 60 of 2 x 80 achter zetten.

Verwijderd

Het belangrijkste van koeling bij een 7200rpm schijf is dat deze zorgt voor een langere levensduur en betere betrouwbaarheid. Ik heb er ook eentje van maxtor en hij kan aardig warm worden. Hij zit er onderaan in, du onder de cd-romen flop. Daaronder zit hij vrij, precies in de luchtstroom van de voorkant naar de achterkant van de kast. Dat is al redelijk voldoende. Zeker mbv een case-fan. Maar als je schijf met hogere toeren gaat gebruiken(10.000 of 15.000) dan wordt het wel verplicht!

Verwijderd

Heb mijn 307030 ook voorzien (gehad) van een CM 4002, wel beter presteren maar tevens is schiphol er nix bij.:?
dat kleien klere koelertje fluit behoorlijke tonen, vooral als je gaasje vuil wordt.
Misschien iets om te verbeteren voor CM, zal ze eens meelen.|:(

Die 4002 ligt dus nu weer in doos in de kast:Z
Pagina: 1