[BC3] Berichtenfout 6, zie FDISKC.MSG

Pagina: 1
Acties:

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Heb een nieuwe HD gekocht, nadat mijn oude kuren begon te vertonen. Een IBM DTLA ( 30 GB, 8NS, 7200 RPM). Deze kwam in de plaats van een 10 GB Western DIgital Caviar 310100.
De kuren van de 10 GB bestonden uit het vastlopen op bepaalde sectors in Win98 (klikt een file op een rotplek op de HD en windows crasht.) Kon verder met chkdsk/scandisk/surface-scans nix vinden.
Afijn,nieuwe HD eraan gehangen, Win 98 opstartdisk, Fdisk en bij het verifieren van de schijf (bij maken primaire partitie) Berichtenfout 6, zie FdiskC.msg.

Dan nu de vragen:
1) Waar vindt ik FdiskC.msg (nergens te vinden op HD of CD''s)
2) Wat is berichtenfout 6 ?

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen, melding was weg nadat de 10 GB afgekoppeld was en de 30 GB draait als een zonnetje. Dus verder geen problemen meer.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik kreeg die error ook toen ik 2 HD''s in mn systeem had. Ik ben er nooit precies achtergekomen wat het nou betekent, maar ik heb gehoord dat het komt als allebei de schijven een primaire partitie bevatten (Wat bij jou ook wel het geval zal zijn). Verder is het volgens mij niet schadelijk..

Verwijderd

Is niet erg, toen ik een tijd in een computerzaak werkte, kreeg ik die melding ook wel eens bij bepaalde harde schijven. Ik heb nog nooit een probleem ermee ondervonden. Misschien heb je zo''n nieuwe schijf dat het een beetje te ingewikkeld word voor FDISK.

Verwijderd

Partition Magic (6) al geprobeerd om te partitioneren? Dat is stukken geavanceerder dan fdisk en je kunt meteen wat errorchecking uitvoeren die duidelijkere errors geeft.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Krijg je met 2 hdd''s altijd... ik ook, maat van me ook...

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik werk ook in een computer zaak en
het komt regelmatig voor bij system met 2 HD''s omdat d''r dus 2 primaire parities zijn.
Veel Suc6. :9

Verwijderd

Kan absoluut geen kwaad, komt omdat je een partitie aangemaakt hebt die groter is dan 2048 mb. Hierdoor kun je hem dus niet meer FAT16 formateren en gebruiken maar wel met FAT32 of NTFS. Daarom geeft hij die melding.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 00:02
Dit komt van Micro$oft :

Message stringError <number>. See header of FDISKC.MSG for Error definition -
This message indicates an internal error in the Fdisk program. Contact Microsoft Product Support Services to help you identify the problem.

Dus : Allen M$ Contacteren :P |:(

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1