Toon posts:

[BC3] 1x HDD 1x Plextor 1x Encore 12 1x 50X asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat er gebeurd waneer ik op mijn MSI K7T pro 2A KT133 met ondersteuning voor ATA100 de volgende IDE apparaten aan ga sluiten?

1x HDD ATA 100
1X Plextor 121032A
1x Asus 500 50x max
1x creatice Encore 12x DVD infra.

Ik heb namelijk bij Memo systems in utrecht te joren gekregen dat waneer ik die creative aansluit op mijn enige overige IDE connector (die waarop mijn HDD primair zit) mijn HDD ook op ATA 33 zal gaan lopen, is dit echt waar of niet, zo niet heeft iem een sugggestie voor de beste configuratie, en mischien weet iem. ook gelijk hoe ik die creative regio vrij kan maken?

Verwijderd

De snelheid van ATA wordt bepaalt door de langzaamste schakel.

HD ata 33 kan eigelijk met alles samen
HD ata 66 samen met pio mode 4 CD-speler/DVD
HD ata 100 alleen op een IDE poort

CD-branders zijn meestal de langzaamste schakel. Tenminste die van mij wel :(

Die Creatice Encore 12x DVD infra is pio mode 4. Die kan je beter samen met je HD op 1 poort zetten dan je plextor.

IDE 1: HD(master) + DVD(slave)
IDE 2: Plextor(master) + CD-speler(slave)

[was iets vergeten]

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat PIO mode 4 ?

en als ik het dus goed begrijp kan ik dus beter een extra IO controller erbij kopen, of is dit onzin gezien het prestatie verschil voor installatie van de DVD speler?

Verwijderd

Topicstarter
sorry had nog niet alles gelezen, maar mijn PIO mode 4 vraag blijft!!!!!

Verwijderd

Van de Seagate site geplukt :

Can I mix Ultra ATA/33 and Ultra ATA/66 drives on the same cable?

Yes, a legacy ATA specification drive can coexist with an Ultra ATA/66 drive, and both devices can attain their maximum performance. However, for the Ultra ATA/66 device to attain Ultra DMA 4 mode, an Ultra ATA/66 capable cable is required.

Pio mode 4 maakt geen gebruik van DMA (Direct Memory Access) en is zeg maar de voorloper van Udma.