Toon posts:

[BC3] Vraagje over IDE kabels voor ATA 33-66-100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke kabels verschillen eigenlijk van elkaar? Is de kabel van 33 en 66 hetzelfde en is de 100 anders?
Ik heb nu een "oude" (doet het nog uitstekend) Fireball EX 6.4 met ATA-33. Past deze schijf op een ATA 66 of 100 kabel?

Dutchman

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ATA/100 en ATA66 zijn dezelfde kabels
Maar of een ATA/66 of 100 kabel op een ATA/33 past :?
Denk het wel, probeer het zou ik zeggen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Nou ik heb ff naar die kabeld gekeken.
En dat gaat dus niet passen!!:(
Omdat een ata/66/100 kabel een gat minder heeft:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

ja dat kan zeker wel (ata 66 kabel voor 33)

• BC3 Victim
Op zondag 01 april 2001 17:32 schreef GangstahX het volgende:
ja dat kan zeker wel (ata 66 kabel voor 33)
Ja klopt, maar andersom niet dus :)
Of je moet ff een pinnetje afbreken >:)

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus 1 en dezelfde kabel voor ATA 66 en 100 en die past op een ATA 33 schijf. Bedankt voor de informatie!

Dutchman

PS Ik kan het helaas nog niet proberen want ik heb nog geen ATA 100 mobo en kabel (nog niet :) ).

• BC3 Victim
he dutchman, wat voor mobo ga je kopen dan??
Of is dat nog een 10 jaren plan :)

Verwijderd

Topicstarter
Het begint op een 10-jaren plan te lijken :) maar ik wou nu toch wel eens de knoop doorhakken. Ben van plan een MSI K7T Turbo te kopen op de beurs in Eindhoven. Wou er ook meteen een HD bijkopen maar nu die IBM nergens meer leverbaar is...

Verwijderd

Hoe zit het dan met een ATA 33 mobo, kunnen daar zonder problemen 66 of 100 harddisks op?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Op maandag 02 april 2001 15:07 schreef dutchman22 het volgende:
Het begint op een 10-jaren plan te lijken :) maar ik wou nu toch wel eens de knoop doorhakken. Ben van plan een MSI K7T Turbo te kopen op de beurs in Eindhoven. Wou er ook meteen een HD bijkopen maar nu die IBM nergens meer leverbaar is...
Wanneer is die beurs in Eindhoven?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 16:14
:( I wordt er ziek van ! Vanmiddag een Maxtor 40 Gb 7200 rpm ATA100 disk gekocht en tevens een ATA100 controller kaartje daar mijn moederbord (Een P2B-S) slechts ATA33 ondersteund. Volgens Maxtor MOEST ik ATA100 interface hebben ... Maar in ieder geval nu zoveel problemen gehad, dat ik de schijf toch maar op de ATA33 poort heb aangesloten ... En wat denk je ? Precies probleemloos !!! Daar wordt je :r van !!!

Dus weet nog niet wat ik verder moet doen met die ATA100 controller. Ik wil hem toch wel gaan gebruiken maar weet niet wat mijn problemen veroorzaakt ... Iemand idee-en ?

-

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 01 april 2001 17:32 schreef Boarder38 het volgende:
Nou ik heb ff naar die kabeld gekeken.
En dat gaat dus niet passen!!:(
Omdat een ata/66/100 kabel een gat minder heeft:)
Volgens mij bedoel jij zo''n PIO 4 (of minder) HD, die hebben dat ene niet-missende pinnetje ;)
Heel irritant, heb zelf ook zo''n hd in mijn systeem en je MOET er speciaal een oude kabel voor gebruiken :(

• zork
Op maandag 02 april 2001 23:50 schreef Juicy het volgende:
:( I wordt er ziek van ! Vanmiddag een Maxtor 40 Gb 7200 rpm ATA100 disk gekocht en tevens een ATA100 controller kaartje daar mijn moederbord (Een P2B-S) slechts ATA33 ondersteund. Volgens Maxtor MOEST ik ATA100 interface hebben ... Maar in ieder geval nu zoveel problemen gehad, dat ik de schijf toch maar op de ATA33 poort heb aangesloten ... En wat denk je ? Precies probleemloos !!! Daar wordt je :r van !!!

Dus weet nog niet wat ik verder moet doen met die ATA100 controller. Ik wil hem toch wel gaan gebruiken maar weet niet wat mijn problemen veroorzaakt ... Iemand idee-en ?
Probeer in ieder geval om je HDD aan die ATA100 controller te hangen. Misschien dat er een IRQ conflictje is waardoor-ie het niet doet.

• Juicy
Heb ik dus gedaan, maar constant rare problemen. Eerst in Win98 blauwe schermen ... Daarna in Win2k tijdens installeren gezeik over het bootblock dat er misschien een virus zit. Nu via mijn ATA33 controller is Win2k reeds geinstalleerd zonder problemen ... Vreemd !

-

• zork
Welk merk is het? Kan je op de site van de fabrikant handige info vinden? Probeer eens een ander pci slot, je weet maar nooit...Alle kabels goed? Voeding overbelast?

• Juicy
Is een "eigen merk" van Memo, kan niet direct een echte naam van een fabrikant vinden. Zal morgen op mijn gemak eens wat dingen gaan proberen, inderdaad eens naar IRQs en zo gaan kijken.

-

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb (tenminste als ik een nieuwe krijg want mijn ouwe hdd is kapotgegaan) een IBM ata100 HDD op een Abit KT7 mobo geplakt, ene zonder Raid, dus die zou maximaal ata66 draaien. Heeft het zin om zo''n ata controller te kopen om hem toch op ata100 te laten draaien?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Topicstarter
Zork zie www.computerbeurs.nl . Hij is komende vrijdag en het weekend in Eindhoven. v.a. 6 april.

Dutchman

Verwijderd

Topicstarter
Mine-me, mijn huidige moederbord is max PIO 4 ja maar de HD is gelukkig ATA33 (Quantum Fireball EX 6.4).

Dutchman
Pagina: 1