[BC3] cdrom-speler brak. dvd-speler kopen?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25
ik heb zon aopen 36x cd-rom speler in mn pc. maar nou doet ie erg moeilijk met gebrande cd''s. ik kan geen divx-en van cd af bekijken wat op mn laptop wel kan. dus ik wou eens gaan rondkijken naar iets nieuws. en deze oude in mn andere pc zetten. [ja nou houd het op ik heb er dus 3] wat zal ik nemen? ik wil het lekker cheap houden. onder de 200,- dus. nou had je dacht ik voor 150,- al een dvd spelertje die 12x is. leuk voor de toekomst. maar is dat wel zo handig? ik heb nog nooit een dvd aangeraakt en ik ben ook niet echt van plan om dvd films te gaan huren/kopen in de nabij-e toekomst. het is dan eigenlijk gewoon een dure cd-rom-speler.

nou mijn echte vraag dus. leest een dvd speler cd''s beter dan een cd-rom speler? dus vooral gebrande cd''s en rewritables enzow. een nieuwe cd-rom speler.... is dat in enig opzicht beter dan een dvd speler? ik ben benieuwd

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

cdrom leest cdroms sneller en bereikt sneller de disk. De DVD speler leest ook cdroms en meestal wel redelijk snel (40 X ofzo). Het duurt alleen iets langer totdat hij hem herkent omdat de DVD speler eerst naar een dvd zoekt zeg maar...

toch is het wel handig er alvast 1 te halen omdat straks ook games en apps op dvd zullen gaan verschijnen. realiseer je ook dat op een dvd wel 10 tot 20 keer zoveel info past...

Verwijderd

hmmzz, zoveel duurder is zo''n DVD ding toch nie?

(ik neem aan dat we het allebei over een PC DVD-speler hebben)

Enne ik zou voor de DVD gaan, aangezien zoals je zelf al zegt dan wat meer op de ''toekomst'' bent voorbereid, en tis altijd handig.

Kwa lezen van CD-R''s enzo, tja, dat boeit niet echt, dan boeit vaak meer het merk, en soms is het gewoon random.

K''hep nog een oudje Aopen 1040, en die leest alles, maar ik heb al vaak genoeg mensen gehoort waarbij die nix leest, dus das altijd compleet random lijkt et.

Enne als je echt bikkel wilt zijn neem je zo''n Kenwood 72x True-X, maarreh das buiten et budget :P

i.a.w. ik zou een DVD doen

• slacksoff
thanks voor de reply''s... zijn dvd-spelers over het algemeen ook stiller? of zit daar weinig verschil in?

Verwijderd

Ikzelf heb nu een DVD speler gekocht, het is leu voor films enzo, maar ik vindt het toch een soort van miskoop, want ik had hiervoor een plextor 40x scsi, en ide haalt het never nooit niet bij scsi, dus ik denk dat ik er maar weer een plextor bij ga zetten, want m`n dvd-speler is niet snel genoeg voor m`n writer, elke keer buffer underrun en dat had ik nooit met die plextor. maar nu heb ik geen geld meer :(

Maar als je gewoon een 8x writer ide hebt, dan zou ik gaan voor de dvd speler

Verwijderd

Als je nog geen zin hebt om een beslissing te nemen kun je ook proberen je cd-rom te repareren. Even openschroeven, en met een wattenstaafje met alcohol (spiritus kan ook) de lens schoonmaken. Heb ik ook gedaan bij mijn Aopen 40 speed, en bij mijn minidisc recorder. Beide werken nu weer perfect.

p.s.
Ik heb het ook gerpobeerd bij een brakke 8-speed, maar dat hielp maar een paar dagen. Dat ding was waarschijnlijk gewoon echt stuk.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Nog een vraag erbij dan, ipv een nieuw topic. Is een DVD-speler (ik wil een slotin hebben dit keer) snel genoeg om On-The-Fly te kopieren? Access time maakt me niet veel uit.

Ik heb trouwens ook hetzelfde probleem als de ori-poster. Aopen 36x. Was in het begin wel lekker rap, maar nu erger ik me er kapot aan.
Veel CDs leest ie niet meer, terwijl de liteonbrander en m''n laptopCD-speler wel werkt.
Op zich niet eens zo erg. Probleem is dat ALS ie niet kan lezen, dat ie steeds maar blijft proberen, terwijl de hele comp wordt vertraagd/hangt. Enige oplossing is CD eruit halen:r

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• slacksoff
wauw.... straks heet je ook wouter [net als ik] ik wil nl ook nog een lite-on brander kopen :-)

ik zal eens met een wattenstaafje en spiritus proberen... echt veel brakker word dat ding toch niet denk ik
Pagina: 1