Toon posts:

Linux - distributie voor gevorderden

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke Linux - distributie gebruiken gevorderden?

Verwijderd

"FreeBSD"

Verwijderd

Linux Debian 2.2 (potato, frozen)

Ik ben er blij mee.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Slackware

• Hans
  • Niet online
Sjeemz: Ik mag hopen dat het feit dat je FreeBSD tussen haakjes zet je dit niet als een antwoord op de vraag beschouwt, anders zit je er FLINK naast.

FreeBSD is namelijk geen Linux. Het zijn twee totaal verschillende OS'en. Het zijn allebei Unix varianten, en daar blijft de overeenkomst dan bij.

• Hans
  • Niet online
Oh ja en om ff antwoord te geven: Slackware. Gebruik het zelf al zo'n 5 1/2 jaar

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

(jarig!)
Potato.. zekers..

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

Hans, ik ben geen newbie.... ik werk al ruim 3 jaar met FreeBSD, en 5 jaar met Linux.....

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09 19:16
Debian lijkt me het beste, is zeer goed samengesteld!

DIT IS MIJN WEBSITE

• RvdH
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Slackware is mijn favoriet :)
sjeemz: als jij zo lang met unices werkt, vraag ik me toch af waarom je FreeBSD als een distro ziet :)

Verwijderd

http://linux.com/howto/Linux-From-Scratch-HOWTO.html

linux-from-scratch schijnt een goede te zijn... nog niet getest

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Heel fijn dat ik nu in 2 topics heb kunnen lezen wat de beste distributie is voor beginners en gevorderden.

Maar nu zit ik wel met een probleem. Ik heb dus als newbie per ongeluk Slackware geïnstalleerd (sorry :)) , maar begrijp nu dat ik dat beter niet had kunnen doen.
Mijn vraag is nu, wat heb ik gemist?
Oftewel, waarom zijn sommige beter voor beginners dan andere? Zit 'em dat in de moeilijkheidsgraad van de installatie, het aantal mogelijkheden van de standaardkernel, meegeleverde drivers?
Waarom beginnen met bv. Corel of RedHat, en later overstappen?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Bij distro's voor newbies heb je voor elke instelling een menu'tje waar je alles kunt instellen. Verder worden er standaard genoeg packages geïnstalleerd om je voor heel erg lang bezig te houden :).
Bij distributies als Debian en Slackware moet je zelf je packages uitzoeken en heb je geen instel-menutjes. Alles moet gewoon in het console worden getyped :)

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
Ben nu trouwens bezig met mijn eigen custom install from the ground up. Gaat erg veel tijd in zitten maar tis wel leuk en zeer leerzaam :)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Slackware...

Pinball: ik ben begonnen met 1 slackware ceedeetje en 10 basiscommando's... De rest heb ik 'mezelf geleerd'.
Slackware is goed voor de leergierige beginner, mensen die _wel_ de docs lezen.

Je kunt het zo zien: als je begint met redhat heb je allemaal leuke proggies die de boel regelen voor jou. Aals je gelijk een wat gevorderde versie installeerd, dan moet je het wel 'handmatig' doen, maar dan vergeet je het ook nooit meer, en bovendien heb je een veel grotere range aan keuzes.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

ik heb slackware hier geinstalleerd..
alles op eigen houtje uitgevist (mbv een paar anderen dat wel)
Nu draait het al 2 maanden perfect..

slackware 4.0 voor server
slackware 7.0 voor workstation (eventueel)

Verwijderd

Debian is te makkelijk, en freebsd is gewoon te kut, ga dan liever voor gentoo of over op LFS

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
ik denk.. hmm wat zijn dat voor vreemde smiles zeg. en dat zon korte startpost geaccepteerd werd. totdat ik de datum van dit topicje zag . toen vond ik dat jij hem wel erg hard omhoog getrapthebt

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Tussen 2000 en nu is er een apart forum opgericht voor Linux en andere OSsen: Non-Windows Operating Systems.

Dit topic die kant op verplaatsen heeft geen zin: OSsen zijn nogal veranderd sinds die tijd en deze discussies zijn daar al heel veel gedaan (zie ook de FAQ aldaar). Kortom: slotje :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.