FreeBSD is namelijk geen Linux. Het zijn twee totaal verschillende OS'en. Het zijn allebei Unix varianten, en daar blijft de overeenkomst dan bij.
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Verwijderd
sjeemz: als jij zo lang met unices werkt, vraag ik me toch af waarom je FreeBSD als een distro ziet
Verwijderd
linux-from-scratch schijnt een goede te zijn... nog niet getest
Maar nu zit ik wel met een probleem. Ik heb dus als newbie per ongeluk Slackware geïnstalleerd (sorry
Mijn vraag is nu, wat heb ik gemist?
Oftewel, waarom zijn sommige beter voor beginners dan andere? Zit 'em dat in de moeilijkheidsgraad van de installatie, het aantal mogelijkheden van de standaardkernel, meegeleverde drivers?
Waarom beginnen met bv. Corel of RedHat, en later overstappen?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Verwijderd
Bij distributies als Debian en Slackware moet je zelf je packages uitzoeken en heb je geen instel-menutjes. Alles moet gewoon in het console worden getyped
Pinball: ik ben begonnen met 1 slackware ceedeetje en 10 basiscommando's... De rest heb ik 'mezelf geleerd'.
Slackware is goed voor de leergierige beginner, mensen die _wel_ de docs lezen.
Je kunt het zo zien: als je begint met redhat heb je allemaal leuke proggies die de boel regelen voor jou. Aals je gelijk een wat gevorderde versie installeerd, dan moet je het wel 'handmatig' doen, maar dan vergeet je het ook nooit meer, en bovendien heb je een veel grotere range aan keuzes.
Verwijderd
alles op eigen houtje uitgevist (mbv een paar anderen dat wel)
Nu draait het al 2 maanden perfect..
slackware 4.0 voor server
slackware 7.0 voor workstation (eventueel)
Verwijderd
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Dit topic die kant op verplaatsen heeft geen zin: OSsen zijn nogal veranderd sinds die tijd en deze discussies zijn daar al heel veel gedaan (zie ook de FAQ aldaar). Kortom: slotje
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()