Toon posts:

[BC3] 3 harde schijven op Raid bij ABIT KT7a-Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen er 3 harde schijven bij elkaar op ABIT KT7a RAID0? Ik heb er twee op momenteel 1 udma66 en 1 udma100, dus waarschijnlijk is een derde udma100 ook nog een optie.

Verwijderd

Dat zou wel moeten kunnen ja, voor raid0 (striping).

Voor mirroring (raid-1) werkt het niet, aangezien je daarvoor een even aantal schijven moet hebben aangesloten op de raid-controller.

Raid 1+0 is ook nog niet mogelijk, omdat je daarvoor 4 harddisks moet hebben.

Probeer het eens, maar waar laat je ondertussen al je data?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, drie moet kunnen.

Maar is het geen optie om er 2 op je raid en 1 op je ide1 of 2 te zetten??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Het grote voordeel van RAID0 is dat je snelheid omhoog vliegt (hopelijk ook bij 1 udma66 en 2 udma100 schijven) alleen ik denk dat je weer hellemaal opnieuw met indelen en vullen moet beginnen omdat al je data weg is bij het maken van een TRIO(3) RAID0 eenheid, dus mijn Plextor krijgt weer wat werk deze maand. >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan je met raid ook udma66 en udma 100 laten samenwerken:?

Ik dacht dat ze beide hetzelfde moesten zijn

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
werkt perfect samen dat udma66 en 100 alleen werken ze dan automatisch allebij op de traagste mode dus op 66 en daarom dacht ik de schijfsnelheid van 20 Mb per seconde ongeveer red je het nog wel met udma66.

Verwijderd

Dat red je gemakkelijk met UDMA66 want je kunt immers maar 2 schijven op een poort of kanaal aansluiten en elke poort heeft bij UDMA66 een max transferrate van 66Mb/s (theoretisch) dus als je schijven niet meer dan 30 mb/s aan max transferrate leveren zit je al goed.

Via je raid controller kun je dan dus het dubbele halen van 133 mb/s maar dit is weer de maximale (niet haalbare snelheid van de PCI bus dus dat red je ook niet helemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar nou de vraag kunnen er zonder problemen 3 hard schijven 20 GB 7200tpm udma 100 op de ABIT KT7A-RAID :?:?

Verwijderd

Iedentieke schijven kwa grootte gaat altijd, ook als het ata 100/66 mix is.
Schijven ATA 100 ondersteunen wel, maar hebben nog niet de max snelheid.

Verwijderd

je krijgt dan alleen wel dat vertragende master/slave gedoe. Kun je meteen meten hoe groot de vertaging is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maakte 1 kleine foutje
toenet, ''t zijn dan 3 harde schijven 7200 tpm maar 1 udma 66 en 2 udma 100, werkt dan wel maar gaat de snelheid van die 3 snelle schiven niet al over udma66 (waar ze dan met z''n drienen op werken)?

Verwijderd

De mode gaat over op ATA66 maar dit is niet echt van invloed op de transfersnelheid van je schijven omdat de schijven nog niet aan de limiet zitten van de ATA66. Je zult altijd nogeen snelheidswinst behalen van minimaal 60%. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is niet niks 60%, ach ik zeg maar zo, je kan beter 1 van de zwakste schakels in je pc versnellen dan in mijn situatie een AMD 1333 in plaats van mijn AMD 1200 @ 1233 te kopen, of 256 cas2 geheugen bij mijn overige 512 MB CAS2 133 Mhz te plaatsen. :) :9
Pagina: 1