Sinds kort heb ik een PIII-800 met 384MB ram en een 10GB HD [update]IDE[/update]... Kan ik het beste een IDE fikker of SCSI fikker kopen? Ik heb nog een Adaptec UW controller liggen met 2x 18,2GB U2W .....
Als die 10G disk IDE is is een IDE fikker voor de hand liggend 
Als je die SCSI disken ook gaat gebruiken dan is het beter om je IDE helemaal niet te gebruiken en dus een SCSI fikker te nemen
Als je die SCSI disken ook gaat gebruiken dan is het beter om je IDE helemaal niet te gebruiken en dus een SCSI fikker te nemen
Powered bij meergranenbrood.
Dat is helemaal onzin. Een ide-fikker of een scsi-fikker zijn tegenwoordig bijna hetzelfde geprijst. Het is een kwestie van personlijke smaak. SCSI zou ik persoonlijk nemen, alhoewel een burn-proof ide-brander ook een prima keus is. Als je een beetje snelheid in je scsi-schijven wil houden dan moet je of een dual channel scsi-kaart hebben een 3940 oid. (2940 is single channel) tenminste als je een scsi-brander wil. In jouw geval is een burnproof ide-brnadertje waarschijnlijk de beste keus om je systeem het snelste te houden.Op vrijdag 30 maart 2001 12:43 schreef picobyte het volgende:
Als die 10G disk IDE is is een IDE fikker voor de hand liggend