Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Hallo,
Thuis heb ik een W2K-server ingericht op een P233MMX met een Asus TX97-E mobo. De primary master is een Quantum Fireball 2,1GB. Niks aan de hand met dat ding. De secondary master is een Quantum Bigfoot 4,3GB en die vertoont kuren.
Eerst even de config:
P233MMX op Asus TX97-E, 128MB ram, Viper V330 PCI, 3Com509B ISA NIC.
Primary master: Quantum Fireball 2,1GB met FAT32 en W2K Server.
Primary slave: ---
Secondary master: Quantum Bigfoot 4,3GB met NTFS5 en een paar meg aan data.
Secondary slave: Philips CCD3610 fikker.
Bij het aanzetten van de computer begint het SMD Ledje wat op de schijf zit te knipperen. Hij knippert 7 keer, wacht een seconde en knippert dan nog 10 keer. Dan twee of drie seconden niks en dan knippert hij weer 7+10 keer. Tijdens het opstarten van W2K spint de schijf even op, het ledje brandt dan continu, en valt dan weer stil. Dan begint hij weer 7+10 keer te knipperen.
De schijf wordt herkend in de BIOS, maar niet in W2K.
In dezelfde config (geen wijzigingen dus) heeft de schijf wel gewerkt.
De eerste vraag: Die 7+10 keer knipperen lijkt op een foutcode. Wat betekent deze foutcode? Op de site van Quantum kan ik er niks over vinden.
De tweede vraag: Een mogelijke oplossing voor deze stervende schijf zou een low-level format moeten zijn. Dat schijnt gedaan te moeten worden vanuit de BIOS (met de primary schijf losgekoppeld). Kan ik met een Asus TX97-E een low-level format uitvoeren?
De derde vraag: Is er wellicht een andere mogelijkheid om die schijf aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt voor het doorlezen van deze lap tekst (en dat zonder plaatjes!) en nog meer bedankt voor diegenen die hier een zinvol antwoord weten te posten.
Thuis heb ik een W2K-server ingericht op een P233MMX met een Asus TX97-E mobo. De primary master is een Quantum Fireball 2,1GB. Niks aan de hand met dat ding. De secondary master is een Quantum Bigfoot 4,3GB en die vertoont kuren.
Eerst even de config:
P233MMX op Asus TX97-E, 128MB ram, Viper V330 PCI, 3Com509B ISA NIC.
Primary master: Quantum Fireball 2,1GB met FAT32 en W2K Server.
Primary slave: ---
Secondary master: Quantum Bigfoot 4,3GB met NTFS5 en een paar meg aan data.
Secondary slave: Philips CCD3610 fikker.
Bij het aanzetten van de computer begint het SMD Ledje wat op de schijf zit te knipperen. Hij knippert 7 keer, wacht een seconde en knippert dan nog 10 keer. Dan twee of drie seconden niks en dan knippert hij weer 7+10 keer. Tijdens het opstarten van W2K spint de schijf even op, het ledje brandt dan continu, en valt dan weer stil. Dan begint hij weer 7+10 keer te knipperen.
De schijf wordt herkend in de BIOS, maar niet in W2K.
In dezelfde config (geen wijzigingen dus) heeft de schijf wel gewerkt.
De eerste vraag: Die 7+10 keer knipperen lijkt op een foutcode. Wat betekent deze foutcode? Op de site van Quantum kan ik er niks over vinden.
De tweede vraag: Een mogelijke oplossing voor deze stervende schijf zou een low-level format moeten zijn. Dat schijnt gedaan te moeten worden vanuit de BIOS (met de primary schijf losgekoppeld). Kan ik met een Asus TX97-E een low-level format uitvoeren?
De derde vraag: Is er wellicht een andere mogelijkheid om die schijf aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt voor het doorlezen van deze lap tekst (en dat zonder plaatjes!) en nog meer bedankt voor diegenen die hier een zinvol antwoord weten te posten.
Low-Level hoeft niet perse vanuit de bios. Je mail-adres laat ie niet zien bij GoT, waar kan ik naar mailen? Dan mail ik wel ff een programma+handleiding...
Verwijderd
Aangezien mijn ervaringen met Bigfoot''s mag je allang blij zijn dattie het zolang heeft volgehouden. beste wat je kan doen is dat ding als pingpongbatje gebruiken, da''s het enigste waar ze goed voor zijn.
nee hoor, domme ruwe data opslag werken ze heel lekker voor, heb er heel lang een draaiende gehad
Die paar meg aan data, zijn die erg belangrijk? Er zijn verhalen over moedige mensen die het controllerboard van de ene schijf op een defecte schijf uit dezelfde serie gezet hebben, in een ultieme poging het ding weer aan de praat te krijgen. Met twee bigfoots zou dat misschien kunnen, vooral omdat de print daar goed bereikbaar op de buitenkant geschroefd zit...
Zoef
Email-adres: steven.visser@nl.origin-it.com
Ik denk dat zo''n bigfoot beter is in het opslaan van data dan als pingpong-batje. Hij is inderdaad baggertraag, maar tot voor kort bijzonder betrouwbaar.
De data die er nu opstaat is niet erg belangrijk. Beetje rommel om wat met W2K te spelen.
Alvast bedankt.
Ik denk dat zo''n bigfoot beter is in het opslaan van data dan als pingpong-batje. Hij is inderdaad baggertraag, maar tot voor kort bijzonder betrouwbaar.
De data die er nu opstaat is niet erg belangrijk. Beetje rommel om wat met W2K te spelen.
Alvast bedankt.
Hey, ik heb hier nog een dode bigfoot liggen... iemand belang bij de print (schijf stuur ik niet op, die zijn te zwaar)
Nee, dank je wel. Het is een bijna lege schijf en het mag niks kosten om dat trage kreng weer aan de praat te krijgen. Ik hoef er niet nog zo''n lomp geval bij. Bovendien ben ik niet zo goed met soldeerbouten etc.
(Heb vroeger wel eens een metaalschaar aan een werkbank vastgelast.
Was niet de bedoeling, maar ging ook maarzo niet meer los
)
(Heb vroeger wel eens een metaalschaar aan een werkbank vastgelast.
in een antistatische zak en dan op de post, kost je helemaal nix, en het is nix anders dan ff wat schroeven aandraaien...
Verwijderd
Baggertraag is het juiste woord niet, eerder
traag als dikke stront door een trechter gesmeerd met lijm.
ik heb ooit eens zo''n bigfoot gehad, 1,3 gig, dat ding is 4 fucking keer teruggeweest omdattie steeds BC kreeg...
traag als dikke stront door een trechter gesmeerd met lijm.
ik heb ooit eens zo''n bigfoot gehad, 1,3 gig, dat ding is 4 fucking keer teruggeweest omdattie steeds BC kreeg...
Hey MetalStef, als je nog belang hebt bij die gratis printplaat, mail me dan ff op admin@jgc.homeip.net
[offtopic]
ik heb een bigfoot (2.5gb) van minstens een jaar of 3,4 oud ofzo en hij draait nog steeds prima in mijn linuxroutertje... (elke dag 1 boot maximaal)
ik heb een bigfoot (2.5gb) van minstens een jaar of 3,4 oud ofzo en hij draait nog steeds prima in mijn linuxroutertje... (elke dag 1 boot maximaal)
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Je moet QUANTUM gewoon nog ff pesten met hun eigen product. Ik heb een 2 GB SCSI schijf teruggestuurd naar Ierland (kostte 10 piek). Na een 1/2 jaar kreeg ik een 9GB SCSI terug uit Thailand of zo; toch grappig.
hehe, zouden ze nog ondersteuning geven voor die bigfoot die nu al van een meter hoogte in de prullenbak is beland?
Verwijderd
Het zou me niet verbazen!Op dinsdag 03 april 2001 19:28 schreef _JGC_ het volgende:
hehe, zouden ze nog ondersteuning geven voor die bigfoot die nu al van een meter hoogte in de prullenbak is beland?
Pagina: 1