[BC3] trage seagate schijf?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hier een p2-350, 128MB, asus p2b met een seagate medalist 6.4GB UDMA schijf. Die schijf vind ik wat traag; hij ratelt altijd heel lang voor iets heel simpels (bijv. IE opstarten).
Met sisoft sandra2001 heb ik hem gebenchmarked en hij kwam uit op 3500 punten..
Nu heb ik nog een andere PC (amd k6/500 met seagate 10.2GB 5400rpm schijf, udma) en deze schijf haalt 10000punten. 3x zo snel dus..
En ik heb nog een pc, een p233mmx met 2.6GB fujitsu schijf zonder UDMA en die haalt zelfs meer, 4500 ofzo.

nu is mijn vraag: is het normaal dat die seagate 6.4GB zo traag is?? Ook in vergelijking met zo''n oud 2.6GB ding? En wat zou ik nog kunnen doen om hem sneller te krijgen? Die schijf vertraagd het systeem echt enorm.. :(

Het OS is winME en UDMA staat aan.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

volgens mij heb ik die schijf ook gehad (is doorgefikt :'()
voor zover ik me kan herinneren (is zo''n 3 jaar geleden) deed dat ding het heeeeeerlijk
Heb je de boel soms enorm gefragmenteerd?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Ik heb zelf ook een Seagate ST34321A, was mijn vorige schijf (voor de crashes van die anderen) die ik in deze bak had zitten. Hij draait nu trouw zijn 5400 toeren in mijn server. Is wel behoorlijk traag. Random access is ie heel langzaam en sequential reads doet ie op zo''n 10MB/s, niet echt snel.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit schijfje soms?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/SEAGATE.JPG
had ik (op het doorfikken na) goede ervaringen mee.... toen was dat in ieder geval 1 van de snelste schijven....
de nieuwe schijven van nu zijn ongetwijfeld sneller..... maar ik heb de snelheid van die oude seagate van mij nog nooit opgemeten... (al zou ik het hebben opgemeten, * WFvN heeft een geheugen van maximaal 5 minuten terug dus daar zou je dan toch niets aan hebben :+)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Hoe is de jouwe dan doorgefikt? Ik heb die van mij gewoon geisoleerd in mijn server liggen, maakt amper geluid...

BTW: Het is niet al te warm in mijn serverkastje, een ondergeklokte Am5x86 maakt niet veel hitte :)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op donderdag 29 maart 2001 22:22 schreef wfvn het volgende:
Dit schijfje soms?
[afbeelding]
had ik (op het doorfikken na) goede ervaringen mee.... toen was dat in ieder geval 1 van de snelste schijven....
de nieuwe schijven van nu zijn ongetwijfeld sneller..... maar ik heb de snelheid van die oude seagate van mij nog nooit opgemeten... (al zou ik het hebben opgemeten, * WFvN heeft een geheugen van maximaal 5 minuten terug dus daar zou je dan toch niets aan hebben :+)
Is dat niet de 7200rpm versie, die heb ik namelijk ook. Met SiSoft Sandra haal ik hiermee 8700 punten.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 30 maart 2001 13:15 schreef universal creations het volgende:

[..]

Is dat niet de 7200rpm versie, die heb ik namelijk ook. Met SiSoft Sandra haal ik hiermee 8700 punten.
Dat oude schijfje van mij is nu dus al ruim 3 jaar oud.... en echt geen 7200 toeren... was gewoon een 5400 toeren. Ik heb ook een 9.1 GB Seagate Medalist Pro, dat is WEL een 7200 toeren....
Op vrijdag 30 maart 2001 13:07 schreef _JGC_ het volgende:
Hoe is de jouwe dan doorgefikt?
Ik vermoed door een brakke voeding... ik druk op de knop, ventilator gaat even draaien, maar vervolgens weer uit... ik nog een keer die knop inrammen... zelfde.... Driekeer is scheepsrecht.... en jawel... ik had respons... een heeeeerlijk geurtje wat me deed denken aan verkoolde elektronica :(
Pagina: 1