Ik heb pas een nieuwe harddisk gekocht, nu wil ik de inhoud van mijn oude HD volledig op de nieuwe zetten, hoe moet dat? Mijn oude schijf is nu primary slave (daar werk ik nu van, ingesteld bij boot sequence in de BIOS), mijn nieuwe staat primary master, en is helemaal leeg.
Verwijderd
start lekker op in DOS, dus geen bestanden in gebruik (behalve dan command.com en io.sys ed. maar dos doet daar nie moeilijk over. En dan copy c: d: et voila...
Heb ik ook al geprobeerd, maar het werkt niet. In mijn geval was het ''copy d: c:'' geweest, maar hij geeft als fout: kan bestand niet vinden:- D:
Heeft er iemand hier weleens van XCOPY gehoord? Of nog beter XCOPY32...
Ga maar ff met de /? optie spelen!
Ga maar ff met de /? optie spelen!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
zou je ff het exacte command wille geven?
Dat zeg ik dus:Op vrijdag 23 maart 2001 18:46 schreef epsilon het volgende:
zou je ff het exacte command wille geven?
XCOPY32 /?
Tuurlijk joh, maar:Op vrijdag 23 maart 2001 18:50 schreef milanese het volgende:
dat is niet efficient, GHOSTEN daarintegen is WEL efficient
1. Niet iedereen heeft Ghost
2. Niet iedereen kan overweg met Ghost. Met alle respect vandien, maar iemand die al nauwelijks met DOS uit te voeten kan geef je liever geen Ghost...
3. Ghost overschrijft meteen de ondertussen gekopieerde data van de target, dus werkt nogal erg intensief.
Met name de eerste twee argumenten wegen het zwaarst.
Heal the internet ...
xcopy(32) c: d: /e
krijg je wel gezeik met je lfns.. maar boeie.
Wat een bullshit dat de mensen niet met ghost om kunnen gaan....sjith ghost heeft een intertoys interface
man....dammm.....GHOST RULEZ!!!!
Ben ik nou gek of is XCOPY32 juist niet daar voor gemaaktOp vrijdag 23 maart 2001 19:01 schreef Grimreaper het volgende:
Heal the internet ...
over dat ghost gedoe van punt 2:Op vrijdag 23 maart 2001 18:57 schreef FoolZero het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus:
XCOPY32 /?
[..]
Tuurlijk joh, maar:
1. Niet iedereen heeft Ghost
2. Niet iedereen kan overweg met Ghost. Met alle respect vandien, maar iemand die al nauwelijks met DOS uit te voeten kan geef je liever geen Ghost...
3. Ghost overschrijft meteen de ondertussen gekopieerde data van de target, dus werkt nogal erg intensief.
Met name de eerste twee argumenten wegen het zwaarst.
daar is de ghost verkenner voor
geen dos meer dus
Ga voor de optie Disk en daar kies je voor de optie To Disk
Vervolgens selecteer je de source drive en daarna de target drive.
LET OP!!!!! Het verkeerd invullen (omdraaien) resulteert in twee lege harde schijven!!!!!
De rest van Ghost gaat vrij automatisch...
LET OP!!!!! Het verkeerd invullen (omdraaien) resulteert in twee lege harde schijven!!!!!
Heal the internet ...
Verwijderd
"Niet iedereen kan overweg met Ghost. Met alle respect vandien, maar iemand die al nauwelijks met DOS uit te voeten kan geef je liever geen Ghost..."
Duh.. iemand die niet met ghost uit de voeten kan, kan zeker niet met Dos overweg, simpeler kan het niet. Het enige wat fout kan gaan is dat je je vergist in source en destination disk. Maar de hardware komt voor de software, dus ook voor DOS.
ff logisch denken... kijken in je Bios hoe groot je Primary en secondary schijf is (master - slave) en dan ben je wel een ongelooflijk figuur als je dan nog in Ghost de verkeerde kiest
Duh.. iemand die niet met ghost uit de voeten kan, kan zeker niet met Dos overweg, simpeler kan het niet. Het enige wat fout kan gaan is dat je je vergist in source en destination disk. Maar de hardware komt voor de software, dus ook voor DOS.
ff logisch denken... kijken in je Bios hoe groot je Primary en secondary schijf is (master - slave) en dan ben je wel een ongelooflijk figuur als je dan nog in Ghost de verkeerde kiest
ik heb Symantec Ghost 6.51 voor windows, kan het daar ook mee, zo niet, hoe kom ik dan aan een Dos versie?Op vrijdag 23 maart 2001 20:48 schreef FoolZero het volgende:
Ga voor de optie Disk en daar kies je voor de optie To Disk
Volgens mij kun je gewoon al je bestanden kopiëren vanaf je huidige station, even in de dos prompt> sys [driveletter]:<enter>
en je kunt vanaf de andere disk gaan booten.
Of ben ik nou gek?

Gewoon desnoods met Windhoos verkenner je bestanden kopiëren dus!
Of ben ik nou gek?
Dat dan weer wel......
Wat bedoel je met: promt> sys [driveletter]:<enter>? ik wil de hele inhoud kopieren naar een andere schijf. Ik wil van die nieuwe gaan booten omdat die op 7200 rpm draait en die andere op 5400.Op zaterdag 24 maart 2001 10:04 schreef Foxfire het volgende: dos prompt> sys [driveletter]:<enter>
Of ben ik nou gek?
Werkt ook niet, ik kan niet goed duits, maar geeft de volgende melding: ''Das BIOS meldet insgesamt 2 platten im system. Benutze BIOS-Extensions (LBA-Adressierung) ***Quelle und Ziel durfen nicht geleich sein!'' hioj geeft dit na het commando: h2copy d: c: . Weet jij hoe dat komt? Ze zitten wel aan dezelfde IDE-kabel.Op zaterdag 24 maart 2001 11:28 schreef teo het volgende:
http://www.heise.de/ct/ftp/ctsi.shtml
kijk hier maar eens na H2COPY werkt perfect
Ik bedoel gewoon in je dos prompt met het commando sys je systeem overzetten!! Files kun je gewoon kopieéren op elke manier en je kunt booten vanaf je andere disk.Op zaterdag 24 maart 2001 10:36 schreef Thomas_Anderson het volgende:
[..]
Wat bedoel je met: promt> sys [driveletter]:<enter>? ik wil de hele inhoud kopieren naar een andere schijf. Ik wil van die nieuwe gaan booten omdat die op 7200 rpm draait en die andere op 5400.
"tis maar een ideetje"
Er even vanuitgaand dat je windows gebruikt!?
Dat dan weer wel......
Ghost behoor je in dos op te starten, de nieuwste versie laat zelfs niet meer toe dat je hem in windows opstart
Als je ghost al te moeilijk vind zou ik echt overwegen om iemand er bij te halen die een beetje kennis van zaken heeft, want ik zie ik het ook niet zitten dat je in dos uit de voeten kan komen.
btw. Ghost rulez
Als je ghost al te moeilijk vind zou ik echt overwegen om iemand er bij te halen die een beetje kennis van zaken heeft, want ik zie ik het ook niet zitten dat je in dos uit de voeten kan komen.
btw. Ghost rulez
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Ja hoor, daar kan het ook mee.Op zaterdag 24 maart 2001 09:45 schreef Thomas_Anderson het volgende:
ik heb Symantec Ghost 6.51 voor windows, kan het daar ook mee, zo niet, hoe kom ik dan aan een Dos versie?
je kunt ''m vanaf prompt opstarten, maar heb je ook al nagedacht over je structuur van je partities?
Maw. heb je maar één partitie op je oude én nieuwe schijf?
Ikzou je willen aanraden om eerst ook wat achtergrondinformatie in te winnen, kijk eens bij de reviews en features op de T.net frontpage.
op http://www.tweakers.net/reviews/151 vind je een uitleg over diskmanagement, partitioneren, en formatteren.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
kijk of je ergens drive image kunt krijgen, is functioneel gelijk aan ghost, maar vind ik gemakkelijker te gebruiken.
Verwijderd
gebruik ghost is 100% goed .
kan je ook backups mee maken van je hd bv
als je net windows perfect heb geinstalleerd.
maak je een image
en als hij na 2 dagen weer bagger loopt want dat heb je met die zuig microsoft
dan kan jeje image terug zetten zonder 3190658356958 uur bezig te zijn met installeren.
als je ghost goed gebruikt want heel simpel is kan je ook naar een grotere partitie ed.
heb het alleen ff niet op mijn laptop...
kan je ook backups mee maken van je hd bv
als je net windows perfect heb geinstalleerd.
maak je een image
en als hij na 2 dagen weer bagger loopt want dat heb je met die zuig microsoft
dan kan jeje image terug zetten zonder 3190658356958 uur bezig te zijn met installeren.
als je ghost goed gebruikt want heel simpel is kan je ook naar een grotere partitie ed.
heb het alleen ff niet op mijn laptop...
Allemaal wel leuk dat Ghost, maar kan het ook met Patition Magic? Dat lijkt mij ook wel geschikt hiervoor. Ik heb het programma nu niet hier, ik wil dus eerst weten of dat kan.
Wat doet iedereen toch moeilijk ??
Als ik weer eens een nieuwe harddisk heb, dan install ik daar een kaal OS op en dan sleep ik alle zooi in een explodertje van oude schijf naar nieuwe schijf. Nix in gebruik, want het (schone, kale, nieuwe) OS staat op de nieuwe schijf.
Als ik weer eens een nieuwe harddisk heb, dan install ik daar een kaal OS op en dan sleep ik alle zooi in een explodertje van oude schijf naar nieuwe schijf. Nix in gebruik, want het (schone, kale, nieuwe) OS staat op de nieuwe schijf.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
gewoon ghost.exe copyeren op een bootflop!!! Ghost is sneller, comprimeerd beter en is betrouwbaarder dan Drive image pro!!
Laat maar, het is gelukt!!! met Ghost in Dos, ik wist helemaal niet dat je Ghost ook in dos kon starten, bedankt jongens! In 11 min. 5 GB overgeblazen, in de explorer zou je daar veel langer over doen.
Is dat 100% zeker?Op maandag 26 maart 2001 11:09 schreef BBL the 2nd het volgende:
PartitionMagic kan het dus ook, die "partition copy"
Want ik heb ook PM Pro 6.0 en wil veilig van m''n oude naar m''n nieuwe HD kopiëren.
Enne...Dos en Ghost begin ik niet aan
Anton
Ghost en PQMagic zijn bij mij Resque optie #1 
Geen partitie is veilig
die proggies samen zijn heel sterk in diskmanagement, kan je vrijwel alles doen. partities kopieeren, verkleinen, enz..
Geen partitie is veilig
Pagina: 1