Toon posts:

[BC3] PlexWriter 12 of 16 speed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een cd-brander aan te schaffen. Hij moet komen in een

Pentium III 450 MHz
64 MB RAM
Seagate 8,4 GB Harde Schijf
BTC 40x cd-speler.

Is het verstandig om de PlexWriter 16/10/40A te nemen, of toch maar de 12/10/32A? Ik dacht dat de 16 speed niet in RAW mode kon branden, of zoiets. Is dat iets belangrijks wat een brander eigenlijk ''moet'' kunnen?

En wat zit er eigenlijk in de OEM-verpakking van beide branders? De Retail kan ik wel vinden op internet.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03

Yucko

One clown to rule them all !

ff wachten tot de 24 speed van plextor uitkomt :9.

OEM bevat gewoon brander en eventueel drivers ... voor de rest niets

btw .... mijn Plextor 8/4/32A kan gewoon RAW branden hoor, dus ik zou niet weten waarom de 12 of 16 speed het dan ook niet zouden kunnen :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:49

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Eeej,

12x is EOL (End Of Live) en gaat er dus uit (als je hem wilt hebben -> opschieten)
Bij de OEM zit erg weinig, namelijk een rag-progje ''plex-tools'' genaamd (schijnt onder ME helemaal niet te werken).

GreetZZ

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

OEM is niet bedoeld voor losse verkoop maar om door systeem-bouwers in een kast te bouwen, je krijgt bij de kast vervolgens een cd met drivers.
Retail is met mooie doos, drivers en software. Compleet overbodig dus ;).

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Zit er ook nog verschil in de garantie bij de OEM en de Retail?

Ik denk dat ik de 12 speed neem. Wat is RAW-mode dan precies?

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

12X nemen, wordt nu steeds goedkoper en ondersteund raw mode:)--> is wel handig voor spelletjes

oem nemen, software download je toch neem ik aan

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

als je raw mode schrijft schrijft die alles zoals de orginele cd ook is met de beveiligingen me
hij doet in principe alle 1 tjes en 0 letjes
over zetten binear schrijven

als je games hebt met beveiligingen dan kopieert hij die mee en werken de games zonder een crack of zo
16 speed plextor ondersteund dit niet en de vraag is ook zal dat ooit komen bij een firmware upgrade

Tja zoals ik het zie kan je 2 dingen doen
1 wachten tot 16 speed raw ondersteund
en de 16 kopen of
2 12 speed kopen die wel raw ondersteund

als je geen zin hebt om te wachten dan optie 2

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik hoor bij verschillende winkels (norrod en informatique in ieder geval) dat de plex 12 speed moeilijk te leveren is momenteel.
Als ie echt EOL is, dan kan dat wel eens een probleem worden..misschien wordt ie nooit meer goed te krijgen. (hij is wel erg populair geloof ik..."iedereen" heeft hem)

ik zit ook te twijfelen tussen deze 2, en dat komt ook door het raw gebeuren.
Die 16 speed heeft ook nog eens verbeterde burnproof, dat is voor mij ook wel een sterk punt eigenlijk.Hij is helemaal niet veel duurder, maar bij het branden scheelt het maar 1 minuutje ofzo, dat is dus nie belangrijk (voor mij in ieder geval)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verschil in garantie is er inderdaad ook vaak tussen retail en OEM. Bij procŽs is het zo dat Intel bijvoorbeeld 1 jaar garantie geeft op OEM en 3 jaar op retail...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Lekker de 16-speed nemen, die is maar 30,00 duurder :9~

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

Tijntje

Hello?!

De garantie van de OEM op de 12 speed is de zelfde als die van de retail. Namelijk 3 jaar. Werkt trouwens perfect. Mijn brander gaf vaak burn errors. Plextor gemaild binnen 2 uur reply en twee uur daar na werd hij al opgehaald door DHL. Binnen een week gewoon een nieuwe drive.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
Hoi, als je een cd-writer wilt met RAW, moet je de 12x nemen. Ik heb Plextor gemaild, of de 16x nog RAW gaat ondersteunen. Hun antwoord was dat het geen standaard is uit een oranje boek. Dus ondersteunen zij het niet. |:(

Dus nu heb ik maar een 12x besteld >:) en hoop ik dat ie snel komt...inderdaad slecht leverbaar! :'(

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

forget it but, zie ook andere recente topics over de Plex 1210A. De niewste versies (vanaf TLA 0202) zijn hardwarematig afgeschermd, beveiligde cd''s zijn hiermee dus niet meer te kopieren. Downgraden naar een lagere firmware helpt ook niet, ook dat hebben die jongens bij Plextor afgeschermd.

Verwijderd

Gelukkig dat mijn Mitsumi 4 speedie (4804te) alles kan schrijven, incl. tot 99 minuten kan schrijven wat dus de (geweldigste) recordermerk (plextor) tot nu nog steeds niet kan.... :Y)

(Antwoord plextor, komt niet voor in het oranje boek....ha ha of 80 minuten dat wel was dan...) :Z

Verwijderd

Topicstarter
Als de PlexWriter 12 en 16 speed afgeschermd zijn, weet ik niet of ik hem wel neem. Ik begin geen handeltje, maar backups maken moet toch goed kunnen. Ik ben eens verder wezen kijken.

De Lite On 12/10/32 speed leek me ook wel wat, goedkoop en met Burn-Proof. Alleen ondersteund hij geen cd-text zegt de ene, de ander weer wel. Ook ondersteund CloneCD hem niet officieel?

Nu zie ik ook de AOpen CRW-1232A en de AOpen CRW-1232Pro. Zijn die wat? Justlink is net zoiets als Burn-Proof, heb ik begrepen. De interface:

Pro: E-IDE/ATAPI (SFF8090), ATA-33 (33MB/sec), PIO Mode 4
A: E-IDE/ATAPI (SFF8090), PIO Mode 3, DMA Mode 2

Maakt dit veel verschil?

De CRW-1232A kan ik wel in de Pricewatch vinden. De CRW-1232Pro niet. Is die nog niet leverbaar? De AOpens zijn wel goedkoper dan de Plextors.

De AOpen kan geen 90 minuten cd''s branden, of de Lite On en de Plextor dat wel kunnen weet ik niet. Iemand anders?

Welke moet ik nu eigenlijk kiezen? De AOpen, denk ik zelf, of de Lite On? Of toch een Plextor?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met de keuze?

(Ik hoop niet dat dit als irritand wordt gezien, maar ik heb er lang voor gespaard en wil hem eigenlijk zo snel mogelijk bestellen)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Ik denkd at het niet echt uitmaakt voor jou wat je neemt... Pak gewoon 1 van de snelste branders voor een redelijke prijs... Wel een retail versie dat je toch een brand-programma hebt die ondersteund word...

Verwijderd

Topicstarter
Kan de AOpen CRW-1232A 90 minuten cd''s branden? Volgens de een namelijk wel, volgens de ander niet.

Als hij dat kan dan wordt dat hem.

De Lite On ondersteund soms CloneCD, heb ik begrepen?

(Of er moet een hele goede reden zijn om hem niet te nemen)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De Lite-On 12x kan wel degelijk CD-text aan ( is wel melig als je cd-speler dat aankan :) )

Ik heb er laatst ook een gekocht en ik heb nog geen echte nadelen gemerkt ...

Verwijderd

Topicstarter
speed24, kan de Lite On wel 90 minuten cd''s branden.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt hoogstwaarschijnlijk de Lite On.

• Mastakilla
  • Laatst online: 28-03 10:52
pak er zeker eentje RAW kan schrijven!

12x of 16x maakt bijna niets uit

de meeste cdwriter kunnen tot 90min op die 99min cds krijgen
dat is normaal voldoende voor bijna alles (ik vind een 80min cd die je een beetje kan overburnen al meer dan genoeg)

plextor is de laatste tijd kut aant doen tegenover de branders, als je hierover wat meer wil weten, da dan eens kijken op cdfreaks
www.cdfreaks.com

momenteel zou ik eigelijk ook niet weten welke brander te nemen,
het wordt namelijk helemaal al moeilijk als je ook Safedisk 2 spellen wil kopieren, want zo zijn er nog niet veel branders (philips d8 ik oa)

ik raad je zeker eens aan om het forum van cdfreaks ook eens te bekijken, daar vind je zeker een beter antwoord dan hier...

• Mastakilla
  • Laatst online: 28-03 10:52
Op zaterdag 31 maart 2001 18:19 schreef koel_kast het volgende:
Het wordt hoogstwaarschijnlijk de Lite On.
Ik raad je toch aan nog ff het cdfreaks forum hierover te raadplegen

probeer ook te weten te komen welk loopwerk die lite-on gebruikt
dat zegt al heel veel over de mogelijkheden
zo kan het bv van sanyo, yahama, teac, ... zijn

Verwijderd

Mastakillar, je bent niet helemaal op de hoogte :o

De lite-on maakt gebruik van Sanyo loopwerk. Deze gebruikt Plextor ook. Het verschil tussen de plex en de lite-on is de bios. Dat uit zich in DAE snelheden.

Verwijderd

Neem gewoon de Plextor 16x
Ben je gelijk van al het gezeik af.
Als je niet zoveel geld hebt; de yahama is ook wel een aanrader.

Verwijderd

de 12 speed fikkers ( liteon en plextor ) maken allebei gebruik van hetzelfde binnenwerk . alleen het software matige gedeelte is verschillend.

als je teveel geld hebt neem je 16 speed fikker is je cd wel 1,5 min eerder klaar :7

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:50
Op maandag 19 maart 2001 11:37 schreef Tijntje het volgende:
De garantie van de OEM op de 12 speed is de zelfde als die van de retail. Namelijk 3 jaar. Werkt trouwens perfect. Mijn brander gaf vaak burn errors. Plextor gemaild binnen 2 uur reply en twee uur daar na werd hij al opgehaald door DHL. Binnen een week gewoon een nieuwe drive.
Hebbie dat wel goed? Check net de doos van mijn Retail 1210TSi en daar staat 1 jaar.

Voor mijn gevoel zou ik zeggen die 12x, RAW is toch best handig soms en wat boeit die ene minuut nu :)

Flickr | Lego collectie

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 09:28

Kvn

Op dinsdag 20 maart 2001 22:41 schreef CrazyTaxi het volgende:
Gelukkig dat mijn Mitsumi 4 speedie (4804te) alles kan schrijven, incl. tot 99 minuten kan schrijven wat dus de (geweldigste) recordermerk (plextor) tot nu nog steeds niet kan.... :Y)

(Antwoord plextor, komt niet voor in het oranje boek....ha ha of 80 minuten dat wel was dan...) :Z
Hehe, ik heb ook de Mitsumi , wat minder snel (dan de Plextor)maar toch :P

edit:
Wazige zin

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me de LiteOn aangeschaft. Hij moet wel met CloneCD werken nadat ik hem naar firmware LS22 heb geflasht. Windows geeft echter aan dat er LS31 als firmware inzit.
Welke firmware is dit nu eigenlijk? Moet ik hem nu nog flashen, en eventueel de huidige firmware backuppen als dat kan?

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten search te gebruiken.

Op gathering.tweakers.net/showtopic.php/143411 staat:

It is only a new called LS22, becaus some new LiteON-Drives were sold with a Firmware called LS31 and these drives arenŽt able to be flashed to LS22. And so LiteON rereleased the LS22 with some Codemodifications so that the owners of the LS31-LiteONs can flash to LS22.
LS22 is definetly the newest Firmware for this Burner. And thats why if you have the ls22 you cannot flash to LS3822 because it is not a newer Firmware than the LS22.
LS31 was not a good Firmware (without CloneCD- and Overburn-Support)
Pagina: 1