[BC3] Lite On met Nero 5 overburnen

Pagina: 1
Acties:

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 20:13
Sinds gisteren heb ik ook eindelijk een cd brander, namelijk de Lite On
12/10/32 retail voor 389,- (mooi winkelprijsje toch?).
Ik heb inmiddels firmware LS22 erop staan. Wat mij echter opvalt is het
volgende: In Nero 5.0.3.3 (was bijgeleverd) staat in het venster ''Recorder
kiezen'' overal ondersteund.... behalve..... bij Overburn!!! Wat een onzin!
Dat viel mij even vies tegen, klopt deze informatie, of is Nero in de war en
moet ik me er niks van aantrekken???

Verder wil ik even weten welke cdr''s allemaal fatsoenlijk 12 speed
ondersteunen.

Als je brander BURN-Proof heeft zoals de mijne, kan het dan kwaad audio cd''s
te branden op 12 speed? Ik heb dat net even gedaan en op het eerste gehoor
lijkt het goed gelukt.

Alvast bedankt!

Metal up your ass

Verwijderd

Je moet de laatste versie 5.0.38 downloaden van http://www.ahead.de (upgrade) dan kun je wel overburnen.
Ik heb gisteren ook een LiteOn gekocht voor 359,- maar zonder cd''s op de PC-Dumpdag.

• JaymzHetfield
Op zondag 25 februari 2001 19:40 schreef rjw het volgende:
Je moet de laatste versie 5.0.38 downloaden van http://www.ahead.de (upgrade) dan kun je wel overburnen.
Ik heb gisteren ook een LiteOn gekocht voor 359,- maar zonder cd''s op de PC-Dumpdag.
359? Dat is inderdaad een nog beter prijsje... maar dan had ik wel met de trein naar Amsterdam gemoeten (retourtje met korting ongeveer 15 piek), entree betalen (tientje?) en een broodje kroket moeten kopen (5 piek). Dus was ik evenveel kwijt geweest en nu heb ik nog cdr''s ook!
Bedankt voor je snelle antwoord... ik ga het zo eens uittesten.
Weet je toevallig ook antwoord op mijn andere vragen? (welke cdr''s zijn goed voor 12x en hoe zit het met audio op 12x)?

Metal up your ass

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zweer (en ik heb weinig medestanders) bij Maxell''s. Lekker 12 speed. Als je het goedkoper wilt > Arita. Doen het prima in 12x10x32x Plextor (zelfde binnenwerk)

Maxells goed en niet te duur

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Rico

Wie dit leest is gek....

En ondersteund hij nu wel overburn?
Ik wil ook een andere brander kopen, maar moet wel kunnen overburnen.
Anders zal het toch de plextor worden.
Dus ondersteund de lite-on wel of niet overburn?

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 20:37 schreef dombie-dom het volgende:
Ik zweer (en ik heb weinig medestanders) bij Maxell''s. Lekker 12 speed. Als je het goedkoper wilt > Arita. Doen het prima in 12x10x32x Plextor (zelfde binnenwerk)

Maxells goed en niet te duur
Ik meen hier op GoT toch gelezen te hebben dat de enige overeenkomst van de Lite-On en Plextor het Burn-Proof is. Dat komt van Sanyo. Zegt dus helemaal niets over het binnenwerk!

• JaymzHetfield
Op maandag 26 februari 2001 11:07 schreef Rico het volgende:
En ondersteund hij nu wel overburn?
Ik wil ook een andere brander kopen, maar moet wel kunnen overburnen.
Anders zal het toch de plextor worden.
Dus ondersteund de lite-on wel of niet overburn?
Ik heb de update voor Nero gedownload en inmiddels staat er bij overburn wel ''ondersteund''. Ik heb nog niet geoverburned maar ik neem aan dat het werkt als dat er nu wel staat.
Dus die Lite-On is echt een perfekt ding met die LS22 firmware: Clone-cd, overburnen, burn-proof en cd-text. En dat allemaal voor een mooi prijsje!

Metal up your ass

• JaymzHetfield
Op zondag 25 februari 2001 19:32 schreef JaymzHetfield het volgende:

Als je brander BURN-Proof heeft zoals de mijne, kan het dan kwaad audio cd''s
te branden op 12 speed? Ik heb dat net even gedaan en op het eerste gehoor
lijkt het goed gelukt.
Kan iemand aub bovenstaande vraag ook nog even beantwoorden?? DANK U

Metal up your ass

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 27 februari 2001 15:28 schreef JaymzHetfield het volgende:

[..]

Kan iemand aub bovenstaande vraag ook nog even beantwoorden?? DANK U
ligt ook aan of Burnproof echt nodig was. Een audiocd op 12 speed is geen probleem voor liteon. Burnproof werd nauwelijks gebruikt. Alleen een keertje, toen ik toch ietse teveel progjes had geinstalleerd zonder te rebooten. "hing" mijn systeem voor een seconde of 5. Nu werkt dat cdtje wel prima. alleen hoorde ik wel een tikje bij een lied. Weet echter niet of dit door burnproof komt of niet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 22:24
Mijn ervaring voor wat betreft audio cd''s copieren is dat het resultaat niet afhankelijk is van je brander maar van je inleesapparaat. Dus als je een slechte cdrom hebt die je gebruikt om je bron cd te lezen dan heb je kans op klikjes en dergelijke (zoals mijn aopen 48 speed die ik vervangen heb door een plextor 40x die perfect is)
(zie www.come.to/cdspeed)
Soms heb je een cd die niet op 12 speed werkt , dan zul je even een ander merk moeten proberen.

Suc6
:)

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-04 14:54
Ik heb sinds vandaag dezelfde writer maar een andere vraag. Ik kom er tot mijn spijt achter dat het gekke ding (nog) niet ondersteund wordt door CDRwin. Is er iemand die wel een heeft geprobeerd zijn LiteOn 12101B te flashen met plextor firmware om zo doende wel CDRwin te kunnen gebruiken? :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Welke versie van CDRWin gebruik je? Hier kan ik met CDRWin 4.0a gewoon met die lite-on branden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1