[BC3] Post hier je IBM productiedatum

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

datum december 2000
made in thailand

ik heb hem pas 3 dagen gelukkig nog geen problemen.:)

45gb versie

Verwijderd

Ik heb geen IBM ik heb 2 Seagates :)

Verwijderd

45 Gig gemaakt in Hongarije Nov 2000. Met IBM controller-chip ipv Mitsu (van belang ?)
3 maanden zonder enig probleem, weinig warmte, geen vreemde geluidjes.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
voor het wavje van powerman:
home.hetnet.nl/~siet0000/hd2.wav

Het klinkt idd niet erg lekker....

Verwijderd

Herkenbaar geluidje!
De mijne "krast" aleen meer keer per minuut:
*kras* *kras* *kras* in 1 seconde dan een seconde stilte en dan weer *kras* *kras* *kras*

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 12:47

bloasfist

Slot-A Crew

MAXTOR all the way!!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Jaaa...dat soort onzin als in dat wavje van "home.hetnet.nl/~siet0000/hd2.wav" komt mij ook erg bekend voor!

Had dat met een 45G versie die ik ervan gekocht had, die deed dat ook, maar zelfs ook piepen..... die was echt nie helemaal lekker volgens mij, maar het gekke is dat die dat de eerste 1 of 2 dagen niet deed, toen was er nix aan de hand, afgezien van de irritante zachte brom (leek opresonantie) op de achtergrond. Toen ineens begon ie wel HEEEEL raar te doen,....heb hem toen in een andere kast gehangen en weer terug in mijn systeem en toen was ie wel weer "gewoon" ineens. Nog steeds afgezien van die vreselijk hinderlijke brom (harder en zachter wordend...extra irritant dus) op de achtergrond!
heb hem teruggestuurd naar Norrod en die deden gelukkig niet moeilijk over geld terug!

Nu heb ik een 30G alleen nog maar die ik al eerder gekocht had (mei 2000 ofzo) en die doet het tot nu toe gelukkig nog prima.

Durf geen nieuwe 75GXP meer aan eigelijk.
Wilde wachten op de 60GXP maar die komt hier waareschijnlijk nooit ofzo.

• Wimmel
  • Laatst online: 22:19

Wimmel

Hello

Ik heb twee Maxtor''s, maar wat ik eigenlijk wil zeggen..
Bij ons op het bedrijf staan meer dan 1000 IBM 300GL (PIII >600Mhz) machines, echter niet één bevat een IBM HDU.
Allemaal Maxtor/Quantum.:?
Zou IBM zijn eigen schijven niet vertrouwen. >:)

[edit]typo[\edit]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 10:26
Ik heb een 30 gig DTLA 307030 schijf van sept 2000 uit de Philipines, geen probleem. Alleen als ie softwarematig downspint klinkt ie skwieeeeeek. maar gewoon poweroff stroom eraf hoor je dat niet zo... Achja heb oko nog ergens een 17gig maxtor in een raid setup die ook anders klinkt dan zn broertjes maar het al 2 jaar prima doet.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

http://www.geocities.com/hccnet2000/webcam/hdd002.mp3

hier kun je mijn geluid downen waar ik last van had met mijn IBM.

tis een soort van ggg gg ggg gg zoiets.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 09 maart 2001 18:35 schreef Cutebritney het volgende:

dit zelfde geluid heb ik ook ong. gehad met mijn hdd. kheb hem trug gebracht en een nieuwe IBM 30Gb gehad.

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07-2025
ik heb nog een 30 gig van ibm en die doet het nog steeds perfect.
in oktober vorig jaar gekocht

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Ik begin nu ook het ergste te vrezen voor m''n IBM dtla-307045
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMX4174
Gemaakt in Thailand op december 2000.

Heb ''m nu 5 daagjes... eerste 3 dagen nix aan de hand, en nu hoor ik de hd toch wel een vreemd geluidje maken :(
Heeel zacht en niet altijd. Klinkt een beetje als het zoeken van de hd, maar dan 2x zo zacht, en heel onregelmatig (tis niet zoeken want het hd lampje brandt niet).
Ik kan het helaas niet vergelijken met het wavje van powerman, of het mp3tje van ReseTTim, want de link naar het mp3tje werkt niet en bij het openen van het wavje krijg ik met winamp de error: "Couldn''t find destination format". En met de geluidsrecorder van windows: "Uw audioapparatuur kan dit soort bestanden niet afspelen". Misschien een beetje brak wavje dus? Want ik heb een SBlive 1024 en kan andere wavjes (geluidjes van windows of icq bijvoorbeeld) prima afspelen.

Hmmm, nu doet mn hd weer normaal....

En ik heb ''m trouwes bij Alternate weg. Daar wassie afgelopen week namelijk xtra goedkoop... Hebben meer mensen ''m daar vandaan? Misschien was het een partij die ze wilden dumpen...........

Verwijderd

Je hebt wel een goed P/N nummer geloof ik

Verwijderd

Dacht ik ook ja... nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen 24 uur nix meer heb gehoord...

Is trouwes niet zo fijn om de hele tijd onzeker te zijn of je hd je niet in de steek laat :( Ik heb geen enkele manier om te backuppen...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 10 maart 2001 18:58 schreef PsyFlux het volgende:
Dacht ik ook ja... nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen 24 uur nix meer heb gehoord...

Is trouwes niet zo fijn om de hele tijd onzeker te zijn of je hd je niet in de steek laat :( Ik heb geen enkele manier om te backuppen...
zou zeggen koop genoeg hdd''s

kheb nog een IBM 20Gb staat al mijn belangrijste stuff op heet oook Important.
daarnaast heb ik nog een removable hdd 3Gb en een Maxtor 7,5Gb, kheb die gehad bij een winkel omdat ik mijn Quantum 6,4Gb kapot was.
al eerder had truggebracht, maar die na 6 maanden echt dood ging. vervolgens ging ik weer de winkel in om te vragen of ze hem al hadden en toen bood iemand aan die achter de kassa stond die 7,5Gb. diegene ken ik in de looop der tijd dat ik de deur daar heb platgelopen.

Verwijderd

20 gig aan mp3tjes ken je niet zomaar erges kwijt... kheb geen cd fikker...

waarom niet?

Omdat ik een rio500 heb, en het lijkt mij enorm lastig om telkes al die cdtjes af te moeten zoeken als je ff een bepaald nummer mee naar school wilt nemen. Bovendien heb ik een collectie cd''s van een vriend volledig zien vergaan... had een enorme stapel van die RICOH''s, van alle cd''s liet het zilverlaagje gewoon los!
Bovendien heb ik er voorlopig ook geen geld voor :) En om een xtra hd als backup te kopen is mij ook veels te duur...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

heb een 30gb dtla serie uit september en die doet het goed laatst nog een 30 gekocht en die is uit december dus maar hopen dat die ook goed is.

39

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb mijn 45gb sinds de hcc dagen, eerste paar weken veel gezeik met dat ding gehad, ineens wilde ie goed werken en dat doet ie nou nog steeds :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Hmz... er zit dus best wel een groot risico aan die IBM schijfjus =\

Ik wilde er eigenlijk ook al een gaan halen...

Is er een goed alternatief die dus ongeveer dezelfde snelheid bieden ?

GreetzZ MaSsiE

• Xandrios
  • Laatst online: 21:15
nee, eigenlijk niet. De IBMmetjes zijn gewoon de snelste :)

Je kunt een maxtor nemen, maar die zijn toch wel merkbaar langzamer :(

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
computerzaak: 4 ingekocht zo rond oktober ook nog eentje in nov., vier van de vijf kapot.....

6 maanden garantie van IBM, geen garantie meer natuurlijk, ze mogen dan wel snel zijn, maar doe mij toch maar een Maxtor. Daar is een util voor, waarmee je hem sneller maakt (vorral zoektijden)...

Dus voor mij echt geen IBM.... |:(

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 14:05 schreef dutchrups het volgende:
6 maanden garantie van IBM, geen garantie meer natuurlijk, ze mogen dan wel snel zijn, maar doe mij toch maar een Maxtor. Daar is een util voor, waarmee je hem sneller maakt (vorral zoektijden)...
Was toch 3 jaar garantie?
Disk Storage: 3 years On-site repair, 7 x 24, same day
Enne dezelfde util bestaat ook voor ibm:
The IBM Feature Tool allows you to control some of the features in the newer IBM high performance ATA hard disk drives. The IBM Feature Tool allows you to:

Change the drive Automatic Acoustic Management settings to the:
*Lowest acoustic emanation setting (Quiet Seek Mode), or
*Maximum performance level (Normal Seek Mode).
En de IBM waar we het over hebben (45 gig, 7200 toeren) ondersteunt die functie :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 06:57
Op maandag 12 maart 2001 20:01 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Was toch 3 jaar garantie?
Nope, niet op de meeste in NL verkochte IBM''s. Dat zijn OEM''s. Op de mijne bleek wel langer dan 6 maanden te zitten.

Verwijderd

Ik heb vandaag een nieuwe opgestuurt gekregen van Gistron. Door ziekte duurde het allemaal wat langer als normaal.

IBM 307030
Made in Philippines ps
Jan 2001 P/N 07N3929

Gelukkig komt m''n nieuwe HD niet uit Thailand, ik heb nu iets meer vertrouwen dat deze schijf wel goed is. Ik ga zo offline en hem dan opdelen in partities en WinME erop gooien.
Jullie horen nog van me.

Verwijderd

Hij is nu nog net zo snel en stil als de vorige. Tot nu toe geen rare geluiden en ik ben benieuwd of deze het langer als 1 dag gaat volhouden.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb hier twee IBM''s:

DNES-309170; 7200RPM; 9.1 GB; SCSI
Komt uit Hongarije, november 1999

DTLA-307045; 7200RPM; 45.0 GB; IDE
Komt ook uit Hongarije, januari 2001

De eerste draait al een jaar bijna 24/7, de tweede draait nog maar drie weken 24/7. Met beide nog geen problemen gehad.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• EelcoB
  • Laatst online: 01-05 20:25
Op Friday 09 March 2001 18:35 schreef Cutebritney het volgende:

Dit komt me erg bekend voor, is een bad sector, ik had er zelf ook last van met mn 45 Gb IBM, ff scandisk draaien, en ja hoor 1 bad sector. Nu toch maar ff terugsturen. De mijne komt uit juni 2000

edit:

Het is een hongaarse schijf btw.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Op Tuesday 20 February 2001 07:52 schreef Cutebritney het volgende:
Epitome, die uit de fhilipijnen is (waarschijnlijk) wel goed hoor,
maar de schijven uit okt/nov/dec. uit thailand hebben (de meeste)problemen.
maar laat het ff weten hoe hij draait als je hem getest hebt.:)
OK, m''n schijf (IBM 30 GB 307030 uit Philipijnen) draait nu bijna een maand zonder problemen. Ik hoorde wel rare geluiden bij het opspinnen, meteen maar biuj Power Options Never turn off power of Hard Disks aangezet, zodat ze niet meer downspinnen! Dan hoeven ze immers ook niet meer te upspinnen >:)

En aangezien ik m''n bak haast nooit uitzet, klinkt ie nu weer prima!

Binnenkort ga ik ''m in striping RAID plaatsen en hopelijk gaat dat goed anders kan ik wel fluiten naar m''n data. Vandaar dat ik daar nog even mee wacht totdat ik van alle belangrijke data een backup heb kunnen maken.
offtopic:
En ik een nieuwe kast heb, met nieuw moederbord en een 512 MB geheugen :9~

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
De mijne is gekocht in dec. 30 Gb doet het nog steeds goed.... Maar je kan ook een forum beginnen: wie zijn maxtor is verrot en wie zijn quantum is verrot. Tlijkt wel of het allemaal bagger is tegenwoordig.......

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Aikon
  • Niet online
Ik heb precies een jaar geleden een IBM 20 GB, 7200 rpm, ATA 66 gekocht. Na een half jaar bad sectors enzo, die is gerepareerd (:?:?:?:?:?). 3 weken geleden weer verrot, teveel kopiren kon die niet aan dan liep die vast. Krijg nu een nieuwe (zelfde type/merk) omdat ALTERNATE COMPUTERS, RIDDERKERK (>:)) hem al 3 weken kwijt is.

Verwijderd

in 1 1/2 week gecrasht, mijn IBM DTLA-307045
45 gig. produktie datum nov 2000 Philipino, aangeschaft 1 maart 2001.
Is ten onder gegaan terwijl ik niet eens achter de pc zat. Begon ineens vreemde geluiden te maken en dat was het dan. Werd niet eens meer herkend in het bios, zodra hij geinitialiseerd werd was de enigste reactie het heen en weer slaan van de lees/schrijfkoppen.
Disk is terug gestuurd naar IBM, maar dat duurde mij al te lang, ik heb ondertussen een Baracuda gekocht.
Ik hoop dat ze stikken in die IBM.

Verwijderd

IBM DTLA 307030, eentje in mn RAID array is gekke geluidjes gaan maken, dus ik heb er Drive Fitness Util over gegooid...en ja hoor, naar de knop. Productiedatum was NOV2000 dacht ik, zal ik nog even nakijken. Volgende vraag: weet iemand hoe je de helft van een RAID array backupt? Kan je, als je nog een harddisk aan je array hangt, gewoon een schijf met data naar de derde schijf ''backuppen''? Tia!!

Verwijderd

Op dinsdag 13 maart 2001 23:24 schreef Epitome het volgende:

OK, m''n schijf (IBM 30 GB 307030 uit Philipijnen) draait nu bijna een maand zonder problemen. Ik hoorde wel rare geluiden bij het opspinnen, meteen maar biuj Power Options Never turn off power of Hard Disks aangezet, zodat ze niet meer downspinnen! Dan hoeven ze immers ook niet meer te upspinnen >:)
Dit doet de mijne dus ook..drie bad sectors reeds...contact IBM maar...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nou nou er zijn best wel het een en ander qua problemen met die hd''s van IBM, aar iemand ook al ervaring met de schijven boven de 45 gig?
want ik lees hier alleen maar reacties dat de 30 en 45 GB''s problemen geven maar de 60 en de 75gb heeft dan tot nu toe niemand last mee gehad ofzo?
die van mij is uit juli 2000 en doet het nog perfect (gelukkig).

39

• micebec
  • Laatst online: 26-01 14:49
Ik heb de DTLA-307045

P/N: 07N5640
Gemaakt in Thailand.
in december

Heb vandaag de drive fitness test uitgevoerd, en kwam tot de ontdekking dat er bad clusters zijn op mijn HD

Ik heb hem op een beurs gekocht van ee duits bedrijf:( Zou ik eigenlijk IBM kunnen vragen of zij hem kunnen repareren?

Het is wel een oem versie.

O,ja, ik heb hem sinds 3 februari 2001. Iets meer dan een maand gebruikt dus.

Verwijderd

23-02-93
Made in Uk.
en
22-05-91
Made in the USA

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb gisteren een IBM DTLA-307030 op de bus gedaan terug naar de leverancier (www.hardwarehouse.nl) vanwege bad sectors. De contactpersoon die met me e-mailed zei dat hij bekend was emt het probleem en dat hij de garabtie zou claimen bij IBM, ergo dat ik een nieuwe zou krijgen. NU hoor ik echter dat die schijven niet meer te krijgen zijn omdat IBM ze uit productie heeft gehaald. Ik bel zaterdag ff naar harwarehouse om te vragen of ze al een nieuwe hebben opgestuurd, maar stel nou dat ze geen iBM''s meer hebben wat kan ik dan doen??? Ik wil geen maxtor ofzo, ik wil gewoon een nieuwe IBM!

edit:
gemaakt in september of oktober 2000 in hongarije

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Die IBM 30Gb 7200 toeren van mij is van Februari 2001..
Eergisteren gekocht, hier zijn tot nu toe toch geen problemen HE?
Hij is wel ENORM stil, had ik nooit verwacht totdat ik de computer aanzette. Het is gewoon "Unreal" hoe stil dat ding is tegenover mijn oude 10,5 gb 7200 toeren Quantum>:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Heb hier een net kapot gegane HD van IBM
IBM DTLA - 307045 productie datum sep-2000
heeft een tijd lang goed gedraait en zomaar opeens na een crash van mijn computer (windows is niet alles he) wordt de schijf niet meer herkend door het bios (ook niet in een andere pc).

Ik heb nog niet die test software gedraait maar ik neem aan dat die de drive moet kunnen benaderen via het bios en als tie daar niet herkend wordt houdt het op he :(

Trouwens de schijf is gemaakt in Hongarije
P/N: 07N5640 S/N:YMG32195

da''s dus balen zeg :(

Verwijderd

Wil je misschien ff kijken wat voor chip er onder zit? Van IBM of Mitshubishi? (kankerwoord zo laat op de avond :) )
Ik verzamel namelijk info over die hd''s.

Hier is mijn info trouwes nog:

IBM dtla-307045 (de 45 gigabyte dus) met IBM chip.
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMX4174
Gemaakt in Thailand op december 2000

Doet het nu alweer 3 weken perfect. 1 keertje een vreemd (zeeer zacht)geluidje gehoort op de 3e dag. Maar na een restart alles normaal.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

IBM 30.7Gb
DTLA-307030
DEC 2000
Hongarije

IBM 20.5Gb
DPTA372050
JAN 2000
hongarije

khad eerst een IBM 30Gb die is kapot gegaan en heb nu een nieuwe deze doet het nog steeds perfect :):):):).

Verwijderd

Ik heb in december 2000 deze gekocht:
DLTA-307030
P/N: 07N...
MADE IN HUNGARY

Draait dus sinds december 24/7 (PC gaat nooit uit). Nog geen problemen ...

Verwijderd

DTLA-307030, gekocht in November...

Phillepijnen / productie Sept2000. Lauwwarm tot koel.

Al 5 maanden redelijk intensief gebruikt, nog geen hikje of geluidje gehoord :9

• micebec
  • Laatst online: 26-01 14:49
Op dinsdag 20 maart 2001 17:55 schreef micebec het volgende:
Ik heb de DTLA-307045

P/N: 07N5640
Gemaakt in Thailand.
in december

Heb vandaag de drive fitness test uitgevoerd, en kwam tot de ontdekking dat er bad clusters zijn op mijn HD

Ik heb hem op een beurs gekocht van ee duits bedrijf:( Zou ik eigenlijk IBM kunnen vragen of zij hem kunnen repareren?

Het is wel een oem versie.

O,ja, ik heb hem sinds 3 februari 2001. Iets meer dan een maand gebruikt dus.
Er is mij toch iets raars gebeurt. Dit had ik een tijdje geleden geschreven. Maar laatst heb ik scandisk verricht en tot mijn verbazing kwam ik geen foutmelding tegen of enig ander waarschuwing van bad blocks. Toen heb ik Norton Utilities met disk doctor gebruikt om het even na te checken en er werd ook niets gevonden.

Dus heb ik weer de Disk fitness test verricht en tot mijn verbazing blijkt alles weer in orde te zijn.

Wat ik nu wil weten is of ik de laatste gegevens moet vertrouwen of het toch moet terugsturen? Ik heb geen klachten van de HD zelf. Wordt niet warm en is redelijk snel. Heb HDtach gebruikt en haald gemiddeld 28 MB per seconde op een ata 33 mobo. De HD wordt ook niet warm.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 19 februari 2001 15:48 schreef Cutebritney het volgende:
Ik heb gehoort dat (bijna)alle IBM HD''s die
in okt/nov/dec gemaakt zijn snel kapot gaan :(

Als iedereen ff zijn productiedatum neerplant,
dan weten we zo of dit klopt.
Zet er dan ook meteen ff bij of/hoe warm die word, want daar zitten geloof ik ook erg grote verschillen in.

(Ik ben nl. van plan ook een IBMmetje te kopen, maar ik heb geen zin om hem met 2 weken te moeten ruilen !)

Bedankt !
Ahum IBM (ik ben moeilijk) ik zou het niet doen :(
Al die merk shit, leuk voor op kantoor (een stuk of 100 ofzow) maar niet voor thuis...
Ik zou gewoon een CLOONTJE kopen.

• Reiko
  • Laatst online: 15-04 12:20
Ik heb een IBM DTLA 30GB 7200rpm

Model: IBM DTLA-307030
Capacity: 30.7GB
Productiemaand: Juli 2000
en gemaakt in Hongarije

Mijn IBM schijfje draait nu toch al bijna 6maand stabiel.
Mijn pc crasht alleen maar op standby, dit is maar een zeer recent probleem nadat ik mijn computer heb geupgradet naar een Thunderbird 900mhz + MSI K7T Pro II-A. Ik heb deze al moeten vervangen voor een Thunderbird 1000mhz + MSI K7T Turbo door een ander probleem (crashen bij divx,dvd,..) dat nu opgelost is.
Spijtig genoeg is het standby probleempje gebleven.
Het kan liggen aan de IBM maar dat is nog niet zo zeker.

Ik dacht eraan om een Western Digital Caviar 400BB 40GB te kopen.
Als dezelfde fouten blijven heb ik lekker 70GB, als ze stoppen heb ik 40GB.

Ik post wel verder mijn ervaringen op het forum.

edit:
Mijn slecht nederlands verbetert ;(

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 03 maart 2001 15:30 schreef Jake het volgende:
Mijne (dtla 307045): september 2000, made in Hungary
Temperatuur: net iest warmer als mijn hand.

Draait nu 2 maanden probleemloos, ik hoop dat het zo blijft (maar ik val dus ook net buiten termijn :))
(ok, beetje raar: ik quote mezelf :))

Maar sinds een paar dagen maakt me IBM dus rare hoge piepjes (alsof ie ff geparkeerd wordt, maar dat (HDD spin-down) staat uit), en daarna spint ie gewoon (snel en rustig) weer op, en uiteindelijk heb ik bijna niets gemerkt alleen een best hoge piep gehoord.

Nu maar ff dat IBM proggie proberen...

bij de weg: moet je S.M.A.R.T. nou juist aan zetten of uit laten staan in bios (en als aan, dan moet ik zeker ook nog eens een proggie installen) ?

Verwijderd

Ik heb ook een 2 week oude ibm dtla-307045.
Gemaakt in Thailand november 2000.
Tot zover heb ik geen problemen Ik denk dat ik toch maar even een backup maak.

• biobak
Op zaterdag 31 maart 2001 21:05 schreef Jake het volgende:
bij de weg: moet je S.M.A.R.T. nou juist aan zetten of uit laten staan in bios (en als aan, dan moet ik zeker ook nog eens een proggie installen) ?
Je kunt het aanzetten. Bij het booten blert je compu dan dat je schijf een defect heeft. Als er geen fouten zijn merk je er niks van. Op www.storage.ibm.com kun je EZ Smart downloaden. Dan kan je in Windows de S.M.A.R.T status bekijken. Het lijkt niet goed te werken. M''n HD (IBM DPTA 20,5 Gb 7200 rpm) ging dood zonder dat het programma een melding gaf.

• zakalwe
  • Laatst online: 14-02 14:30
Hoi, ik heb er ook eentje:

IBM DTLA307045 (45 GB)
Thailand
juni 2000
Revision number: TX60A50C
P/N: 07N3931
Serial number: YML90176

Hij wordt niet warm, geen problemen (tot nu toe) en hij zit in een PowerMac G4 die eigenlijk nooit uit gaat.

Ik maak nu even snel een back-up, en dan ga ik hem even testen.

Weet iemand al welke serienummer en revisienummers de slechterikken zijn?

[update:]
Ik heb net even gekeken en er zit een Mitsubitsi controller chip op (90G2232, M37980F8-3000HP, 016A101, op plastic: 07N3095).

Verwijderd

Belangrijke dingen om op te letten of je 1 uit de slechte serie hebt zijn:
IBM chip of Mitshubishi? (mitsubishi schijnt slechter te zijn)
Productieplaats/datum: alles gemaakt in Thailand/Hongarije in de periode van oktober, november en december 2000 is een risicogroep.
Serienummer: alle hd''s met het serienummer 07N3XXX lijken slecht zijn. En de hd''s met het nummer 07N5640 goed... Maar er zijn uitzonderingen...

Tot zover (drie weken 24/7 in gebruik) nog geen problemen met mijn 45 gig, 7200 toeren IBM:
IBM dtla-307045 met IBM chip.
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMX4174
Gemaakt in Thailand op december 2000.

• Reiko
Waar vind ik of ik een IBM chip heb of een Mitsubishi chip heb? :?

• Reiko
Ik heb een IBM met serienummer 07N3XXX.. ;(
Mijn pc doet raar, ik hoop echt niet dat het aan mijn IBM HD ligt. ;(

• zakalwe
  • Laatst online: 14-02 14:30
PsyFlux wrote:
>Serienummer: alle hd''s met het serienummer 07N3XXX lijken slecht zijn.
>En de hd''s met het nummer 07N5640 goed...

Ik vind het wel gek dat het serienummer op mijn mitsubitsi chip als volgt luid: 07N3095. Is dit het nummer wat je bedoelt of bedoel je het P/N nummer die klinkt bij mij zo: P/N 07N3931 (lijkt er dus ook heel erg op).

Hopelijk wordt het snel duidelijk.

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 13:29 schreef Reiko het volgende:
Waar vind ik of ik een IBM chip heb of een Mitsubishi chip heb? :?
Gewoon kijke :)
Je ziet bij die IBM''s aan de onderkant een heleboel chippies. Je zoekt de grootste op en je kijkt wat voor merk erop staat gestampt...
Op zondag 01 april 2001 13:32 schreef Zakalwe het volgende:
PsyFlux wrote:
>Serienummer: alle hd''s met het serienummer 07N3XXX lijken slecht zijn.
>En de hd''s met het nummer 07N5640 goed...

Ik vind het wel gek dat het serienummer op mijn mitsubitsi chip als volgt luid: 07N3095. Is dit het nummer wat je bedoelt of bedoel je het P/N nummer die klinkt bij mij zo: P/N 07N3931 (lijkt er dus ook heel erg op).

Hopelijk wordt het snel duidelijk.
Toeval dat die serienummers nogal overeenkomen. Maar je moet gewoon kijken naar het P/N nummer wat boven op de sticker staat.

Maar nogmaals: er zijn uitzonderingen. Ik ben een heleboel fora afgegaan om data te verzamelen (misschien nog es in een overzichtelijk tabelletje zetten), en ik ben ook 2 brakke schijven met p/n nummer 07N5640 tegengekomen.

En Reiko: als je pc raar doet, dan ligt het in dit geval denk ik niet aan je hd. Als je IBM kapot gaat hoor je dat vaak snel genoeg :)
Vaak horen mensen gepiep/gekraak/keiharde tikken bij het opspinnen of een schurend geluid bij het downspinnen, maar er zijn ook schijven geweest die zomaar bad sectors gingen rapporteren en er dan een weekje later mee op hielden. Misschien dus een idee om ff scandisk erop los te laten. Heb je bad sectors? Dan onmiddelijk backuppen!

Verwijderd

Mijn 45gb IBM
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMN76146

Thailand Dec-2000

Doet ut nog steeds (3,5 maand):)
zal alleen nog checken of die een ibm of Mitsubishi chip heeft

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 13:59 schreef Knecker83 het volgende:
Mijn 45gb IBM
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMN76146

Thailand Dec-2000

Ah, heel fijn om te weten. Want deze schijf lijkt nog het meeste op mijn schijf van alle schijven die ik tot zover ben tegengekomen. En hij draait nu dus al wat langer. Als ze de eerste maand doorkomen, dan zijn ze vaak wel goed. Zal je trouwes ook wel net zoals mij een IBM chip hebben, want het serienummer verschilt echt maar heel weinig!

• RealCato
De mijne 2 weken geleden teruggestuurd omdat er bad sectors op zaten, ben nog steeds aant wachten op een nieuwe ;(
Ik hoop niet dat mijn nieuwe een gerepareerde is of eentje uit de risico-zone want dan zit ik over 2 maanden weer met kapotte hdd. Maar ja als ik nu tegen IBM zeg dat ze me d''r eentje uit de 60gxp serie mogen sturen krijg ik een dikke vinger denk ik :/

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Ik denk eigenlijk niet meer dat je nog zo''n hd zal krijgen (repareren doen ze volges mij niet aan bij hd''s). De productie is ondertussen gestopt (misschien vanwege die problemen) en hij is haast nerges meer te krijgen. En de 60 GXP zal je inderdaad niet krijgen ter vervanging want die is een stuk duurder.

De winkel waar je hem heb gekocht zal je waarschijnlijk wel alternatieven in een zelfde prijsklasse aanbieden. Maar daar moet je wel achteraan gaan, want als je zomaar nix meer hoort "vergeten" ze het vaak zomaar...

• biobak
Op zondag 01 april 2001 15:45 schreef PsyFlux het volgende:
Ik denk eigenlijk niet meer dat je nog zo''n hd zal krijgen (repareren doen ze volges mij niet aan bij hd''s).
Je krijgt een "usable spare part" (staat op een stickertje op de hd) terug. Dit is gewoon een gerepareerde hd, maar er zit een nieuwe sticker met de specs opgeplakt inclusief nieuwe fabricage-datum (= maand terugsturen hd naar jou).

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op zondag 01 april 2001 13:38 schreef PsyFlux het volgende:

Ik ben een heleboel fora afgegaan om data te verzamelen (misschien nog es in een overzichtelijk tabelletje zetten), en ik ben ook 2 brakke schijven met p/n nummer 07N5640 tegengekomen.
Mmmmmm, dat zou een goed idee zijn PsyFlux.
Dit zou zeer handig zijn als er een tabel is met goede en slechte schijven.
Misschien alleen de slechte, dan is het dus duidelijk welke de goeie zijn.

And The Only One

Verwijderd

''kay, ik maak volgend weekend wel ff iets (komende week echt geen tijd...) Ik denk dat ik in totaal de gegevens van ongeveer 20 hd/s heb. Ik beperk me dan trouwes wel ff alleen tot de 45 gig versie.
En een klein overzichtje heb ik al (zit ik overal al te quoten waar ik er weer iets over tegenkom):

Belangrijke dingen om op te letten of je 1 uit de slechte serie hebt zijn:
IBM chip of Mitshubishi? (mitsubishi schijnt slechter te zijn)
Productieplaats/datum: alles gemaakt in Thailand/Hongarije in de periode van oktober, november en december 2000 is een risicogroep.
Serienummer: alle hd''s met het serienummer 07N3XXX lijken slecht zijn. En de hd''s met het nummer 07N5640 goed... Maar er zijn uitzonderingen...

Tot zover (drie weken 24/7 in gebruik) nog geen problemen met mijn 45 gig, 7200 toeren:

IBM dtla-307045 met IBM chip.
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMX4174
Gemaakt in Thailand op december 2000

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 13:59 schreef Knecker83 het volgende:
Mijn 45gb IBM
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMN76146

Thailand Dec-2000

Heb nog effe gauw gecheckt (f*ck school >:)):

IBM 07N3095

Verwijderd

Ik zal ook maar 30 GB schijfjes meenemen :(. De mijne maakt nu ook al een scheur-piep geluid om de zoveel tijd. Vandaan vanwege het warme weer ff weer een extra fan in mijn compu gedaan en meteen toch maar die schijf bekeken.

De schijf ga ik trouwens opsturen naar IBM voor garantie. Hij kwam met een checksum die op een error duidt :(.

Gegevens:

30gb IBM
P/N 07N3929
S/N YKFX3777
Hongarije juli 2000
Mitsubishi chip

Ik ben beniewd hoe de garantie afwikkeling verloopt. Ik ga binnenkort een nieuwe schijf kopen en ik denk dat het een WD 400BB wordt, anders hoop ik dat de nieuwe 60 GXP uitkomt. Ik wil natuurlijk nog steeds de snelste schijf hebben. Ik heb nog steeds vertrouwen in IBM. Ze moeten iig een goede les geleerd hebben uit dit debacle.

• Overspeed
  • Laatst online: 03-05 00:17
Op dinsdag 03 april 2001 00:45 schreef syntony het volgende:
Ik zal ook maar 30 GB schijfjes meenemen :(. De mijne maakt nu ook al een scheur-piep geluid om de zoveel tijd. Vandaan vanwege het warme weer ff weer een extra fan in mijn compu gedaan en meteen toch maar die schijf bekeken.

De schijf ga ik trouwens opsturen naar IBM voor garantie. Hij kwam met een checksum die op een error duidt :(.

Gegevens:

30gb IBM
P/N 07N3929
S/N YKFX3777
Hongarije juli 2000
Mitsubishi chip

Ik ben beniewd hoe de garantie afwikkeling verloopt. Ik ga binnenkort een nieuwe schijf kopen en ik denk dat het een WD 400BB wordt, anders hoop ik dat de nieuwe 60 GXP uitkomt. Ik wil natuurlijk nog steeds de snelste schijf hebben. Ik heb nog steeds vertrouwen in IBM. Ze moeten iig een goede les geleerd hebben uit dit debacle.
He, die lijkt zeer veel op die van mij:

30GB IBM
Hungary
JUL-2000
S/N YKFQ2946

Ook last van krakende en schurende geluiden... :(
Ik ga vanavond ff een surface check doen.

Hoe heb jij die checksum gecontroleerd? Met dat Drive Fitness Test prog? Ik heb alleen ff quick scan gedaan, en vond niks...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

heb hier een 22GXP (dpta 372050) , 20 gb en geen problemen. die van mij wordt wel erg warm bij defragmenteren..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

best wel veel mensen hiero met een IBM hardeschijf en sekers als je kijkt wie allemaal 30,7Gb versie hebben.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Mmmmmm, ik heb de DTLA 307045

IBM chip:
45L6704
IBM 9814
1A31A027JM
Japan

Plastic omhulsel van IBM Chip:
07N3095

Productieplaats/Datum:
Made in Thailand/September 2000

Serienummer:
YMLM1051

P(art)/N(umber):
07N5640

MLC:
F80326

Wat ik zo weird vindt.
Part number is: 07N5640 dus 1 uit de goede serie.
Maar op het plastic omhulsel staat: 07N3095 dus 1 uit de slechte serie.

En waar ik nu echt van baal, dat tijdens het kopieeren van ruim 600 MB de schijf eventjes een lage brom produceerde en daarna een piep van een paar seconden.
Ik ga nu die meuk van IBM installeren, en kijken wat dat doet.

Wat is de beste manier van testen, dus de optie die in die tool zit van IBM.

And The Only One

• -MAD-
  • Laatst online: 22:39
Gegevens van de zak waar ie in zat (weet niet of die overeen komen met HDD zelf, maar ga er wel vanuit)

---

Model: DTLA-307045
Datum: SEP-2000

P/N: 07N3931
MLC: F80033
S/N: YMGA1808

Made By IBM Storage Products KFT
Made In Hungary

---

Draait hier al ongeveer 4 maanden en nog geen problemen mee gehad en blijft gewoon koel

Verwijderd

DFT kan niks vinden :(. Ik krijg een checksum die zegt dat er niks aan de hand is. Ik kan hem dan ook niet opsturen naar IBM. Dat geluid maakt ie bij mij tijdens het downloaden, uploaden en soms ook bij andere aktiviteiten. Het gebeurt gelukkig niet heel vaak, maar het klinkt gewoon niet gezond!

Ik wacht wel af en ondertussen heb ik al wel het belangrijkste op een cdrw gezet.

Ik ga nog wel een keer een test doen en dan maar hopen dat ie gaat kraken/piepen tijdens de test.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ook bij mij vind die DFT geen problemen.
Ik denk dat ik mijn OS maar lekker op mijn Maxtor laat staan.
Maar ja, 44 GB brand je niet zomaar effe weg.
Mijn Tapstreamer is een mogelijkheid, maar die kan maximaal 3GB aan, en om nu 15 van die tapes te kopen, á 35 piek, is ook geen optie.
Dan maar de belangrijkste bestanden weg fikken.

/typo''s/

And The Only One

• Overspeed
  • Laatst online: 03-05 00:17
Op woensdag 04 april 2001 20:17 schreef syntony het volgende:
DFT kan niks vinden :(. Ik krijg een checksum die zegt dat er niks aan de hand is. Ik kan hem dan ook niet opsturen naar IBM. Dat geluid maakt ie bij mij tijdens het downloaden, uploaden en soms ook bij andere aktiviteiten. Het gebeurt gelukkig niet heel vaak, maar het klinkt gewoon niet gezond!

Ik wacht wel af en ondertussen heb ik al wel het belangrijkste op een cdrw gezet.

Ik ga nog wel een keer een test doen en dan maar hopen dat ie gaat kraken/piepen tijdens de test.
Yep, bij mij vindt DFT ook niks... :(

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Heb ook zo''n IBM DTLA 45GB 7200 van NOV 2000, werkt perfect en stil! Nu al zo''n 3 maanden lang.

Verwijderd

ik heb een hele recente. een week geleden gekocht.. ben tot nu toe heel tevreden. Heel snel en super stil vergeleken met mijn scsi schijf.
hd gegevens:

p/n 07N3929
MLC: F80033
S/N: YKVG6947
model : DTLA-307030
geproduceerd in mar-2001 in filipijnen.. hopen dat ie niet naar de filestijnen gaat.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

2 DTLA''s 307030 hier, één uit september 2000, de andere uit november 2000.

Ow, ja, de ene is made in Taiwan (de oudste), de jongste komt uit Hongarije.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik heb een 75 GXP 45 GB, die na een maand of 3 begon te haperen. Productiedatum = Dec 2000
Maar ik heb inmiddels een nieuwe de 60GXP 40 GB. :9~

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
IBM DTLA 45GB 7200 in december gekocht gelukkig nog geen problemen gehad.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• irondog
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik heb twee IBM DTLA 45GB 7200 in raid. Dit loop nu al drie maanden perfect. Moet ik me nu nog zorgen maken? Moet ik kijken naar de productie datum en krijg ik garantie vóórdat er daadwerkelijk iets helemaal fout gaat??

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• [BoSS]
  • Laatst online: 18:48

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik had een DTLA307045 (45GB) uit Oktober, deze is overleden :r :(
Ik heb ondertussen een nieuwe gekregen, uit Maart, kijken hoe lang die het uithoud... ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Heintje
  • Laatst online: 12-04 16:21
Ik heb 2 307030''s:

1. oktober 2000 / Hongarije / SN YKH49421 (dus niet: 4KH49421)
NB 405 piek op HCC in november 2000!!

2. maart 2001 / Hongarije / SN YKKK4843
NB 395 piek bij Gistron in april 2001!!

Allebei probleemloos, hoewel de eerste een paar maanden gelden wel af en toe wat bijgeluiden produceerde, maar nooit iets ernstigs.Ze komen ook allebei door de DFT van IBM.

Ze hebben alletwee IBM-chippies.

Ik hoop je keuze weer makkelijker gemaakt te hebben. Direct na de HCC waren er vooral problemen met de 45 Gb-versie herinner ik me.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-05 10:53
Ik heb 4 30GB DTLA (307030) schijven. Maar wel eerder. Iets van juni/juli 2000.
Moet ik ff op de schijf gaan kijken....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden een ibm hdd gekocht, die één week los naast de pc-kast draaide als secundairy slave. Tijdens lezen en schrijven maakte hij om de 10 minuten een verschrikkelijk en hard geluid: Tsoing-kraak-klonk.
Maar het lezen en schrijven ging wel goed. Ik heb hem toch ingebouwd en als primaire schijf ingesteld, en nu hoor ik die geluiden niet meer: snel en stil.

Wat moet je dan: toch terugsturen?

Gegevens van verpakking:
IBM dtla-307030
Philippines mar-2001
p/n 07N3929
mlc F80033
s/n ykvhb572

Op de drive las ik o.a.:
07N5786
F80421A
L36109
6200
Philippine
Mitsubishi N37980 MG (of M6?)
07N3095

• BC3 Victim
sinds 1/2 januari bezit ik de volgende schijf van IBM:
DTLA-307045
p/n 07N5640
s/n YMM90721

Made in Thailand Oct-2000
Assembly made in Philippines

IBM chip (Korea) 07N3095

werkt probleemloos, wordt niet warm, geen bijgeluiden.

Maar er is wel wat aan de hand met sommige schijven; zie ook : http://www.storagereview.com/

Het verschil is vaak de IBM- dan wel de MITSUBISHI-chip waarbij de schijf met de M-chips het meest in opspraak zijn.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dexter
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Met dank aan storagereview.com

As my company is a main (coutry wide) distributor of IBM hd''s in Europe, I have access to the latest ''official'' IBM info regarding this matter.

- Production of the 75GXP 45Gb was stopped several months ago in favor of the 60GXP 40Gb. Unofficially the reason was: quality issues in 1 production line.

- Because of this IBM started production of the 60GXP 40Gb model with high priority. 60GXP 20Gb and 60Gb drives will not be widely available for some time (only in limited quantities).

- 75GXP 15/30/60/75 Gb drives will be phased out gradually as production of 60GXP 20/60 Gb ramps up. So 75GXP''s will still be around for some time (except the 45Gb model, which is no longer available).

- Don''t count on a recall of these drives. IBM will replace all defective drives under normal warranty. Only a small percentage of drives shipped are affected by this problem. A recall is not an option in this situation.

This is the info I got from my IBM channel. There is no info yet on the timing of phasing out the 75GXP. All depends on availability of 60GXP''s. Personally I think IBM will want to try to make the 75GXP disappear as soon as possible because of its bad reputation...

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 12:24
http://213.219.40.69/28040101.htm

IBM''s DTLA drive saga unfolds

Is it the drive or the controller?
By Fudo Abazovic, 28 April 2001 10.33 BST

IBM HAS NOW MADE AN INDIRECT response to our fine story about defective DTLA drives. An IBM worker on its technical OEM support told German site Heise On-Line: "We have certain compatibility problems with certain IDE Hostadaptern of Highpoint (HPT370 and HPT366), but it is more to do with the adaptors rather than our disks. We are very content with the quality of the DTLA series."

Production has not ceased but has shifted to the next drive family.

The user discussion on Heise pages ranges from users "never having had a problem" to "4 dead DTLAs in 2 weeks".

One reseller we spoke to said that he almost all of his drives were broken or needed to be replaced in a short period of time.

Another reseller claimed that he only had one in 100 defective drives, which is a good rate, and added that IBM''s customer support, based in Ireland, was excellent.

The new generation of drives -- the Deskstar 60GXP have a capacity from 20 to 60 GB. A hole in the 75GB range would be a blow for Big Blue.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• 4POX
  • Laatst online: 03-05 18:01

4POX

Everybody is wired

[topic=169598]

Smart vind niets, DFT vind niets..

Maar toch heb ik de laatste 4 dagen een hele tijd errors gehad.. Ik heb w2k erop nieuw opgezet en de problemen bleven.. Ook maakt hij een andere rattel geluidje.. iets doffer...

Dus deze week gaat die weg. maakt niet uit naar wie .. Als ik via de garantie maar gauw weer een andere schijf heb.. Want een dal van 45 giga minder is Kut...

Het is trouwens een september 2000 uit hongarije. Gekocht in nov 2000. Mitsubitsie chippie en p/n: 07n3931

Oja.. Hij maakte de laaste maanden af en toe een vreemd geluidje

AKA Rinkel weblog

• RealCato
Op dinsdag 01 mei 2001 00:29 schreef 4POX het volgende:
[topic=169598]
...

Dus deze week gaat die weg. maakt niet uit naar wie .. Als ik via de garantie maar gauw weer een andere schijf heb.. Want een dal van 45 giga minder is Kut...
...
maakt niet uit naar wie? Ik heb hem naar leverancier toegestuurd en hij zou alles wel regelen. Gevolg: mijn HD heeft een uitstapje naar Ierland gemaakt en de leverancier zat zonder vervangende HD voor mij (of ik zou een WD willen hebben: niet dus!). Ik wacht nu precies 6 weken al, en heb regelmatig gebeld met leverancier, eind deze week of begin volgende week meot hij er zijn */me crosses fingers*

Verwijderd

Maar, samenvattend: wel of niet kopen? Ik heb een MSI K7T Pro2 mobo met een ata66 controler. Ergens in mijn hoofd gonst het idee dat de DTLA-drive''s het alleen lekker doen op een ATA100 controler. Hoe denken jullie daarover?

Op zich lijkt IBM me wel goed, maar ik heb geen slechte ervaringen met Seatgate. OK, de 2.7 GB-drive ging na 2 jaar stuk, maar ik kreeg na 2 weken keurig een nieuwe 4.3 GB toegestuurd. Deze doet het nog steeds prima. Tuurlijk, ik heb niet vergeleken hoe de drive performed qua snelheid, maar betrouwbaarheid blijkt ook een issue. Want inderdaad, fik jij maar eens 45 GB weg...

Dus: wel of niet? En zo niet: dan Maxtor?

Ben benieuwd...

• BC3 Victim
Ik heb hier 3x DTLA-307045. Op twee schijven draait Win2000 en deze worden soms heel erg traag bij copieer-akties en ook bij de installatie van het service pack. De schijven pauseren nogal vaak. Deze schijven zitten op een Promise Ultra100 Controller geprikt. Met DFT geen foutmeldingen. Op de derde schijf draait windows98 en deze schijf maakt af en toe rare kras-kras geluiden. Het systeem gaat dikwijls haperen en er staan 32kb bad sectors op de schijf. Deze schijf pauseert ook vaak. Met DFT foutmeldingen --> defective drive enz. Deze schijf zit op een Athlon board met KX133 Chipset.

Alle 3 de schijven zijn geproduceerd in Thailand in Mei 2000 P/N 07N3931

Groeten,
Toedeledoki

• Aikon
  • Niet online
Op woensdag 14 maart 2001 19:19 schreef Aikon het volgende:
Ik heb precies een jaar geleden een IBM 20 GB, 7200 rpm, ATA 66 gekocht. Na een half jaar bad sectors enzo, die is gerepareerd (:?:?:?:?:?). 3 weken geleden weer verrot, teveel kopiren kon die niet aan dan liep die vast. Krijg nu een nieuwe (zelfde type/merk) omdat ALTERNATE COMPUTERS, RIDDERKERK (>:)) hem al 3 weken kwijt is.
Update:
Ik heb toen na nog een week dezelfde schijf gekregen. Deze kwam beschadigd (krassen enzo, geeneens de moeite genomen om hem te testen) aan en ging dus meteen retour. Na weer een week kreeg ik een DTLA 307030 en die is inmiddels ook alweer stervende. Ga morgen een nieuwe gratis ophalen als het goed is. Ik post vanmiddag de serienummers wel ff, zit nu op school :9

• CV_SmileY
  • Laatst online: 04-05 08:49

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Mijn IBM 45gig NOV2000 is gisteren onder luid gekras&gepiep overleden :(

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 09:17 schreef CV_SmileY het volgende:
Mijn IBM 45gig NOV2000 is gisteren onder luid gekras&gepiep overleden :(
aw... minder voor je... ik hoop voor je dat je niet al teveel data kwijt bent :'(

Ging het trouwes plotseling of hoorde je al eens vaker dat hij niet al te lekker liep? En kun je misschien nog wat meer info geven zoals P/N en S/N nummer, waar & wanneer hij gemaakt is en hoe lang je ''m al gebruikt.

• BC3 Victim
CRC error hier, CRC error daar. Óveral crc errors.

Ik pak bijvoorbeeld een directory van 200 mb in en daarna weer uit. Als ik dit doe, dan heeft hij al minstens twee crc errors. Ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik voor ibm ben gegaan. Of ik nu garantie krijg of niet, ik ben al mijn data strax kwijt :(

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 11:30 schreef da-Lynx het volgende:
Maar, samenvattend: wel of niet kopen? Ik heb een MSI K7T Pro2 mobo met een ata66 controler. Ergens in mijn hoofd gonst het idee dat de DTLA-drive''s het alleen lekker doen op een ATA100 controler. Hoe denken jullie daarover?
Nou de mijne (dec2000, thailand) doet ut al 5 maanden op ata66 msi pro2.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 10:31 schreef Dribbibu het volgende:
CRC error hier, CRC error daar. Óveral crc errors.

Ik pak bijvoorbeeld een directory van 200 mb in en daarna weer uit. Als ik dit doe, dan heeft hij al minstens twee crc errors. Ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik voor ibm ben gegaan. Of ik nu garantie krijg of niet, ik ben al mijn data strax kwijt :(
Zekers weten dat het aan je IBM ligt en niet bijvoorbeeld aan die overgeklokte processor? Meestal geven die kapotte IBM''s namelijk een hard geluid en gaan dan dood. Ben nog geen enkele IBM dtla307045 tegengekomen die eerst nog een tijdje foute data leest...

Vooral een te hoge FSB kan de veroorzaker van deze problemen zijn. Zet het dus eens terug op de standaard instellingen en probeer het dan nog een keer.

Als dat niet helpt, haal dan scandisk er eens overheen met een oppervlakte test. Als die hd echt zo slecht is, dan vind je geheid ook wel wat met Scandisk...

Ik vind persoonlijk dan ook dat als je problemen hebt met een overgeklokte pc dat je eerst moet proberen of het goed werkt als er nix overgeklokt is... Veel mensen gaan gelijk al kankeren op bijv. Windows omdat het zo instabiel is terwijl het eigenlijk de schuld is van hun overgeklokte hardware... Ik bedoel hier trouwes niet gelijk jou mee, maar gewoon ff in het algemeen.

• Rick2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

1x45Gig van sept-2000 en 1x45Gig van mar-2001. November schijf 3weken geleden overleden aan luid geluid en errors. (En dus data weg. :'( ) Nieuwe schijf gekregen direct van dec-2000. Die is dus afgelopen zaterdag ook gesneuveld met fouten en errors.
Weer data weg, maar niet veel gelukkig.
Maandag weer terug ermee en alweer een nieuwe gekregen. Deze keer ook van mar-2001.
Hopen dat deze wat langer draaid.
Ze zijn trouwens allebei van verschillende landen. Als ik het goed heb is ene van Romania en de ander van Thailand.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

IBM Deskstar 22Gb uit NOV-1999 (Thailand) heeft zojuist de geest gegeven... werd vrij warm ja...
Pagina: 1 2 Laatste