datum december 2000
made in thailand
ik heb hem pas 3 dagen gelukkig nog geen problemen.:)
45gb versie
made in thailand
ik heb hem pas 3 dagen gelukkig nog geen problemen.:)
45gb versie
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
dit zelfde geluid heb ik ook ong. gehad met mijn hdd. kheb hem trug gebracht en een nieuwe IBM 30Gb gehad.Op vrijdag 09 maart 2001 18:35 schreef Cutebritney het volgende:
voor het wavje van powerman:
home.hetnet.nl/~siet0000/hd2.wav
Het klinkt idd niet erg lekker....
ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb
Verwijderd
Verwijderd
zou zeggen koop genoeg hdd''sOp zaterdag 10 maart 2001 18:58 schreef PsyFlux het volgende:
Dacht ik ook ja... nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen 24 uur nix meer heb gehoord...
Is trouwes niet zo fijn om de hele tijd onzeker te zijn of je hd je niet in de steek laatIk heb geen enkele manier om te backuppen...
Verwijderd
39
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Verwijderd
Verwijderd
Was toch 3 jaar garantie?Op maandag 12 maart 2001 14:05 schreef dutchrups het volgende:
6 maanden garantie van IBM, geen garantie meer natuurlijk, ze mogen dan wel snel zijn, maar doe mij toch maar een Maxtor. Daar is een util voor, waarmee je hem sneller maakt (vorral zoektijden)...
Enne dezelfde util bestaat ook voor ibm:Disk Storage: 3 years On-site repair, 7 x 24, same day
En de IBM waar we het over hebben (45 gig, 7200 toeren) ondersteunt die functieThe IBM Feature Tool allows you to control some of the features in the newer IBM high performance ATA hard disk drives. The IBM Feature Tool allows you to:
Change the drive Automatic Acoustic Management settings to the:
*Lowest acoustic emanation setting (Quiet Seek Mode), or
*Maximum performance level (Normal Seek Mode).
Nope, niet op de meeste in NL verkochte IBM''s. Dat zijn OEM''s. Op de mijne bleek wel langer dan 6 maanden te zitten.Op maandag 12 maart 2001 20:01 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Was toch 3 jaar garantie?
Verwijderd
Beton is koel. Een Alpha is koeler.
Dit komt me erg bekend voor, is een bad sector, ik had er zelf ook last van met mn 45 Gb IBM, ff scandisk draaien, en ja hoor 1 bad sector. Nu toch maar ff terugsturen. De mijne komt uit juni 2000Op Friday 09 March 2001 18:35 schreef Cutebritney het volgende:
voor het wavje van powerman:
home.hetnet.nl/~siet0000/hd2.wav
Het klinkt idd niet erg lekker....
OK, m''n schijf (IBM 30 GB 307030 uit Philipijnen) draait nu bijna een maand zonder problemen. Ik hoorde wel rare geluiden bij het opspinnen, meteen maar biuj Power Options Never turn off power of Hard Disks aangezet, zodat ze niet meer downspinnen! Dan hoeven ze immers ook niet meer te upspinnenOp Tuesday 20 February 2001 07:52 schreef Cutebritney het volgende:
Epitome, die uit de fhilipijnen is (waarschijnlijk) wel goed hoor,
maar de schijven uit okt/nov/dec. uit thailand hebben (de meeste)problemen.
maar laat het ff weten hoe hij draait als je hem getest hebt.:)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dit doet de mijne dus ook..drie bad sectors reeds...contact IBM maar...Op dinsdag 13 maart 2001 23:24 schreef Epitome het volgende:
OK, m''n schijf (IBM 30 GB 307030 uit Philipijnen) draait nu bijna een maand zonder problemen. Ik hoorde wel rare geluiden bij het opspinnen, meteen maar biuj Power Options Never turn off power of Hard Disks aangezet, zodat ze niet meer downspinnen! Dan hoeven ze immers ook niet meer te upspinnen
39
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Er is mij toch iets raars gebeurt. Dit had ik een tijdje geleden geschreven. Maar laatst heb ik scandisk verricht en tot mijn verbazing kwam ik geen foutmelding tegen of enig ander waarschuwing van bad blocks. Toen heb ik Norton Utilities met disk doctor gebruikt om het even na te checken en er werd ook niets gevonden.Op dinsdag 20 maart 2001 17:55 schreef micebec het volgende:
Ik heb de DTLA-307045
P/N: 07N5640
Gemaakt in Thailand.
in december
Heb vandaag de drive fitness test uitgevoerd, en kwam tot de ontdekking dat er bad clusters zijn op mijn HD
Ik heb hem op een beurs gekocht van ee duits bedrijf:( Zou ik eigenlijk IBM kunnen vragen of zij hem kunnen repareren?
Het is wel een oem versie.
O,ja, ik heb hem sinds 3 februari 2001. Iets meer dan een maand gebruikt dus.
Ahum IBM (ik ben moeilijk) ik zou het niet doenOp maandag 19 februari 2001 15:48 schreef Cutebritney het volgende:
Ik heb gehoort dat (bijna)alle IBM HD''s die
in okt/nov/dec gemaakt zijn snel kapot gaan
Als iedereen ff zijn productiedatum neerplant,
dan weten we zo of dit klopt.
Zet er dan ook meteen ff bij of/hoe warm die word, want daar zitten geloof ik ook erg grote verschillen in.
(Ik ben nl. van plan ook een IBMmetje te kopen, maar ik heb geen zin om hem met 2 weken te moeten ruilen !)
Bedankt !
5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080
(ok, beetje raar: ik quote mezelfOp zaterdag 03 maart 2001 15:30 schreef Jake het volgende:
Mijne (dtla 307045): september 2000, made in Hungary
Temperatuur: net iest warmer als mijn hand.
Draait nu 2 maanden probleemloos, ik hoop dat het zo blijft (maar ik val dus ook net buiten termijn)
Verwijderd
Je kunt het aanzetten. Bij het booten blert je compu dan dat je schijf een defect heeft. Als er geen fouten zijn merk je er niks van. Op www.storage.ibm.com kun je EZ Smart downloaden. Dan kan je in Windows de S.M.A.R.T status bekijken. Het lijkt niet goed te werken. M''n HD (IBM DPTA 20,5 Gb 7200 rpm) ging dood zonder dat het programma een melding gaf.Op zaterdag 31 maart 2001 21:05 schreef Jake het volgende:
bij de weg: moet je S.M.A.R.T. nou juist aan zetten of uit laten staan in bios (en als aan, dan moet ik zeker ook nog eens een proggie installen) ?
Verwijderd
5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080
Verwijderd
Gewoon kijkeOp zondag 01 april 2001 13:29 schreef Reiko het volgende:
Waar vind ik of ik een IBM chip heb of een Mitsubishi chip heb?
Toeval dat die serienummers nogal overeenkomen. Maar je moet gewoon kijken naar het P/N nummer wat boven op de sticker staat.Op zondag 01 april 2001 13:32 schreef Zakalwe het volgende:
PsyFlux wrote:
>Serienummer: alle hd''s met het serienummer 07N3XXX lijken slecht zijn.
>En de hd''s met het nummer 07N5640 goed...
Ik vind het wel gek dat het serienummer op mijn mitsubitsi chip als volgt luid: 07N3095. Is dit het nummer wat je bedoelt of bedoel je het P/N nummer die klinkt bij mij zo: P/N 07N3931 (lijkt er dus ook heel erg op).
Hopelijk wordt het snel duidelijk.
Verwijderd
Verwijderd
Ah, heel fijn om te weten. Want deze schijf lijkt nog het meeste op mijn schijf van alle schijven die ik tot zover ben tegengekomen. En hij draait nu dus al wat langer. Als ze de eerste maand doorkomen, dan zijn ze vaak wel goed. Zal je trouwes ook wel net zoals mij een IBM chip hebben, want het serienummer verschilt echt maar heel weinig!Op zondag 01 april 2001 13:59 schreef Knecker83 het volgende:
Mijn 45gb IBM
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMN76146
Thailand Dec-2000
Doet ut nog steeds (3,5 maand):)
zal alleen nog checken of die een ibm of Mitsubishi chip heeft
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Verwijderd
Je krijgt een "usable spare part" (staat op een stickertje op de hd) terug. Dit is gewoon een gerepareerde hd, maar er zit een nieuwe sticker met de specs opgeplakt inclusief nieuwe fabricage-datum (= maand terugsturen hd naar jou).Op zondag 01 april 2001 15:45 schreef PsyFlux het volgende:
Ik denk eigenlijk niet meer dat je nog zo''n hd zal krijgen (repareren doen ze volges mij niet aan bij hd''s).
Mmmmmm, dat zou een goed idee zijn PsyFlux.Op zondag 01 april 2001 13:38 schreef PsyFlux het volgende:
Ik ben een heleboel fora afgegaan om data te verzamelen (misschien nog es in een overzichtelijk tabelletje zetten), en ik ben ook 2 brakke schijven met p/n nummer 07N5640 tegengekomen.
And The Only One
Verwijderd
Verwijderd
Heb nog effe gauw gecheckt (f*ck schoolOp zondag 01 april 2001 13:59 schreef Knecker83 het volgende:
Mijn 45gb IBM
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMN76146
Thailand Dec-2000
Doet ut nog steeds (3,5 maand):)
zal alleen nog checken of die een ibm of Mitsubishi chip heeft
Verwijderd
He, die lijkt zeer veel op die van mij:Op dinsdag 03 april 2001 00:45 schreef syntony het volgende:
Ik zal ook maar 30 GB schijfjes meenemen. De mijne maakt nu ook al een scheur-piep geluid om de zoveel tijd. Vandaan vanwege het warme weer ff weer een extra fan in mijn compu gedaan en meteen toch maar die schijf bekeken.
De schijf ga ik trouwens opsturen naar IBM voor garantie. Hij kwam met een checksum die op een error duidt.
Gegevens:
30gb IBM
P/N 07N3929
S/N YKFX3777
Hongarije juli 2000
Mitsubishi chip
Ik ben beniewd hoe de garantie afwikkeling verloopt. Ik ga binnenkort een nieuwe schijf kopen en ik denk dat het een WD 400BB wordt, anders hoop ik dat de nieuwe 60 GXP uitkomt. Ik wil natuurlijk nog steeds de snelste schijf hebben. Ik heb nog steeds vertrouwen in IBM. Ze moeten iig een goede les geleerd hebben uit dit debacle.
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Verwijderd
And The Only One
Verwijderd
And The Only One
Yep, bij mij vindt DFT ook niks...Op woensdag 04 april 2001 20:17 schreef syntony het volgende:
DFT kan niks vinden. Ik krijg een checksum die zegt dat er niks aan de hand is. Ik kan hem dan ook niet opsturen naar IBM. Dat geluid maakt ie bij mij tijdens het downloaden, uploaden en soms ook bij andere aktiviteiten. Het gebeurt gelukkig niet heel vaak, maar het klinkt gewoon niet gezond!
Ik wacht wel af en ondertussen heb ik al wel het belangrijkste op een cdrw gezet.
Ik ga nog wel een keer een test doen en dan maar hopen dat ie gaat kraken/piepen tijdens de test.
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Verwijderd
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
maakt niet uit naar wie? Ik heb hem naar leverancier toegestuurd en hij zou alles wel regelen. Gevolg: mijn HD heeft een uitstapje naar Ierland gemaakt en de leverancier zat zonder vervangende HD voor mij (of ik zou een WD willen hebben: niet dus!). Ik wacht nu precies 6 weken al, en heb regelmatig gebeld met leverancier, eind deze week of begin volgende week meot hij er zijn */me crosses fingers*Op dinsdag 01 mei 2001 00:29 schreef 4POX het volgende:
[topic=169598]
...
Dus deze week gaat die weg. maakt niet uit naar wie .. Als ik via de garantie maar gauw weer een andere schijf heb.. Want een dal van 45 giga minder is Kut...
...
Verwijderd
Update:Op woensdag 14 maart 2001 19:19 schreef Aikon het volgende:
Ik heb precies een jaar geleden een IBM 20 GB, 7200 rpm, ATA 66 gekocht. Na een half jaar bad sectors enzo, die is gerepareerd (:?:?:?:?). 3 weken geleden weer verrot, teveel kopiren kon die niet aan dan liep die vast. Krijg nu een nieuwe (zelfde type/merk) omdat ALTERNATE COMPUTERS, RIDDERKERK (
) hem al 3 weken kwijt is.
Verwijderd
aw... minder voor je... ik hoop voor je dat je niet al teveel data kwijt bentOp woensdag 23 mei 2001 09:17 schreef CV_SmileY het volgende:
Mijn IBM 45gig NOV2000 is gisteren onder luid gekras&gepiep overleden
Verwijderd
Nou de mijne (dec2000, thailand) doet ut al 5 maanden op ata66 msi pro2.Op woensdag 02 mei 2001 11:30 schreef da-Lynx het volgende:
Maar, samenvattend: wel of niet kopen? Ik heb een MSI K7T Pro2 mobo met een ata66 controler. Ergens in mijn hoofd gonst het idee dat de DTLA-drive''s het alleen lekker doen op een ATA100 controler. Hoe denken jullie daarover?
Verwijderd
Zekers weten dat het aan je IBM ligt en niet bijvoorbeeld aan die overgeklokte processor? Meestal geven die kapotte IBM''s namelijk een hard geluid en gaan dan dood. Ben nog geen enkele IBM dtla307045 tegengekomen die eerst nog een tijdje foute data leest...Op woensdag 23 mei 2001 10:31 schreef Dribbibu het volgende:
CRC error hier, CRC error daar. Óveral crc errors.
Ik pak bijvoorbeeld een directory van 200 mb in en daarna weer uit. Als ik dit doe, dan heeft hij al minstens twee crc errors. Ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik voor ibm ben gegaan. Of ik nu garantie krijg of niet, ik ben al mijn data strax kwijt
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd