I’m not like the OTTERS
Verwijderd
Hoi allemaal,
eerder al vertelde ik in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81110
dat als ik DVD''tjes afspeel eht allemaal een betje schokkerig gaat.
Nu heb ik nog eens geprobeerd opnieuw de VIA-drivers (424) geinstaleerd en het vakje énable default DMA mode'' aangevinkt.
Maar als ik nu via aparaatbeheer probeer dma aan te vinken gebeurt er niks
heeft iemand een idee wat eht probleem is?
ooh ja.. dit is mijn systeem:
TB 900mhz
Asus A7V133
128MB Ram PC133
MAxtor 7200rpm 20GB VL-plus schijf
DVD: Pioneer 105S (slot in)
CDRW: Aopen CDRW1232
eerder al vertelde ik in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81110
dat als ik DVD''tjes afspeel eht allemaal een betje schokkerig gaat.
Nu heb ik nog eens geprobeerd opnieuw de VIA-drivers (424) geinstaleerd en het vakje énable default DMA mode'' aangevinkt.
Maar als ik nu via aparaatbeheer probeer dma aan te vinken gebeurt er niks
heeft iemand een idee wat eht probleem is?
ooh ja.. dit is mijn systeem:
TB 900mhz
Asus A7V133
128MB Ram PC133
MAxtor 7200rpm 20GB VL-plus schijf
DVD: Pioneer 105S (slot in)
CDRW: Aopen CDRW1232
Ik weet niet of dit precies je probleem is, maar wat je niet moet doen, is als je via apparaatbeheer DMA aanzet, meteen weer gaan kijken of DMA aanstaat. Dan staat het vinkje er namelijk niet. Wat wel werkt, is DMA aanvinken, ok klikken, apparaatbeheer venstersluiten, en computer opnieuw opstarten. Als het goed is staat er dan wel een vinkje bij DMA.
Mocht bovenstaande niet werken, dan heb je een ander probleem
Mocht bovenstaande niet werken, dan heb je een ander probleem
Verwijderd
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij maakt het geen teut uit of dma wel of niet aan staant, aangezien je een scsi dvd speler hebt. Volgens mij heeft dma alleen betrekking op ide apparaten. Als je windows 2000 draait kan het zijn dat je te weinig geheugen hebt. Ik heb zelf een pioneer 303s en heb nergens last van.
check signature, heb ook een Pioneer 105S zonder DMA aan. Loopt prima hier
Heb het zelfde probleem gehad...
Geen oplossing voor gevonden.. wel een workaround...
Ik heb PowerDVD gedownload en geinstalleerd.. die begon te zeuren voor DMA settings.. aangezet; gereboot.. en nu zegt PowerDVD mooi dat ie op UDMA staat...
Geen oplossing voor gevonden.. wel een workaround...
Ik heb PowerDVD gedownload en geinstalleerd.. die begon te zeuren voor DMA settings.. aangezet; gereboot.. en nu zegt PowerDVD mooi dat ie op UDMA staat...
Verwijderd
Heb PowerDVD van de CD van Asus geinstaleerd, Kan PowerDVD gewoon opstarten, maar als ik op configuration ram, krijg ik een error
Heb je het geprobeerd te veranderen in de bios?????
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
probeer eens via 4.28
I’m not like the OTTERS
DMAOp zaterdag 03 februari 2001 09:44 schreef gillesdegrote het volgende:
Wat moet ik dan in de BIOS veranderen?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem, met mijn 105S (firmware 1.22), maar nadat ik ''em regiocode vrij had gemaakt is ie veranderd in een 105F en blijft het DMA vinkje gewoon lekker aan staan (go figure
)
Asus A7V, VIA 4-in-1 4.26, Bios 1005D
Asus A7V, VIA 4-in-1 4.26, Bios 1005D
Heb je al een andere (soft)DVD speler geprobeerd!
Laat maar.. .
Verwijderd
Mocht van het weekend helaas geen DVD''tje huren van mijn ouders
heb dus ook geen ander programmatje uit kunnen proberen
Ja, koppel je CD-RW drive los als ie op hetzelfde IDE-kabeltje zit aangesloten.
Als die namelijk geen DMA ondersteund kan de DVD drive er ook geen gebruik van maken, omdat alle apparaten op een IDE kanaal in dezelfde mode moeten draaien.
Als die namelijk geen DMA ondersteund kan de DVD drive er ook geen gebruik van maken, omdat alle apparaten op een IDE kanaal in dezelfde mode moeten draaien.
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
Pioneer staat nu Primary Slave en Aopen 12x10x32 brandertje sstaat Primary Master, zal eht helpen als ik Aopen Primary Master maak en Pioneer Secondary master?
vast, huh.... OF zeg ik nou iets doms?
<EDIT>ja, g*dver, had post hierboven over hoofd gezien, probleem waarschijnlijk opgelost, Aopen ondedrsteund i.d.d. geen DMA, maar aan de andere kant... toen die Aopen er nog niet inzit, toen gind de DMA ook neit aan bij de Pioneer... Nouja, zal morgen ff kabeltje verwisselen... zal morgen ff posten of het heeft geholpen </edit>
vast, huh.... OF zeg ik nou iets doms?
<EDIT>ja, g*dver, had post hierboven over hoofd gezien, probleem waarschijnlijk opgelost, Aopen ondedrsteund i.d.d. geen DMA, maar aan de andere kant... toen die Aopen er nog niet inzit, toen gind de DMA ook neit aan bij de Pioneer... Nouja, zal morgen ff kabeltje verwisselen... zal morgen ff posten of het heeft geholpen </edit>
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de pioneer 105s, nadat ik deze ingebouwd had en mijn oude CD-rom speler eruitgehaald had, wilde dma ook niet meer aan, van alles geprobeerd.....(dma stond aan bij de CD-rom speler).....uiteindelijk heb ik een image teruggezet en klaar was het weer......vraag mij niet hoe het kan.....
Verwijderd
Vanochtend kabeltjes geprobeerd te verwisselen:
eerst opd e ATA100, Brander als secondary master: ATA100 controller BIOS kan geen HDD vinden, daarna als Secondary master op de ATA66 controller: Moederbrod POST niet, geen piep, helemaal niks....
daarna brander er helemaal uitgelaten en windows geboot: DMA aangevinkt, opnieuw opgestart, weer uitgevinkt
Iemand nog iedeetjes? (ik heb het maar opgegeven, stuur maaar ff mailtje naar Eynstein)
eerst opd e ATA100, Brander als secondary master: ATA100 controller BIOS kan geen HDD vinden, daarna als Secondary master op de ATA66 controller: Moederbrod POST niet, geen piep, helemaal niks....
daarna brander er helemaal uitgelaten en windows geboot: DMA aangevinkt, opnieuw opgestart, weer uitgevinkt
Iemand nog iedeetjes? (ik heb het maar opgegeven, stuur maaar ff mailtje naar Eynstein)
Ik had precies hetzelfde, maar dan met een HD op primairy master. Ik heb de kabels losgemaakt en de cd-rom op de 2e IDE port gezet, nu werkt het plotseling wel...
Pagina: 1