Toon posts:

[BC3] DMA blijft niet ingeschakeld bij cdrom & brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus echt fucked up ! Als ik bij beide dma aanvink,moet ik opnieuw opstarten.Kijk ik weer bij instellingen,staan ze weer uit !!! :(
Heb al VIA 4in1 opnieuw eropgezet.....nog niks.Vga drivers opnieuw....rebooten en JA...ze staan aagevinkt ! :D
Start ik weer opnieuw op,staan ze G*#%^&|! weer uit !!!Niks lijkt te helpen...
Somebody please help me out here....

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:13
DMA van je cdbrander kun je over het algemeen beter niet aanvinken. Dan werkt ''ie veel beter.
En misschien dat je cd-rom driver dma wel niet ondersteund, dat zou een verklaring kunnen zijn voor het verdwijnen van het vinkje na opstarten.

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Welke OS heb je ? Heb zelfde shit met windows 2000 gehad.

Verwijderd

waarschijnlijk vindt windows dat DMA niet wordt ondersteunt door de CD-speler :)

Verwijderd

Topicstarter
heb WIN98SE en DMA wordt wel ondersteunt door m''n drive(s).Als ik m''n vga-driver opnieuw installeer staan ze wel allebij aangevinkt,maar start ik opnieuw op,dan zijn ze weer uit.En qua prestaties maakt het wel degelijk uit dat DMA ingeschakeld is,zowel voor m''n CD-rom als voor m''n fikker.
Klote....ik zit echt vast !!! |:(

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik had ongeveer hetzelfde probleem met windows2000. Zet hem op DMA rebooten, en....hij zet hem weer keurig uit. Na update VIA4IN1 1426a was het helemaal einde verhaal. inacc. bootdevice. Oplossing was na kale installatie gelijk VIA4IN1 installeren en werken ales een trein.

Misschien dat het ook bij Win98SE werkt. (had zelf geen problemen) Waarschijnlijk verziekt oude VIA driver de boel. Probeer na kale WIN98 installatie gelijk VIA4IN1 te installeren misschien dat het dan wel lukt. Succes!

Yepaap

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk.Opnieuw Win eropzetten was de oplossing.

Verwijderd

Ik had het probleem ook, wat ik gedaan heb is de ide bus master drivers van via los installeren van de via 4 in 1. en dat heeft geholpen brander stat nu in dma (eindelijk 16 speed fikken ) en dvd in udma.

alleen me "oude" seagate schijfvan 20 gig wil niet in udma. Dan boot windows nie tmeer.
Heel vaag.
me Maxtor draait gewoon in udma 100
Pagina: 1