Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Maar zat net effe voor de zaak te kijken bij MXstream, en die is bij mij ook in maart beschikbaar...
Dus nu de vraag: wat is het beste om te pakken??? Wat geeft de beste snelheid, etc.??
Er komt een netwerkje achter van een pc of 5 met o.a. een FTP, WWW en Terminal Server (oeps, dat mag allemaal niet
O, ik klein dingetje, het wordt evt bij ADSL het gewone abo, niet dat superdure, dus 512/64
FreeSco routertje staat al klaar
Je zal maar erg weinig hits krijgen op je servers als je je gebruikers dit aandoet.
bij @home zul je wel 2x zoveel upload snelheid hebben... en de download... ongeveer x8
dus @home is stukken sneller en 10,- goedkoper. maar adsl is legaal om server neer te zetten.
uhm.... nou heb je dat gedoetje met gedeelde bandbreedte enzo. maar dat valt allemaal best mee bij @home. en al helemaal voor gewoon surfen. bij games zal je bij @home wat ping-fluctuaties hebben. maar adsl heeft zon lage upload dat je niet met meer dan 2 mensen kunt gamen op die ene lijn.. @home wel 3.. soms 4 [ik heb het over counterstrike]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
veel sneller (3.8mbs/128kbs)
en servertjes draaien gaat ook goed (kheb zelf een www/ssh/mail servertje)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Hoe kom je hier nou weer bij? Bij ADSL heb je 64KB upload en bij @home maar 16KB.Op vrijdag 05 januari 2001 16:13 schreef slacksoff het volgende:
bij @home zul je wel 2x zoveel upload snelheid hebben...
bij kabel is je upload en download dus niet gegarandeerd. maar geloof me maar. die 128kbit word nooit lager dan die 64 van adsl
en de download al helemaal niet. [bahalve als de boel uitvalt[maar al te vaak] maar adsl heeft ook maar al teveel opstartproblemen.
ik zou het wel weten.... adsl is volgens mij gewoon een hype woordje maar maakt weinig waar.
en die garantiesnelheden zijn geen garantie van het netwerk waar je op draait.. kan best zijn dat je demon account eruit ligt[koffie over een router gemorst ofzo]... nou dan heb je veel aan je gegarandeerde snelheid
uhm obsidian... adsl=64kBIT=8kilobyte=half zoveel als @home
Verwijderd
ze denken er zelfs over om het te verlagen naar 12 KB per seconde
ehm ja 64Kbit/s = 8 KB/sOp vrijdag 05 januari 2001 16:17 schreef obsidian het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij? Bij ADSL heb je 64KB upload en bij @home maar 16KB.
dus @home 128Kbit/s = 16 KB/s
Ehhh.... het gaat allebij om kiloBYTE.Op vrijdag 05 januari 2001 16:21 schreef Petuhr het volgende:
[..]
ehm ja 64Kbit/s = 8 KB/s
dus @home 128Kbit/s = 16 KB/s
uhm ja.... 8kiloBYTE voor adsl en 16kiloBYTE voor kabel inderdaad... niet meer niet minder... dacht je nou dat die 512 kb downstream van adsl sneller was dan wat je haalt met je kabeltje? nee hoor... 64kiloBYTE en niet meerOp vrijdag 05 januari 2001 16:24 schreef obsidian het volgende:
[..]
Ehhh.... het gaat allebij om kiloBYTE.
waarom?Op vrijdag 05 januari 2001 16:23 schreef hermanb het volgende:
freesco met adsl kun je wel vergeten.
met papier mache kun je alles maken!!
hehe ik haal met mijn kabel super snelhedenOp vrijdag 05 januari 2001 16:27 schreef slacksoff het volgende:
[..]
uhm ja.... 8kiloBYTE voor adsl en 16kiloBYTE voor kabel inderdaad... niet meer niet minder... dacht je nou dat die 512 kb downstream van adsl sneller was dan wat je haalt met je kabeltje? nee hoor... 64kiloBYTE en niet meer
zoals 850 kb
en meestal 250 KB maar dat ligt aan de trage servers waarvan ik download
bb is 1 mB
Je gaat me toch niet vertellen dat ze bij de kpn mensen 10 piek meer dan kabel durven te laten betalen voor een lullige 512/64 kiloBIT????Op vrijdag 05 januari 2001 16:27 schreef slacksoff het volgende:
[..]
uhm ja.... 8kiloBYTE voor adsl en 16kiloBYTE voor kabel inderdaad... niet meer niet minder... dacht je nou dat die 512 kb downstream van adsl sneller was dan wat je haalt met je kabeltje? nee hoor... 64kiloBYTE en niet meer
En dat er dan nog mensen zijn die dit gaan betalen ook
* mvds heeft het even gecontroleerd en ja hoor. Het is nog echt zo ook!
Verwijderd
--------------------------------------------------------------------------------
ASDL, neem in iedergeval geen Chello(kabel), da''s bagger traag en ligt er vaak uit.
ik heb ook chello en ik zit er met 3 pc op (mag ik eigenlijk niet zeggen) en mijn broertje en ik spelen regelmatig op het internet spellen met elkaar (denk aan Counter-strike) en dan hebben we allebij een ping van 50. als napster aanstaat dan gaat het wel fout want dan gaan mensen vaak uploaden en das niet leuk als je maar 16K hebt.
chello is intussen een stuk verbeterd, het is al een 2 maanden geleden dat hij is uitgevallen.
en de hoofdkabel (van kastje naar essent etc.) wordt samen gebruikt dat is ook zo bij adsl
dus dat verhaaltje van kpn zuigt
en nog iest door coax kun je 10 MB rammen
Verwijderd
uhm haal jij ze niet door de war, of ligt dat aan mij?Op vrijdag 05 januari 2001 16:17 schreef Wirf het volgende:
@home..
veel sneller (3.8mbs/128kbs):?
en servertjes draaien gaat ook goed (kheb zelf een www/ssh/mail servertje)
ADSL MXStream heeft 64 kBIT/s upload en 512 kBIT/s download voor het goedkoopste pakket. Dit is dus ong. 8 kBYTE/s upload en 60 kBYTE/s download.Op vrijdag 05 januari 2001 16:24 schreef obsidian het volgende:
[..]
Het snellere ADSL pakket is 256 kBIT up en 1024 kBIT/s down, wat dus neerkomt op 32 kBYTE up en 120 kBYTE/s down.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
en al helemaal geen spelletje spelen
Verwijderd
Maar ADSL is heel stabiel en XS4ALL heeft (nog) GEEN limiet met dataverkeer !!!
Dus ik zit op de 10 GByte in de week..
XS4ALL meet het eerste jaar de gemiddelde downloadgedrag en past daar hun limiet van aan..
Maarja, daar ga ik nu even niet op in.
Ik heb zelf ADSL (512/64) (DIT IS Kbps(BITS) en niet KBps(BYTES), niet iedereen schijnt het verschil te weten hier) De upload speed is dus ronduit K*T. Verder is het superstabiel...2x een disconnect gehad, verder nooit. Mijn PC draait ook als server en dat draait''ie 24/7. Ben al eens 2 weken weg geweest...de server was nog fijn UP zonder disconnects toen ik terug kwam. Verder is de snelheid heel stabiel en 100% afhankelijk van de ''site'' en niet van het aantal gebruikers dat is aangesloten.
Voor mij was het DE uitkomst (maar dat is niet zo moeilijk als ik een jaar CASEMA heb gehad en geen andere mogelijkheden heb
Ow, en ADSL heeft ook geen d/l limiet
...gamen blijft leuk...
waarom niet ?? verklaar u nader...Op vrijdag 05 januari 2001 16:23 schreef hermanb het volgende:
freesco met adsl kun je wel vergeten.
Alleen: DE GROETJES
ik dacht het niet ik weet het!:)Op vrijdag 05 januari 2001 16:41 schreef ELD het volgende:
trouwens chello heeft een upload snelheid van 30 kB dacht ik
This message was sent from a galaxy far, far away.
Verwijderd
Dus ik weet niet of dat een druk FTP servertjuh wordt..
Ik denk dat ik beter had kunnen vragen: ZIjn er mensen die ADSL beter vinden dan Kabel...
In ieder geval iedereen bedankt...
ADSL is (voor mij) een geschenk uit de hemel
Pak je rust!
Enkel figuren die anti-kpn zijn ofzo.
De server wordt toch redelijk vaak bezocht en heeft inmiddels alweer een uptime van 50 dagen en in die 50 dagen heeft geen 1 keer de adsl er uit gelegen. Ik heb nog nooit hoeven reconnect. Snelheid is ook altijd constant, mensen trekken ~30K/s bij de server weg en ik trek ~110k/s binnen... ALTIJD.
Ik ben niet pro-kpn ofzo, integendeel zelfs,
maar sommige mensen lopen te blaaten zonder dat ze er zelf ervaring mee hebben.
Ik zag er in het begin ook een beetje tegenop, maar omdat ADSL het enige hier is die mij een redelijke upstream kan bieden heb ik het toch maar genomen bij xs4all.
Ik ben dan ook zeer tevreden. 0% downtime, constante snelheid, en de server draait onder linux dus daar werkt het ook gewoon.
En om nog even op de vraag terug te komen,
ADSL vs Kabel, ik kies voor ADSL ik heb hier namelijk ook nog steeds een kabelmodem staan (sonera) 512Kbit down 64Kbit up en 60% van de tijd is de snelheid gewoon brak of de ping is hoog of hij ligt er weer uit.
Verwijderd
Hoe haal jij in godsnaam dan 110 K weg van een 56 K servertje??Op vrijdag 05 januari 2001 19:12 schreef WausMaus het volgende:
...
Enkel figuren die anti-kpn zijn ofzo.
De server wordt toch redelijk vaak bezocht en heeft inmiddels alweer een uptime van 50 dagen en in die 50 dagen heeft geen 1 keer de adsl er uit gelegen. Ik heb nog nooit hoeven reconnect. Snelheid is ook altijd constant, mensen trekken ~30K/s bij de server weg en ik trek ~110k/s binnen... ALTIJD.
bij mij hadden ze ook kabel belooft vanaf 1 januari en zeggen ze nu ook dat het nog wel 2 maanden kan gaan duren en heb ik dus ook over adsl wat idd in maart beschikbaar is na zitten denken..
maar na mijn eigen vermoedens en wat hier is gezegd ga ik zeker voor essent@home (in ieder geval het eerste jaar, daarna zien we wel weer)!!!
Waar heeft hij het over een 56 k server?Op vrijdag 05 januari 2001 19:30 schreef Tweakert het volgende:
[..]
Hoe haal jij in godsnaam dan 110 K weg van een 56 K servertje??
Verwijderd
maar je betaald ook 175,- per maand toch?
die adsl met 256kbit is idd wel fijner dan kabel.. je betaald er wel 2x zo veel voor. maar als je dat waard ind.
110kb is niet zo gek. en je bent toch niet tijd-gebonden.
kabel is wel sneller. maar als ik voor dezelfde prijs kon kiezen nam ik die adsl met 1mbit/256k maarja. die is 2x zo duur als mijn @home. en ik heb 1/2 de upload [ik draai toch geen server] en minstens 4x de download.
adsl 512/64 vind ik een achterlijke keus als je kunt kiezen uit adsl en @home. andere kabelproviders weet ik niet
Verwijderd
Nou als Chello overal zo was zou er nix te klagen zijn nee, maar ik kom hier niet eens boven de 25kb/s uit!`chello en bagger????
ik heb ook chello en ik zit er met 3 pc op (mag ik eigenlijk niet zeggen) en mijn broertje en ik spelen regelmatig op het internet spellen met elkaar (denk aan Counter-strike) en dan hebben we allebij een ping van 50. als napster aanstaat dan gaat het wel fout want dan gaan mensen vaak uploaden en das niet leuk als je maar 16K hebt.
chello is intussen een stuk verbeterd, het is al een 2 maanden geleden dat hij is uitgevallen.en downloaden gaat als een trein ik haal bij de betere servers vaak een snelheid van 200 KB/s en dit is meer als asdl kan halen!
Verwijderd
WAT?!?.. ja in je dromen zeker.. 16 kbs! en geen kb hoger!Op vrijdag 05 januari 2001 16:41 schreef ELD het volgende:
trouwens chello heeft een upload snelheid van 30 kB dacht ik
Ook in de buurt van Waalwijk zeker???Op vrijdag 05 januari 2001 19:30 schreef SlaSauS het volgende:
toevallig dat ik op dit moment precies met hetzelfde ''probleem'' zit.
bij mij hadden ze ook kabel belooft vanaf 1 januari en zeggen ze nu ook dat het nog wel 2 maanden kan gaan duren en heb ik dus ook over adsl wat idd in maart beschikbaar is na zitten denken..
maar na mijn eigen vermoedens en wat hier is gezegd ga ik zeker voor essent@home (in ieder geval het eerste jaar, daarna zien we wel weer)!!!
Zou ook Oss kunenn zijn, waar al meerdere jaren wordt geroepen dat er dit jaar kabel komtOp zaterdag 06 januari 2001 12:42 schreef Whizzer het volgende:
[..]
Ook in de buurt van Waalwijk zeker???
Verwijderd
Er worden nu verschillende pakketten vergeleken met kabel (alsof er maar 1 ''kabel'' is)
Ik denk dat deze discussies extra lang worden omdat de kwaliteit en snelheid per kabelboer en dan ook nog per regio (wijk zelfs) HEEL VEEL verschillen.
Ik zelf heb een redelijke kabel verbinding in Amsterdam .. al is het de laatste maanden een stuk minder geworden
en dan worden er ook nog royaal bits en bytes door elkaar gegooid
Verwijderd
Ik haal toch ook zeker wel 130/160 kb/sec dus.
Nog nooit meegemaakt dat ik niet op i''net kon komen. Mazzel denk ik
Verwijderd
das baluh voor je ik haal regelmatig snelheden van over de 150KB/s en bij goeie servers over de 200 maar waar zit jij dan ik in brabantOp vrijdag 05 januari 2001 19:59 schreef kosmonova het volgende:
[..]
Nou als Chello overal zo was zou er nix te klagen zijn nee, maar ik kom hier niet eens boven de 25kb/s uit!![]()
![]()
Do as I say, don't do as I do.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
terwijl de servers hier maar 1000 meter vandaan staan (nog niet eens)
Verwijderd
idd Whizzer, waar zit jij dan? ik in zandonk, ze beginnen hier trouwes volgende week met aansluiten van @home (als ik de krant mag geloven)..Op zaterdag 06 januari 2001 12:42 schreef Whizzer het volgende:
[..]
idd whizzer, waar zit jij dan?Op zaterdag 06 januari 2001 12:42 schreef Whizzer het volgende:
[..]
volgende week lijkt hier dan eindelijk @home te komen... maar ik moet het nog zien..
/edit- damn ik d8 dat me eerste het niet deed, sorry voor de dubbelpost..
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik wordt zo onderhand doodziek van iedereen die Mxstream als standaard voor ADSL aan ziet.Op vrijdag 05 januari 2001 16:19 schreef slacksoff het volgende:
adsl = gegarandeerd 512kbit-64kbit kabel [bij @home dan] 4+mbit/128kbit
ADSL is NIET 512kbit/64kbit gegarandeerd.
Cistron garadeerd 2mbit/512kbit.
Plex is geloof ik ook begonnen met het (voorlopig) aanbieden van full-rate ADSL, in enkele plaatsen in het zuiden van het land
Bij Mxstream kun je daaarom ook helemaal niet spreken over een gemiddelde voor ADSL. Daarvoor is de snelheid gewoon te beperkt.
Dus slaap allemaal maar lekker door met die Mxstream obsessie.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Nee Cistron is de standaard...Op vrijdag 25 mei 2001 11:51 schreef epauli het volgende:
[..]
Ik wordt zo onderhand doodziek van iedereen die Mxstream als standaard voor ADSL aan ziet.
Kom op man, mxstream is nou eenmaal de grootste ADSL variant, Cistron is maar weggelegd voor zeer weinig mensen
Bij Mxstream kun je daaarom ook helemaal niet spreken over een gemiddelde voor ADSL. Daarvoor is de snelheid gewoon te beperkt.
Sorry hoor maar mxstream _is_ nou eenmaal min of meer de standaard voor particuliere ADSL in Nederland.
ADSL kost geen 100,- per maand. Dat is Mxstream Basic.[b]er ook nog even voor 100,- per maand adsl bij. wat kun je dan? mp3''s downen op je nieuwe 6.4gb harddisk!
ADSL is een techniek, mxstream een brak product van KPN.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik zeg helemaal niet dat Cistron de standaard is. Maar ze zijn wel de enige die full-rate ADSL aanbieden en dus kun je wel een beetje spreken van een ADSl standaard. Het wordt immers niet afgeknepen zoals bij mxstreamOp vrijdag 25 mei 2001 11:58 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
Nee Cistron is de standaard...
Kom op man, mxstream is nou eenmaal de grootste ADSL variant, Cistron is maar weggelegd voor zeer weinig mensen :''
[..]
Sorry hoor maar mxstream _is_ nou eenmaal min of meer de standaard voor particuliere ADSL in Nederland.
hehe, net als: kabel kost 99 piek per maand.Op vrijdag 25 mei 2001 11:58 schreef epauli het volgende:
[..]
ADSL kost geen 100,- per maand. Dat is Mxstream Basic.
ADSL is een techniek, mxstream een brak product van KPN.
Cistron bied ongelimiteerd ADSL aan, wat wil zeggen: ze knijpen de boel niet af zoals KPN met Mxstream doet (om kwaliteit te garanderenOp vrijdag 25 mei 2001 11:51 schreef epauli het volgende:
[..]
Ik wordt zo onderhand doodziek van iedereen die Mxstream als standaard voor ADSL aan ziet.![]()
ADSL is NIET 512kbit/64kbit gegarandeerd.
Cistron garadeerd 2mbit/512kbit.
Plex is geloof ik ook begonnen met het (voorlopig) aanbieden van full-rate ADSL, in enkele plaatsen in het zuiden van het land
ADSL = 8Mbit downstream en 1 Mbit upstream
of je dit in de praktijk zal halen is altijd maar weer de vraag, je zal nooit sneller gaan dan de traagste schakel in het netwerk...
ik wist het wel als ik kon kiezen tussen cistron adsl en @home
Sorry obsedian, maar dat jong heeft volgens my gelijk...iig is de upstream van MXstream 8 KILOBYTE...Op vrijdag 05 januari 2001 16:24 schreef obsidian het volgende:
[..]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Inderdaad. Je kunt ook zeggen dat 1 brood F 1,69 kost. Maar wat heb je dan ?Op vrijdag 25 mei 2001 12:01 schreef jelmervos het volgende:
[..]
hehe, net als: kabel kost 99 piek per maand.
Een Zaanse Snijder, halfje wit en naar welke bakker ga je. Een dure op de hoek, de Aldi of een andere.
Verwijderd
Nu praat je jezelf dus tegen.Op vrijdag 25 mei 2001 12:00 schreef epauli het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat Cistron de standaard is. Maar ze zijn wel de enige die full-rate ADSL aanbieden en dus kun je wel een beetje spreken van een ADSl standaard. Het wordt immers niet afgeknepen zoals bij mxstream
Enerzijds zeg je dat ADSL een standaard is en mxstream een product (correct), en hierboven zeg je dat Cistron een standaard is?
Cistron biedt ADSL aan volgens de maximale mogelijkheden van de ADSL standaard, mxstream niet, maar dat maakt Cistron nog niet de standaard.
Trouwens, mxstream biedt ook gewoon ADSL aan, de 8mbit is een maximum, het wordt niet ineens een totaal ander product als er gecapt wordt.
Bij elke kabelprovider wordt er ook geen maximale snelheid gegeven, is het daarom ook geen kabelinternet meer?
Verwijderd
zucht.....Op vrijdag 05 januari 2001 16:32 schreef obsidian het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat ze bij de kpn mensen 10 piek meer dan kabel durven te laten betalen voor een lullige 512/64 kiloBIT????
En dat er dan nog mensen zijn die dit gaan betalen ook
/me heeft het even gecontroleerd en ja hoor. Het is nog echt zo ook!
Ik zei het misschien niet zo duidelijk. Ik bedoelde inderdaad te zeggen dat ADSL 8mbit/1mbit is.Op vrijdag 25 mei 2001 12:05 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
Nu praat je jezelf dus tegen.
Enerzijds zeg je dat ADSL een standaard is en mxstream een product (correct), en hierboven zeg je dat Cistron een standaard is?
Cistron biedt ADSL aan volgens de maximale mogelijkheden van de ADSL standaard, mxstream niet, maar dat maakt Cistron nog niet de standaard.
Trouwens, mxstream biedt ook gewoon ADSL aan, de 8mbit is een maximum, het wordt niet ineens een totaal ander product als er gecapt wordt.
Bij elke kabelprovider wordt er ook geen maximale snelheid gegeven, is het daarom ook geen kabelinternet meer?
Maar CistroN is wel de enige die dat aanbied.
Dus dat ADSL 100 gulden per maand kost is dus absoluut niet waar. Het kan ook 175,- kosten of 149.95
Gewoon @home nemen. @home is echt sneller dan alle ADSL varianten leverbaar in Nederland, met als uitzondering cistron, wat zo ongeveer nergens te krijgen is. Bezoek ook eens www.mordax.nl voor een redelijk beeld mbt. de reëele snelheden.
Wat betreft de snelheden, @home is zoals gezegd 3.8Mbit down / 128Kbit up. Dit betekend downloadsnelheden van rond de 400Kb/s en upstream van 16Kb. In tegenstelling tot veel andere kabelleveranciers weet @home zeker een gemiddelde van 200-300 KByte/s te halen. @home kent geen datalimiet, echter wel een zgn. FUP (Fair Use Policy). Dit betekend dat zodra er klagers in jouw segment zitten dat ze de top-3 bandbreedte verslinders een waarschuwing geven, meestal moet je dan zo rond de Gigabyte per dag zitten.
Kabel _is_ een gedeeld medium. Er zijn geen kabelleveranciers in Nederland die een snelheid boven de 400Kbyte/s of 3.8Mbit/s bieden, iemand die zegt dat hij 850Kbyte/s via de kabel binnenhaalt praat onzin of meet verkeerd.
Op dit ogenblik heeft @home geen plannen de upstream te gaan verlagen. Servers draaien wordt gedoogd, zolang je maar redelijk blijft met je traffic.
[edit: foutje]
Verwijderd
Maak het nou niet nog verwarrender. tegen de 400 KB(yte)/s en 16KByte/s zul je bedoelen.Op vrijdag 25 mei 2001 12:09 schreef hezik het volgende:
Topic Starter:
Gewoon @home nemen. @home is echt sneller dan alle ADSL varianten leverbaar in Nederland, met als uitzondering cistron, wat zo ongeveer nergens te krijgen is. Bezoek ook eens www.mordax.nl voor een redelijk beeld mbt. de reëele snelheden.
Wat betreft de snelheden, @home is zoals gezegd 3.8Mbit down / 128Kbit up. Dit betekend downloadsnelheden van rond de 400kb/s en upstream van 16Kbit.
Over Cistron hoeven we het nu niet te hebben, want dat kan die topicstarter toch niet krijgen, alleen mxstream. Dus is het logisch dat we nu mxstream als synoniem gebruiken voor adsl.
En mensen die zeggen dat adsl wel zo goed is vergeleken met casema of iets anders, het gaat hier ook om @home tegen mxstream.
En mijn mening: zeker @home nemen, hebben we hier ook en is echt vet.
MXstream
UP: 64 Kilobit/s = 7.8 kilobytes/s
DOWN: 512 Kilobits/s = 62,5 kilobytes/s
(64 kilobit = 64000 bit = 8000 bytes = 7,8125 kilobytes)
@Home (eigen ervaring)
UP: 16 kilobytes/s vrij constant
DOWN: maximaal plm 300 kilobytes/s (NL) maar meestal rond de 90 kilobytes/s
conclusie:
ALS je @home kan krijgen ben je sneller uit. (Zon levert nu ook ADSL voor 89,-)
conclusie:Op vrijdag 25 mei 2001 12:19 schreef mickgreen het volgende:
Nog 1 keer:
MXstream
UP: 64 Kilobit/s = 7.8 kilobytes/s
DOWN: 512 Kilobits/s = 62,5 kilobytes/s
(64 kilobit = 64000 bit = 8000 bytes = 7,8125 kilobytes)
@Home (eigen ervaring)
UP: 16 kilobytes/s vrij constant
DOWN: maximaal plm 300 kilobytes/s (NL) maar meestal rond de 90 kilobytes/s
conclusie:
ALS je @home kan krijgen ben je sneller uit. (Zon levert nu ook ADSL voor 89,-)
Als je in Delft of Rotterdam woont en je kunt daar Cistron krijgen ben je nog sneller uit.
Of Casema Premium, schijnt ook goed te werken.
Om ff in de computer shit te blijven:Op vrijdag 25 mei 2001 12:04 schreef epauli het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kunt ook zeggen dat 1 brood F 1,69 kost. Maar wat heb je dan ?
Een Zaanse Snijder, halfje wit en naar welke bakker ga je. Een dure op de hoek, de Aldi of een andere.
1 computer kost 3000 peik, maar wat heb je dan?
Verwijderd
Maar voor die 150,- heb je wel telefonie erbij.Op vrijdag 25 mei 2001 12:36 schreef et36s het volgende:
Adsl van MxStream Sux dat ben ik met jullie eens maar Adsl van Cistron schijnt sneller te zijn dan je @home kabeltje (kost je wel 150,- per maand)
ik wist het wel als ik kon kiezen tussen cistron adsl en @home
Dat vergeten veel mensen. Mxstream basic is F 50,- voor de provider en F 50,- voor kpn en dan ook nog F34 per maand voor telefoon. Je komt dan toch op F134,- per maand. Dus zoveel duurder is Cistron helemaal niet. Die 16 gulden extra haal je er misschien wel uit omdat telefoontikken bij Cistron goedkoper zijn dan bij KPN.
Bij Wanadoo bv mag dat niet. Bij XS4all mag dat expliciet wel, de rest weet ik eigenlijk niet.
Ik zit nu trouwens ook al 3/4 maanden op ADSL te wachten
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Voorkeur lag eigenlijk toch bij kabel, maar essent bleef braaf achter. En inderdaad, zoals SlaSaus al vermeld heeft, gaat essent volgende week beginnen met kabel als je de boel mag geloven (en dan is Whizzer weer eens net iets te snel geweest
O, SlaSauS, ik zit in Besoyen...