[BC3] Winroute vreet CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 10:17
Ik heb echt een heel vervelend probleem onder WIN2k

Winroute zorgt er telkens voor dat mijn bak vastloopt door 99% van de cpuload op zich te nemen.

Dit gebeurt regelmatig, maar steeds op een ander moment.

Even ter informatie, ik heb 2 3COM kaartjes in mijn pc en 1 beneden.

Ik gebruik winroute 4.1 nl.

Weet iemand wat je hier aan kan doen?

THnkz

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flauwe opmerking, maar: sygate 4.0 gebruiken..... Sorry, maar ik heb hiermee nergens last van.... niet echt hulp maar ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
Ja, daar heb ik aan zitten denken, maar ik denk niet dat het probleem eigenlijk aan winroute ligt, maar meer aan het netwerk zelf. Dus de NIC''s ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 14:45
Als je denkt dat het aan de NIC''s ligt is dat snel te controleren door de NIC''s in de pc met Winroute te vervangen (ligt voor de hand, ik weet het). Zelf gebruik ik winroute met NT4 en heb dat probleem niet. Je kunt ook nog even op de site van de makers van Winroute kijken http://www.tinysoftware.com/ voor de laatste build. Ze heten op het moment allemaal Winroute Pro 4.1 build xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:20
Jah ik probeer hier net winroute 4.1pro op een 133 bak te draaien (met w95) en dat ding loopt vast...
(windows heeft een besschermingfout....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Ik heb wel eens ergens gelezen dat 2 3com kaartjes in een bak niet echt lekker samen wil werken.

Ik weet ook niet precies meer hoe het zat maar met mijn 2 realtek kaartjes heb ik in ieder geval geen probleem ... echt nauwelijks CPU load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een ander probleempje met winroute. Ik heb vorige keer de installatie van winroute afgebroken. Ik probeer nu winroute opnieuw te installeren maar WR geeft dan de fout dat de applicatie winroute.exe al runt. Ik heb gezocht in het register en in msconfig gekeken maar daar kan ik niets vinden wat winroute.exe op zou kunnen starten. Weet iemand hiervoor een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
Ik heb dat probleem ook gehad, daarom ben ik maar overgestapt op Sygate 4.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REMCO,

Heb jij NT of 2000 draaien?
Zo ja, heb je kans dat winroute als service draait. Je moet dus eerst die service stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

Ik draai win2K en Winroute 4.1 maar heb het probleem niet. Misschien dat het ligt aan dat je de proxy en nog wat van die services ook aan hebt staan. En misschien loopt er iemand vreselijk hard te downloaden binnen jullie netwerk?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het wel aan de nic''s kan liggen... wat heb je d''r inzitten?

iets meer info zou wel handig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Twee maal 3Com in een systeem is hier geen enkel probleem meer: de 900 van Chello en een 905 van mezelf.

Overigens draai ik FreeSco, maar heb ook (heel even) WinRoute Light (onder 98SE) gedraaid op dezelfde PC. Geen probleem, op regelmatige vastlopers :r na. Dat lag echter niet aan de netwerkkaarten.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
Ik heb hetvolgende in mijn win2k "server" zitten.

3COm Etherlink III ISA (3c509b-TPO)

3Com Etherlink XL PCI TPO NIC (3C900B-TPO)
Dit is de @home netwerkkaart. Die overigens niet persé hoeft.

Ik heb alleen het TCP/IP protokol geinstalleerd.

Op het netwerk wordt niet echt veel gedownload, en het vastlopen gebeurt ook vaak als er beneden helemaal niet van het netwerk gebruik wordt gemaakt. De 2 pc''s staan wel altijd aan als het gebeurt.
Winroute springt dan ineens naar 90% CPUload.

In de andere pc aan het netwerk zit een 3C509 ISA kaart. Ik heb nog wel meer kaarten liggen waaronder enkele 3C509 kaartjes, en een REALTEK HUB-netwerkkaart met 4 ingangen.

Als iemand een slim id heeft ;)

Het probleem is dat het probleem zich altijd op een ander moment voor doet, dus ik kan het niet simuleren en dus ook moeilijk controleren.

Bedankt voor al jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai Winroute dan ook op een aparte PC, niet op je eigen werkbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 24 december 2000 15:16 schreef jumperFreed het volgende:
Flauwe opmerking, maar: sygate 4.0 gebruiken..... Sorry, maar ik heb hiermee nergens last van.... niet echt hulp maar ok :)
Dit is dus echt gelul, ik heb Winroute 4.1 op mijn Cyrix 486 draaien met 16mb geheugen, dus het ligt echt niet aan Winroute!

Bovendien draait hij zo 20 dagen stabiel met Win95b.

Ik denk eerder dat het aan een ander programma ligt op je server, een vriend heeft niet voor de grap een }:O op je compu geinstalleerd om zijn stats een beetje op te krikken ?! :)

edit:

oeps, typo!

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
Mossel je begrijpt het verkeerd.

Er is geen constante CPU load van winroute. Maar alleen plotseling waardoor de hele comp vastloopt.

Zowieso is die situatie van jou totaal niet representatief voor iedere setup, want ik draai namelijk win2k met 256 mb intern!!

Nou, dan kan je nog zo veel downloaden, maar 256 mb krijg je niet zomaar vol :)

Of het is een bug in win2k, of het is een combinatie met een ander progje, of het ligt aan de netwerkkaarten.

Ik heb laatst win2k helemaal opnieuw geinstalleerd en toen kwam het probleem weer.

Wie verlost me uit men lijden ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij draait het hele verhaaltje met winroute prima en zelfs met koei, ik heb dan ook wel win98

misschien wel zinvol om de laatste build (nu 24 geloof ik) te gaan gebruiken

en om winroute af te sluiten moet je "wradmin" of "wrctrl" of zoiets proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 15:55 schreef NrGBoeie het volgende:
Jah ik probeer hier net winroute 4.1pro op een 133 bak te draaien (met w95) en dat ding loopt vast...
(windows heeft een besschermingfout....)
Daar had ik ook last van met build 23 en ook met build 24.

Build 22 werkt echter perfect.....

Alleen wordt het lastig om die nog te vinden....als het je niet lukt mag je me altijd ff mailen op mlaan@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Ik begrijp het niet?
Winroute zorgt er telkens voor dat mijn bak vastloopt door 99% van de cpuload op zich te nemen.
Je zegt dat het aan Winroute ligt, wat dus niet het geval kan zijn. Op mijn 486 heeft die zelfs (en ook niet af en toe) geen 100% cpuload, maar 15%.
Zowieso is die situatie van jou totaal niet representatief voor iedere setup, want ik draai namelijk win2k met 256 mb intern!!
Mijn situatie geeft aleen maar aan dat winroute zelfs op een 486 prima draait, zelfs met maar 16mb geheugen. Dat geeft dus JUIST aan dat het op jouw systeem helemaal moet kunnen en dat het dus ergens anders aan ligt.

Zuig6 met je fantastische compu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
Aangezien wij allebei een ander besturingsysteem hebben geinstalleerd, mag je die 2 dingen helemaal niet met elkaar vergelijken. Bovendien hebben wij waarschijnlijk helemaal niets hetzelfde, dus hoe kan je daar dan conclusies uit trekken.

Ik heb trouwens winroute 4.1 build 22 hiero geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Het gaat dus ook niet om het besturingssysteem maar over Winroute. "Winroute vreet CPU" is het onderwerp van je topic, en dat is dus NIET het geval.
Dat jij een ander systeem hebt, en een andere windows versie, heeft niets met de CPU load van Winroute te maken, want zelfs op een zeer langzame compu functioneert het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
* raymondw adviseert Sygate, lost alle problemen in 1x op.

* raymondw heeft hier helaas ervaring mee...... :'(

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:11

Mar

TCF

Ik zou echt eens testen met een 3com te vervangen door een andere NIC.

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Sorry hoor, maar dat gezeur dat het aan Winroute ligt en dat je dus maar sygate moet nemen is gewoon dikke onzin... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op woensdag 27 december 2000 22:39 schreef mossel het volgende:
Sorry hoor, maar dat gezeur dat het aan Winroute ligt en dat je dus maar sygate moet nemen is gewoon dikke onzin... :(
Wat jij zegt is dus gewoon dikke onzin. Welk programma trekt nu zomaar opeens 90% cpu-load? Juist... winroute. Dat hoort een programma niet te doen. Blijkbaar heeft geen enkel ander programma er last van, anders was dat wel gemeld. Dat jij winroute op je 486 prima kan draaien zegt dan ook helemaal niks, want we hebben het hier over een hele andere setup, misschien zelfs een hele andere versie van winroute.
Om even weer on-topic te geraken. Ik zou inderdaad de nieuwste versie even proberen en anders eens een mailtje sturen naar de makers, misschien is het wel een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeeee, geen Sygate :)

Winroute is fantastisch!
Gebruik twee Xircom PC Cards op notebook en werkt prima. Nooit problemen.
Moet wel zeggen dat ik hiervoor Wingate gebruikte. Ben dus al snel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Wat jij zegt is dus gewoon dikke onzin. Welk programma trekt nu zomaar opeens 90% cpu-load? Juist... winroute. Dat hoort een programma niet te doen.
Kan je dit bewijzen?? Je weet gewoon niet waar je het over hebt. Bovendien weet ik wel over welke versie het gaat, 4.1. En ik ga er vanuit dat de nieuwste versie van Winroute gebruikt wordt, namelijk Build 23. Dit is logisch, want als het aan Winroute zou liggen, dan neem je natuurlijk eerst de nieuwste versie om te kijken of de bug er dan uit is.
Maarja: zoals ik al zei zit er geen bug in Winroute, en als je de Help-file goed door leest kan zelfs iemand die nog nooit een compu heeft aangeraakt een Router met Winroute maken, of ben je te lui om te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Doe eens een search naar Winroute, en je zult zien dat 99% van de tweakers dit een fantastisch programma vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken de twee netwerkkaarten niet de zelfde irq adressen ?
daar heeft w2k ook wel een handje van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op donderdag 28 december 2000 11:40 schreef mossel het volgende:

[..]
Kan je dit bewijzen?? Je weet gewoon niet waar je het over hebt. Bovendien weet ik wel over welke versie het gaat, 4.1. En ik ga er vanuit dat de nieuwste versie van Winroute gebruikt wordt, namelijk Build 23. Dit is logisch, want als het aan Winroute zou liggen, dan neem je natuurlijk eerst de nieuwste versie om te kijken of de bug er dan uit is.
Maarja: zoals ik al zei zit er geen bug in Winroute, en als je de Help-file goed door leest kan zelfs iemand die nog nooit een compu heeft aangeraakt een Router met Winroute maken, of ben je te lui om te lezen...
Wat zou ik moeten bewijzen? Dat winroute bij HEM 90% CPU pakt? Lijkt me nogal onzinnig dat te gaan bewijzen niet? En jij denkt te weten dat er geen bug in winroute zit. Sinds wanneer ken jij de volle code van winroute uit je kop? Als winroute 4.1 build 23 bij jou op je 486 prima werkt wil dat nog niet zeggen dat al dan niet diezelfde versie van winroute bij iemand op z''n t.bird met een hele andere setup ook werkt.
Ikzelf hoef btw geen winroute, FreeBSD doet het prima, maar daar heb ik VAST niet voor hoeven lezen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Ik ben blij dat jij tenminste overal verstand van hebt. De kans dat het aan winroute ligt is zo klein, het is een zeer klein software pakket, wat door zeer veel mensen en bedrijven gebruikt wordt. Geen tweaker heeft er tot nu toe problemen mee gehad, je maakt mij niet wijs dat dit aan Winroute ligt, en dat het probleem verholpen zou zijn met Sygate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Het probleem IS winroute, want die trekt opeens 90% CPU-tijd.. Dus inderdaad, als je stopt winroute te draaien is het probleem opgelost.. Maar de oorzaak hoeft inderdaad niet winroute te zijn. Ik zou zelf dus ook eerst eens de NIC''s eens omwisselen met anderen, een andere winroute-versie proberen, al dan niet ouder, eens de website eropnaslaan om te kijken of daar nog iets over dit probleem staat.
Trouwens.. ik zag volgens mij toch echt een paar replies van anderen die precies hetzelfde probleem hadden.. kan me vergissen natuurlijk :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Er is nog niet zo lang geleden een nieuwe build uitgekomen, build24. Misschien is dat dan een oplossing voor je probleem. Maar hoe weet je zo zeker dat het Winroute is die 90% CPUload trekt, en niet een conflict me je NIC''s, waar winroute gebruik van maakt en daarom 90% CPUload heeft.

Ik hou vol, Winroute rules B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Maarten zegt zelf dat winroute 90% cpu trekt.. Dus is het de fout van winroute. Simpelweg omdat winroute ook alleen maar kernel-calls doet (ik ga d''r maar even vanuit dat dat zelfs onder windows nog wel zo is). Stel er is een conflict tussen de NIC''s, dan zou niet het proces winroute zoveel CPU pakken maar eerder het system-proces, of iig het proces wat verantwoordelijk is voor het tcp/ip gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Hij zegt het, dus het is waar... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Lijkt me wel ja.. Maarten loopt hier echt niet een potje te liegen hoor. Als je uitgangspunt al iets anders is als de topic-starter aangeeft, dan wordt de reply ook niks he.. Ik zie nu dit staan:

dnetc.exe 860 97 2:30:30 2,428 kB

Dus 97% CPU cycles. Volle bak dus gewoon. Bij Maarten hetzelfde, alleen dan met winroute.. ''t is zo makkelijk te zien dat je er gerust van uit mag gaan dat winroute daadwerkelijk zoveel pakt bij Maarten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Gulzig progje dus, toch vreemd dat ik op de 486 maar 15% cpuload heb... Maar ja, het systeem is 20 keer langzamer dus kan het best zo zijn dat de compu van maarten wel 95% cpuload heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

<zwaar offtopic mode>

Juist niet. Hij zou 0% moeten hebben. En dat heeft hij waarschijnlijk ook, totdat winroute opeens volledige CPU trekt. Dat was het probleem dus ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winroute 4.1 pro werkt perfect bij mij, is wel moeilijk in te stellen, maar ik heb er nog nooit probs meeg gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en build 24 is de nieuwste..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Juist niet. Hij zou 0% moeten hebben. En dat heeft hij waarschijnlijk ook, totdat winroute opeens volledige CPU trekt. Dat was het probleem dus ook
Dat was dus ook sarcastisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Winroute moeilijk in te stellen: no way! De help-file is de beste die ik ooit gezien heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55

Robert

You have your answer..

ja poe hee...wat moeilijk in te stellen..installeren klaar :Z

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
Excuses voor de late reactie, ik ben een tijd weggeweest.

Wat serkoon zegt is wel correct ja, Winroute neemt normaal maar 0 tot 1% van mijn totaal. Maar op sommige momenten trekt ie em opeens naar 90% tot 99%. Ik heb wel van meer mensen gehoord dat ze dat probleem hadden, en niet alleen met 3com kaartjes. Het zal dus wel aan winroute liggen in combinatie met wat andere progjes op mijn comp.

Het probleem doet zich het vaakst voor als ik hetvolgende heb geopend op de "server pc" en de "client pc" zit gewoon te internetten.
phpED, dreamweaver 4, Photoshop 6 en natuurlijk winroute :)

Als die 4 aan staan dan gebeurt het erg vaak, maar zoals ik al zei is het heel moeilijk vast te stellen wat er nou precies aan het probleem vooraf gaat.

Ik werk nu met build 22 dus ik zal 24 eens proberen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog nooit zoiets gehad, winroute draait perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelEyes
  • Laatst online: 26-04-2024
ik heb dus ook dat probleem. Als ik hem installeer doet hij het de eerste keer perfect! internet draait dan ook op de andere compu. Als ik de compu dan opnieuw opstart en Winroute opstart krijg ik het blauwe foutmeldings-scherm.
Ik heb het gevoel dat het iets met een "concurrerende" driver te maken kan hebben. Eerst had ik InternetGate nog geïnstalleerd, maar die is er nu ook af en hij doet het nog steeds niet.
Iemand een oplossing hiervoor?

Jouw advertentie hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb, draai je Winroute 4.1 op een Windows 2000 machine. Dan zou het dus heel goed aan het volgende kunnen liggen. Tinysoftware zegt het volgende:

Windows 2000 Kernel Memory Protection

The kernel memory write protection option (HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\EnforceWriteProtection registry key) in Windows 2000 protects kernel memory space against overwriting a driver code by another driver. It DOESN''T affect user (application) memory space.
This option only protects the kernel driver codes when e.g. a "buggy" driver is loaded (typically if you are developing a new driver).
With EnforceMemoryProtection turned on, if a driver tries to write out of it''s space, the memory protection throws an exception and the system stops (with a "blue screen").
With EnforceMemoryProtection turned off, in such a case the driver overwrites a code of another driver. If it''s really a bug, the driver overwritten crashes and an exception occurs (the system stops with a "blue screen"). Of course if it''s an intentional action, the system can continue to work normally.
From the above, the only difference betwen both situations (with Enforce Write Protection turned on and off) is where and how this error is detected.
If you aren''t developing/testing kernel drivers, Memory Protection doesn''t apply to you at all. This option DOESN''T affect operating system stability and/or security.
To ensure all routing and security functions, WinRoute low-level driver (wrdrv.sys) needs to cooperate with other driver functions and it currently requires to have Memory Protection turned off. THIS IS NOT A BUG!!!
In the future versions of WinRoute and Personal Firewall, we will provide a new low-level driver that won''t require turning off memory protection anymore.

Er is een build 25 beschikbaar die je kunt downloaden bij Tinysoftware. Misschien dat dit helpt!

T-Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 23:03
Op donderdag 28 december 2000 18:53 schreef SirCommieBastard het volgende:
en build 24 is de nieuwste..........
WRONG ANSWER !!!
build 25 is de nieuwste

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 15:31

WarPuppy

Electronic Technology

Winroute NL 4.1 Lite werkt hier perfect.

Ik had eerder met Sygate4 een probleem, steeds na een bepaalde tijd. Gaf ie in windows een foutmelding in het geheugenbereik van sygate. Supervaag, en dan was sygate offline, ramde je weer op online ging ie verder. Van Os gewisseld van alles geprobeerd, ander geheuegen etc. Uiteindelijk maar winroute lite genomen, en draait perfect!
Pagina: 1