[BC3] Win98se Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik wil in mijn PC 2 netwerk kaarten hebben, namelijk een 3COM 10Mbit (Chello) en een RealTek 10/100Mbit (Interne Netwerk). Nu is het onmogelijk om bijde tegelijk te laten werken in Windows. Als ik eerst de 3COM installeer dan werkt deze perfect, wil ik vervolgens de Realtek er bij plaatsen dan vind Windows deze perfect en hij installeert goed. Alleen kijk ik dan bij Winipcfg dan staat daar alleen de 3COM. Draai ik het om (dus eerste de Realtek installeren en dan de 3COM) dan is het precies anders om.
Ik weet zeker dat het kan, want ik heb het heel lang goed gehad.
Ik denk zelf aan een bug in Windows, want ik weet zeker dat ik alles goed heb geinstalleerd (als ik bij eigenschappen van Netwerkomgeving kijk). Misschien is er iemand die dezelfde configuratie heeft (met 3COM en Realtek)??

Iemand een oplossing of sugesties???

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Niemand??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 18:34

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Wat is het voordeel van twee NICs in je PC?
Ga je voor router spelen?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 10:23 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Wat is het voordeel van twee NICs in je PC?
Ga je voor router spelen?
Eigenlijk doet dat er niet echt toe, maar sommige mensen vinden het leuk om het internet te delen over een intern netwerk :P. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Een collega van mij heeft hetzelde probleam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 10:56 schreef klmurphy het volgende:
...probleam...
jaja, probleem is het nog altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja.. 2 nic''s..
das 2 keer niks
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 10:57 schreef xiphiuz het volgende:
tja.. 2 nic''s..
das 2 keer niks
Hoe wil je anders je internet delen op een fatsoenlijke manier??? De kabel modem direct op de hub? dacht het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Laatst online: 21-09 22:30

J.apiooo

FWN

Wie kan hier helpen... ik heb hetzelfde probleem.. alleen met twee 3Coms....

i.i.g. moet je handmatig IP''s invoeren...

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit al eerder voorbij zien komen. Volgens mij ligt het aan die 3com nic. Welke 3com heb je?

Ik heb trouwens ook een 3com (chello) en daarnaast een Realtec onder W2K en draait bij mij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik denk zelf aan een bug in win98(se). Als ik Win2k zou installeren zou het over zijn denk ik. Ook omdat het wel heeft gewerkt, heel lang zelfs.

Ik heb een 3COM (van Chello) en een Realtek. Kan helaas niet nu zeggen welke types omdat ik niet thuis zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ok, ik zal vanavond weer ff bezig met dit rot probleem... laat ik wel horen of het lukt... (als internet weer werkt uiteraard :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gehad, maar dan met @home netwerkkaaartje (intel) en een realtek. Eerst deed ie helemaal nix, realtek in een andere slot gezet, toen deden ze het allebij, maar internet deed het niet meer. Dus heb ik alle protocollen die gekoppeld waren aan de realtek kaart(intern) verwijderd, toen opnieuw opgestart, toen deed internet het weer goed, toen weer tcp/ip geinstallt voor de realtek, en toen werkte alles goed. Ik deel nu met winroute pro 4.1. Mooi progje. Echt perfect. Vanaf de client kun je ook portmappings maken en andere instellingen. Misschien dat je hier wat aan hebt. eerst zorgen dat internet kaart het doet, dan intern.....suc6

tweakers is the best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 12:45 schreef killer-b het volgende:
..Misschien dat je hier wat aan hebt..
Ok, thanks, nu kan ik weer verder. Ik moest idd weten dat je eerst de Internet kaart aan de praat moest hebben, want ik heb het een behoorlijke trijd goed gehad. Ik had in het begin precies hetzelfde probleem, maar op 1 of andere manier is dat goed gekomen, hoe weet ik niet meer :'(

Voor het delen van internet gebruik ik Sygate Home Network, vind ik nog steeds de beste. Maar dit maakt natuurlijk nix uit voor het probleem... Het probleem zit echt in de manier van installeren van TCP/IP en de NIC''s in combinatie met de 3COM en de REALTEK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

idd ... Zoals hierboven ff op de slots letten waar je ze instopt... Ik heb hierthuis ook eeen tijdje internet gedeeld onder Win98 met sygate....

Maar aangezien ik er 5 comps achter heb hangen en voor sygate maar een licentie voor 3 had, ben ik over gegaan op linux....... En ik wil eigenlijk niet meer terug!!

btw .. voor een linux i-net share comp heb je maar een 486 met 8 MB intern nodig... En als de instalateur langs komt hang je gewoon maar 1 comp aan de 486 en gooi je het op "vaste verbinding is onveilig" en "Kom nou, denk je echt dat ik mijn comp rechtstreeks aan het internet hang??" Monteur weg? .. hup, hub d''r weer aan :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
In een ander slot stoppen kan ik nog proberen, maar of dat helpt weet ik niet want ik heb namelijk precies dezelfde configuratie (lees: dezelfde kaarten in dezelfde slots) wel goed aan de praat gekregen (had toen hetzelfde probleem maar toch opgelost). :?

Wel een beetje Off-Topic Janoz, maar als ik ooit ergens een ouiwe 486 vindt ga deze zeker weten als Gateway dienen (linux). Helaas heb ik heel weinig ervaring met Linux maar ik wil dat best leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het me weten als het lukt. icq ofzo. Ik heb hier een netwerk draaien met 3 pc''s. draait allemaal wel lekker. Ja Linux is vast wel beter, maar fuck man, tis zo fucking moeilijk joh. Ik ben er wel mee bezig geweest, maar het is zo onvatbaar. Daar zul je ook wel weer aan wennen, maar goed. dat kost een hoop tijd...

tweakers is the best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen ben ik er pas weer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd dat pijltje naar beneden aan te klikken in winipcfg
(waar het vak wit is en de beschrijving van je NIC in staat ??)

Meestal kun je daar de instellingen van je tweede netwerk kaart bekijken

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooi allebei de kaarten ff op een ander IRQ adres. vinden ze meestal wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 12:36 schreef Jebedia het volgende:
Heb je al geprobeerd dat pijltje naar beneden aan te klikken in winipcfg
(waar het vak wit is en de beschrijving van je NIC in staat ??)

Meestal kun je daar de instellingen van je tweede netwerk kaart bekijken

:z
Mafkees, rot op ouwe topic''s omhoog te halen man. Denk je nu werkelijk dat je lollig bent.

ff over je post, tuurlijk weet ik dat ook wel. Dit kwam dus echt door Win98.
Ik draai nu al Win2k en een Linux Router, dus dit probleem is al lang niet meer up to date!!!

:(:(:(

Pagina: 1