[BC3] sygate vraagje...

Pagina: 1
Acties:

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
ik deel me i-net dus met sygate...werkt perfecto, hoewel het wel kut was om alles werkende te krijgen...

ok, maar ik zit dus met een klein eri probleempje, als ik me server en me client ''s ochtends opstart kan ik niet meet i-netten op me client, of nou jah wel chatten met msn, maar niet web pages openen ensow..
dus dan moet ik weer naar de instellingen gaan van sygatemaneger en dan bij advanced 1x op ''automatically determine the ip-range'' klikken en dan weer opnieuw sygate opstarten en dan weer op, waar het eerst op stond: ''use the following assigned ip-range'' klikken en weer sygate opnieuw opstarten...

Dit boeide me eerst niet sow, omdat ik allang blij was datie het dan deed, maar nu wort het wel een beetje erug eri...weet iemand hier een oplossing voor??

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

• blinkymichiel
niemand??

na school hoop ik heeeeel erg graag hier een soort van oplsossing te vinden!! dusuh, :)

''k ga nu naar school :( mazzel!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

heb je de server wel een vast ip adres gegeven??? (192.188.xxx.xxx)

wat voop pc''s zijn het?
welk OS draai je.

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 04 december 2000 08:53 schreef pyravex het volgende:
heb je de server wel een vast ip adres gegeven??? (192.188.xxx.xxx)

wat voop pc''s zijn het?
welk OS draai je.
Dat kun je beter 192.168.x.x maken, daarnaast kiezen de meeste mensen voor hun internet deel comp 192.168.0.1. Rest van de computers in het netwerk in dezelfde range instellen (Als het niet veel zijn gewoon 192.168.0.x en de subnet maskers op 255.255.255.0).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• blinkymichiel
Die instellingen heb ik dus allang goed staan joh, het probleem is niet dat ik me internet niet kan delen, want dat gaat dus super, maar hoe ik het zo kan maken dat ik niet telkens weer iets moet veranderen, dan sygate weer opnieuw starten en dan weer terugveranderen en dan weeer sygate opnieuw moet opstarten...''k hoop dat jullie het begrijpen, anders ga ik maar eens met wat andere progies experimenteren...

ow jah, me werukt op windooooows 98 SE

Verwijderd

Als je Sygate gebruikt is het laatste wat je moet doen DHCP aanzetten van Sygate.
Ik heb zelf met Sygate gewerkt en dat teringding leverde steeds dubbele IP adressen en idd ook dat ik zo af en toe me Sygate moest herstarten omdat t ineens niet werkt.

Ik kan je 2 dingen aanraden:
1. Neem Wingate, zorg dat je een key krijgt voor Profesional versie en je hebt een perfect en onwijs simpel te configureren systeem. Verder werkt t een stuk beter als Sygate.
2. Zet de DHCP service uit van Sygate en installeer (indien je NT draait) DHCP van Windows NT. Configureer daar even in dat er een Gateway meegegeven wordt, en je probleem zal denk ik opgelost zijn.
3. (hmm nou vooruit 3 oplossingen dan :D) Geef je clients gewoon een vast IP adres en een gateway. Misschien even "iets" meer werk (wat heet, 20 seconden per pc''tje). Maar dan heb je al dat gelazer niet meer met je Sygate DHCP troep.

maw ik denk dus dat je probleem in die DHCP service van Sygate zit :)

Alsie niet DHCP draait, dan ken t probleem er ook inzitten dat je hebt gekozen datie automatisch je IP range checked. Laatste keer dat ik met Sygate bezig was in half jaartje geleden, maar ik ken me vaag herinneren dat je daar gewoon ff handmatig je instellingen moet instellen.

Makkelijkste blijft trouwens gewoon oplossing 1 *D

• blinkymichiel
me clients hebben al een vast ip+gateway ensow...daar ligt het dus waarschijnluk niet aan...

ik zal dan maares naarwingate zoeken...

Verwijderd

Op de clients volgende TCP/IP instellingen gebruiken:

IP: 192.168.0.x
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
dns: host: pc1
domain: NVT
server: 192.168.0.1
WINS: lekker uit laten, heb je toch niet nodig neem ik aan....

Welke versie van Sygate draai je trouwens?

• blinkymichiel
..sygate 4.0

Verwijderd

Sygate 4 zuigt heb ik gehoord

/me draait lekker 3.5 als een trein

Zou dus downgraden als ik jou was

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op zondag 03 december 2000 18:12 schreef blinkymichiel het volgende:
ik deel me i-net dus met sygate...werkt perfecto, hoewel het wel kut was om alles werkende te krijgen...

ok, maar ik zit dus met een klein eri probleempje, als ik me server en me client ''s ochtends opstart kan ik niet meet i-netten op me client, of nou jah wel chatten met msn, maar niet web pages openen ensow..
dus dan moet ik weer naar de instellingen gaan van sygatemaneger en dan bij advanced 1x op ''automatically determine the ip-range'' klikken en dan weer opnieuw sygate opstarten en dan weer op, waar het eerst op stond: ''use the following assigned ip-range'' klikken en weer sygate opnieuw opstarten...

Dit boeide me eerst niet sow, omdat ik allang blij was datie het dan deed, maar nu wort het wel een beetje erug eri...weet iemand hier een oplossing voor??
hey ik heb PRECIES hetzelfde probleem, ik draai winME
kan via Sygate 4 alleen msnne op de clients,
geen websites,geen icq niks :'(
en jou manier van opnieuw starten werkt ook niet bij mij.........vreemd

hmm...kom er net achter dat deze topic al vrij oud is.......

PIII 800@804 Mhz

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:47
Ik draai zelf access manager, maar nadat mijn moeder of broertje (ik weet nog steeds niet wie ik moet slaan) dat ding een keer uit hebben gezet zonder normaal af te sluiten, werkt sygate niet meer. Ik heb em nu 24/7 draaien, dus geen probleem meer, maar ''s nachts doe ik met NT altijd in de scheduler:
Net stop "Sygate Service"
Net start "Sygate service"
Als ik em dan voor die opdracht aanzet, is ie na die nacht automatisch goed.
Pagina: 1