Toon posts:

[BC3] Novell 3.12 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heejz...

Ik heb van een oud systeem (486 met 4 MB intern geheugen) een nieuw systeem gemaakt.
De netwerk software op het oude systeem is Novell versie 3.12

Het nieuwe systeem is een iCeleron met 64 MB interngeheugen.

Nou heb ik een image gemaakt en deze op het nieuwe systeem gezet. Verder heb ik geen aanpassingen gemaakt.

Bij het opstarten zegtie dat er minimaal 3 MB extended memory moet zijn, en 64 mb is tog ruim voldoende zou ik zeggen.

Weet iemand wat het probleem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:49

Boss

+1 Overgewaardeerd

In je BIOS goed aagegeven hoeveel geheugen erin zit? (moet bij sommige biossen).
Start je DOS anders op je nieuwe systeem? (met himem etc.?)
Anders nog een keer de installatie CD d''r in, en d''r overheen installeren.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himem.sys en al de andere troep uit je config.sys halen. Daar houd novell niet zo van omdat netware een programma is wat wordt gestart via DOS maar daarna een eigen OS vormt die alles direct moet kunnen aanspreken. Als je himem en de andere troep laat dan kan netware niet meer het geheugen direct aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon config.sys en autoexec.bat leeg laten. Dan heb je nergens last van.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is een bekend verschijnsel van NW312. Als je meer dan 16Mb intern geheugen hebt, in de AUTOEXEC.NCF de volgende regel toevoegen:
SET AUTO REGISTER MEMORY [TO ON]

that''s all folks.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen