Toon posts:

[BC3] Linksys BEFSR41 Cable/DSL Router -- waar in NL?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar je deze kan vinden?
Linksys BEFSR41 Cable/DSL Router

Echt chill ding! router/switch, 4 PC''s op 1 IP, geen software-router-PC nodig, maar direct Modem->Router->4 PC''s!

lees de review op http://www.targetpc.com/hardware/network/linksys_befsr41/

Zeker een aanrader!

Verwijderd

Maar kan je daar dan nog wel flink aan tweaken?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 10:58 schreef Trapleuning het volgende:
Maar kan je daar dan nog wel flink aan tweaken?[/quote]Is gewoon voor thuis gebruik, maar wel heel chill dat alle clients vanaf internet bereikbaar zijn op ÉÉN IP Adres! Want hij gebruikt niet adress translation maar een router/switch combi! en je kan de router configureren door op een van de client puters een browser te starten en http://192.168.1.1 in te tiepen en dan krijg je een mooie ''website'' waarop je de router kan instellen >:)

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hij moet wel network address translation toepassen, anders kun je niet meer computers achter 1 ip hangen. Dat is ook een typische router/gateway "applicatie". Maar dat terzijde: ik zoek eigenlijk ook een Nederlandse dealer van Linksys produkten. Dus als iemand het weet...

Verwijderd

ja dat ding is erg interressant. hijs is geschikt voor ADSL en kabel en aaangezien ik hier binnekort ook een netwerkje krijg wil ik wle graag zo''n ding

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 16:33 schreef jeroen het volgende:
Hij moet wel network address translation toepassen, anders kun je niet meer computers achter 1 ip hangen. Dat is ook een typische router/gateway "applicatie". Maar dat terzijde: ik zoek eigenlijk ook een Nederlandse dealer van Linksys produkten. Dus als iemand het weet...[/quote]Ja maar de client computers achter de router zijn allemaal op 1 IP bereikbaar! zo kan je rustig een public ftptje runnen, dat kan je niet achter een normale router :9

Of heb ik het nou fout begrepen?
Want dit ding funcioneert als een router+switch+HUB! gewoon direct op de kabel/DSL modem :9

Kan iemand de review lezen en zeggen of ik het fout heb?

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 16:51 schreef minus0ne het volgende:
Ja maar de client computers achter de router zijn allemaal op 1 IP bereikbaar![/quote]Ja... dat is de essentie van network address translation.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> zo kan je rustig een public ftptje runnen, dat kan je niet achter een normale router :9[/quote]Oh jawel hoor. Als ik een routertje config kan ik er zelf ook NAT op toepassen en/of portmappings maken zodat een server erachter gewoon bereikbaar is. Het voordeel van zo''n all-in-one kastje is natuurlijk gemakkelijk beheer: stekker erin en hij doet t. Bijkomend voordeel van dit kastje is dan blijkbaar dat de lokale computers via een switch verbonden zijn. Das leuk als je meer dan twee computers simultaan gebruikt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Of heb ik het nou fout begrepen?
Want dit ding funcioneert als een router+switch+HUB! gewoon direct op de kabel/DSL modem :9[/quote]router + switch, geen hub (denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een e-mail naar Target PC gestuurt (de reviewer van dit hebbedingetje) en ik kreeg dit terug:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The router uses NAT - which basically means your IP is stored in the router and it assigns addresses to everything hooked upto a port. I wish I could give you a definate answer - theorecially speaking you should be able to run game servers - but my ISP has begun blocking all port addresses that correspond to games so I haven''t been able to confirm - even if I come from behind my router I get my game servers blocked. Good luck and thanks for visiting TPC,

Victor

----- Original Message -----
From: minus0ne
To: victor@targetpc.com
Sent: Thursday, October 12, 2000 3:26 PM
Subject: Question about the router

Hi,

I have a question about the Linksys BEFSR41 Cable/DSL Router, as client behind this router, is it still possible to for example run a game/ftp-server?
What I mean to say is, is a computer behind the router reachable FROM the internet?
If I''d run a game/ftp SERVER from one of the client computers behind the router, would people on the internet be able to connect to it? or are all clients given a 192.168.X.X IP address which cannot be reached from the internet?

Thx alot![/quote]En in een volgende e-mail van hem:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>I forgot to mention - when I run a game server my other computers on the LAN can see it and jump in. [/quote]Dus jammergenoeg geen duidelijk antwoordt, amerikaanse kut ISP''s ook :D

Iemand die het antwoordt wel weet? review link staat in de eerste post van de topic.

bedankt.

En zo ja, dan is dit ding waarschijnlijk niet te krijgen in NL :( :'(

Verwijderd

Ik heb dit apparaat in februari van dit jaar besteld in Amerika en kan je vertellen dat hij werkelijk fantastisch is. Wij zitten met zijn drieen in een huis en waar we vroeger sygate hadden (en dus een aparte server) hebben we nu dit ding wat perfect zijn werk doet. Ik heb hem toentertijd online besteld bij outpost.com (binnen drie dagen op de stoep), het schijnt dat hij ook te koop is in de UK, niet in NL. Voor specifieke vragen mail me maar even.

Verwijderd

Kijk even op www.timhiggins.com voor een vergelijking van performance en features van de verschillende cable routers, zeer interessante site.

• Gregoor
  • Laatst online: 16-08 00:59
Een vriend van me heeft er ook één, na aanraden van mij overigens. En ik geloof dat hem hem nog in NL gekocht heeft ook. Mar ik zal dan straks ff aan hem vragen waar hij hem vandaan heeft als ik hem zie, anders ICQ me maar ff als ik het vergeet en je moet het toch weten.

Verwijderd

Ik wilde eerst ook de linksys router kopen, totdat ik er achter kwam dat veel mensen er problemen mee hadden. Problemen als frequente disconnecties, firmware die functionaliteit wegnam ipv toevoegde, etc. (zie usenet en op diverse websites). Ook is er helaas nog geen nederlandse importeur van linksys routers. Dus die moet je dan bijvoorbeeld bestellen via outpost.com

Dus heb ik gekozen voor de NETGEAR RT314 oftewel de zyxel rt314(zelfde product, andere naam :) Deze biedt dezelfde functionaliteit als de linksys en heeft betere/uitgebreidere firewalling. btw.: 20 gulden duurder o.i.d

Een vergelijking van +/- 20 van deze apparaten (router+firewall+dhcp server+switch) is te vinden op:
http://www.practicallynetworked.com

Het is jammer dat deze producten niet goed te krijgen zijn in nederland, bijv. maar op 1 verkooppunt=dus rete duur, nederland loopt altijd achter op de vs met dit soort nieuwe zaken(op de consument geprijste routers) :(

Het mooie van deze apparaten vind ik dat het in een keer een up-to-date netwerk biedt, en een server "overbodig" maakt. En het scheelt ook een boel ruimte. Verder gaat zo''n ding veel minder down (niet down??). En nog 100mbit ook hehe. zow genoeg reclame gemaakt....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
HIer is een nederlands bedrijf waar ik hem bedsteld heb:

http://www.mensys.nl/

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

Misschien inmiddels te laat, maar bij http://www.mt-at.nl istie ook te koop, zag het op de pcdump. De 4 port kostte toen 595,-
Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt met chello, moet ik dan een nieuw mac adres aanmelden?

Insanus sum

Verwijderd

Het werkt perfect onder Chello. Je moet alleen het MAC-adres van je kaart clonen naar die van de Linksys, maar dat kun je gewoon in het setup-menu van die Linksys instellen... Geen problemen verder.. Gebruik zelfs voor de netwerkkaart hetzelfde mac-adres als de router en dat pikt hij gewoon.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vaag .. zal vast wel weer topix zijn :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.