Toon posts:

[BC3] Aaarghhhh! Kan een HP 710c via netwerk werken??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de handleiding kunnen de 710 en de 720 niet via een netwerk gebruikt worden :(

Ik ken het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Wie weet of het mogelijk is om een HP Deskjet 710c via win9x in een netwerk te laten werken????
Ik heb ondertussen al alles geprobeerd, maar het is me tot nu toe pas 3 halve keren gelukt om een halve pagina te printen via het netwerk.
Onder win2000 prof doet ie het trouwens als een zonnetje...dus dacht ik ff die drivers te kunnen gebruiken onder win9x maar dat lukt dus niet.
Bij het installeren als netwerkprinter geeft ie aan dat ie de volgende bestanden niet kan vinden en die kan ik dus ook echt nergens vinden....niet op cd...op geen enkele pc en niet op internet...:
HPF71x13.hlp
HPFrdb13.dll
HPFst113.ini
HPFtbx13.exe
HPFtrl13.dll
Deze twee laatste bestanden vindt ik echter wel ergens terug op de pc waar die printer aangesloten is maar die andere drie zijn echt nergens te vinden...
Ik heb ook al eens geprobeerd om op mijn pc de printer te installeren als HP720c maar dat werkt ook niet naar behoren...
Wie weet hier een oplossing voor want ik wordt er onderhand doodziek van...ben er al meer dan een jaar mee bezig en vind het wel leuk dat het nu eindelijk onder win2000 werkt maar niet alle pc''s in het netwerk zijn zwaar genoeg voor win2000 dus moet het ook gaan werken onder win98!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Is dat zo??? Ik heb hem in Duitsland gekocht...niet dat dat iets wil zeggen :) maar ik heb dat niet gelezen in het boekje hoor...en hij doet het dus onder win2k wél...blijkbaar zitten daar dus wel goede drivers in....en daarbij heb ik tot nu toe nog niemand horen klagen over de 720c wat betreft dit onderwerp....
Dus...ik geloof je wel...maar volgens mij moeten ze het wel doen, hoewel HP het ontkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het ''m juist...
In m''n handleiding staat dat ''t niet kan...
En op hun website geeft hij de 720 en 710 gewoon weer als je aanvinkt dat je ''m in een netwerk wilt gebruiken en verder is er niets over te vinden... :?

Ik krijg het alleen absoluut niet voor elkaar, dus geloof ik de handleiding maar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euwh ?!

laat staan dat ik ooit handleidingen lees, maare .. hier draait ie als een zonnetje.
hij hangt aan een 98-bak .. maar als ik via laptop met w2k iets wil printen (doc-file van 10+ pag) doettie et gewoon.

edit: w2k vind dattie wel z''n eigen drivers moet gebruiken, maarja wie ben ik om te zeggen om dat niet toe te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Tsja...vreemd dat het dan bij mij niet in de handleiding staat....maar dat moeten we dan inderdaad maar geloven!
Ik heb op internet dus alleen gevonden dat je op de client pc hem als 720 moet installeren, maar dat werkt ook niet fatsoenlijk...dus maar hopen of iemand een oplossing heeft.

Waar heb je dat dan gezien op de site van HP? Je zegt dat hij erbij staat als je aangeeft dat je een netwerkprinter wil? Ik vind er nauwelijks nuttige info over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ja, dat zei ik dus...hij doet het nu wel...omdat ik via win2000 dat ding aanspreek en hij gebruikt inderdaad zijn eigen drivers...maar hij moet het ook doen vanaf andere pc''s met win9x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erz .. laat op de win9x bakken dan z''n OF z''n eigen OF de echte drivers gebruiken.

wat je owk kan doen is de printer aansluiten op de betreffende pc en daar installeeren. en daarna via netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is het sowieso nog niet gelukt om mijn HP720c te laten werken via het netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
dat heb ik ook al gedaan, werkt niet..en verklaar je eerste zin aub ff..begrijp je afkortingen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang em aan een printservertje... moet dan wel lukken denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06 20:29

ragger78

ehm...ja

in de handleiding van mijn 720c staat ook dat ie niet op netwerk kan.
Maar met iets oudere drivers lukt dat wel.
Ik gebruik de win95 driver versie 10.1, met 10.3 wil het niet meer.
Misschien dat dat met de 710 ook moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
tsja...ik weet niet zeker of ik dat al had geprobeerd, maar anders download ik dan wel ff die oude drivers om het te testen...
En hoe moet ik er een printservertje van maken??? gewoon een win9x pc''tje met de printer alleen?? Hoezo zou het dan wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 08:54
Van dit forum een tijdje geleden, een oplossing:
-----------------------
- Voeg op de PeeCee, waar de printer feitelijk op is aangesloten, een nieuwe
printer toe (kies voor ''locale printer''), en kies als printer bijv. de HP
DeskJet 600 driver.
- Klik nu met de rechter-muisknop op ''t zojuist toegevoegde icoontje en kies
''Delen''
- Selecteer ''Gedeeld als'' en geef een naam op waarmee ''ie ''zichtbaar'' wordt
op ''t netwerk (bijv. ''HP710net'').
- Installeer nu op de andere PeeCee(''s) de originele HP710c drivers.
- Klik met de rechter-muisknop op ''t HP710 incoontje en keis ''eigenschappen''
- Klik op tab ''Details'' en klik op ''Poort toevoegen''
- Klik op ''Bladeren'' en zoek op ''t netwerk naar de ''gedeelde'' printer driver
(bijv. HP710net)
(- Afsluiten met ''n berg ''OK'')
KLAAR!

Uitleg: de HP600 driver op de''server'' dient nu alleen maar als doorgeef-luik
voor de gegevens die vanaf de ''werkstations'' naar de ''server'' worden
gestuurd. Deze driver doet verder helemaal niets met die data, dan ze alleen
maar doorgeven naar de printer-poort. Dit kun je kontroleren door ''n Windows
testpagina vanaf een ''werkstation'' naar de printer te sturen. Bovenaan de
pagina zal dan toch de naam van de originele printer driver (HP 710c)
weergegeven worden.
Op deze manier ''omzeil'' je dus de ''beveiliging'' die HP in z''n drivers heeft
gemaakt om gebruik in netwerken ''tegen te gaan''...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-10 19:58

bloody

0.000 KB!!

he soeski: dat was een antwoord op een thread die ik gestart had.
echter: deze oplossing werkt NIET!!

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Grappig dat de 710c dat probleem ook heeft..

Heb zelf een 610c. Deze hangt aan een NT4 server en is gedeeld. de clients kunnen zonder problemen printen MAAAAAAAAAr

het schijnt kats onmogelijk te zijn om op j eserver nast de NT driver ook j ewin9x driver te instaleren. Je weet wel, opdie manier gooit de server automatisch de drivers over naar de client...
Nu moet je op de client appart nog een keer de drivers installeren en daar baal ik als een........ %$^%$#^%#^%*# van.

mocht er toch iemand zijn die er een oplossing voor heeft..... als je dit probeert met de standaard HP500 die in Windows zit dan werkt dit feilloos....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, hier onder hoe je het doet!

Je installeert op je server de printer, gewoon als lokale printer.... Daarna deel je deze als ''hp'' bijvoorbeeld. Daarna installeer je ook op de clients de printer als lokale printer. daarna doe je rechtermuisknop op de printer --> details Onder een van deze tabbladen kun je porten binden. Je bindt lpt1 aan het netwerkadres voor je printer. ALs je deze als ''hp''hebt gedeeld wordt het dus bv. \server\hp
je zet een vinkje voor ''opnieuw verbinden bij aanmelden'' je geeft de hele zooi een reboot en voila, alles werkt!!!!

Dit kan trouwens niet specifiek bij de HP7x0.
Iedere printer kan dit!

Succes ermee! Mocht het toch niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah .. ik geloof niet dat dat het probleem was. printen kon ie wel van een w2k-bak die z''n eigen drivers ervoor gebruikt. dat kan ik owk. en de printer hangt hier op een win98-bak. et probleem was dat ie niet op andere os''en kon draaien.

euhm .. timothee, kan je je printer eens voor de gein op de w2k-bak aansluiten? en dan eens delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net ff aan íemand gevraagd hiersow die nog een win98-systeem heeft draaien hier op et netwerk. en die heeft dus nooit kunnen printen .. mja kijk ik sow danmaar effe naar.

meld me later weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
precies, hij doet het wel via win2k als client maar niet onder win9x als client...en wat heb ik eraan om hem te delen op de win2k bak???
Ik geloof inderdaad niet dat het werkt met die Hp600 driver...heb ik meen ik al eens geprobeerd maar die kan niet met die printer overweg....die 800 serie kan dat overigens wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, weer es niet goed gelezen dus.. :)
Als het goed is zit er standaard een cdtje bij je printer.... Die heb ik gebruikt en het ging perfect... Zowel onder win9x/nt/2000/ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
en met printservertje? gaat ie dan nog altijd niet?
dan zorgt die printserver (geen pc, klein ''aparatusje'') voor de drivers he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
klopt, er zit een cd bij de printer...maar zelfs daarmee lukt het niet! Logisch dat ik die het eerst probeer he.
En wat voor apparaatje moet dat printservertje dan zijn??? Ik heb geen idee hoe ik een printserver moet opzetten...iemand suggesties...ik heb nog een oude 486 staan dus die zou ik ervoor kunnen inzetten...printopdrachtjes moet die nog wel kunnen doorgeven lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAA WOEHOEHOEHOEEEEEEEE!!!

TXS MT

het is me eindelijk gelukt :) TXS TXS TXS TXS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 12:08

T.T.

Sowieso

Ok dank van mij MT, het werkt :)
Pagina: 1