[BC3] Netwerkverbinding weg

Pagina: 1
Acties:

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 18:04
Ik ben sinds korte tijd in het bezit van een Dell laptopje met een 10/100 Mbit PCMCIA netwerkkaart van Dell/3Com.
Werkt perfect, ik heb alleen 1 probleem: Als ik hem op school aan het netwerk wil hangen (ja dat mag ;)), valt na enige tijd (varieert van 10 minuten tot 2 uur) de hele netwerkverbinding weg :?, zowel onder Win2k als onder WinME.
Ik heb hem al in verschillende netwerken geprobeerd: Thuis 10Mbit, op mijn werk 10Mbit en via crossoverkabel. Allemaal zonder problemen, behalve dus op school.
Ik weet niet precies hoe het netwerk op school in elkaar steekt (wil de Sysadmin niet zeggen :?), ik hoef alleen maar mijn IP adres op ''Dynamisch te zetten'' en dat doet hij het voor een tijdje. Hij zegt ook dat mijn netwerkkaart dan ''stoort'' op het netwerk, volgens mij grote onzin.
Via de search kwam ik op dit topic: w2k verliest netwerk verbinding maar daar wordt alleen iets over win2k gezegd, en die dingen die daar genoemd worden kan ik niet instellen...

Moet ik er toch een andere netwerkkaart in stoppen of kan ik het softwarematig oplossen?
Iemand een idee?

specs