Toon posts:

[BC3] EDIMAX br6004 router configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus deze router en blijkbaar staat hier niet het default ip adres (192.168.123.254) in.
Nu staat er dat ik hem met een null modem kabel kan resetten. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Ik heb al het een en ander met hyperterminal gesjouwd, maar ik krijg gewoon geen contact met die router.

please help!!!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 20:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Wil niet lullig doen maar staat het niet gewoon in je manual hoe je dat ding met seriele kabel moet aanspreken.
Hoeft trouwens niet per definitie een null modemkabel te zijn , en heb je wel goed gechecked dat je seriele settings goed staan, als in stop bits snelheid en xon en dat soort zooi allemaal luisterd meestal nogal nou als in 1 setting niet goed en je krijgt allemaal bullshit in je hyperterminall te zien
sucses

editje

ff 1 minuut oop dit site gekeken van edimax en ik vind dit :

A. There are two ways to.reset the BR-6004/BR-6001 router.
1. Hit the RESET button.
Turn off the power then press the reset button => turn on the power (keep pressing the reset) => about 5 sec, left off the reset button => then the BR-6004 is reseted. You can use the default password, admin, to login.
Note: this RESET only available with the firmware 1.90e or above.
2.Use a Null modem cable connect to COM port to modify the password.
The detail information is on the page 22 of user''s manual.

gewoon resetten dat ding .. en misschien voortaan eerst eens zoeken voordat je begint te roepen ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je reactie. Uiteraard heb ik in de manual gekeken maar daar staat alleen in dat ik een console program ofzo nodig heb. Beetje wazig verhaal.
Heeft een mede tweaker misschien zon ding??

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 20:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

dan maar proberen te resetten zou ik zeggen en als dat niet lukt dan istie misschien gewoon wel DOA ( Dead on Arivel ) stuk dus .
Ff omruilen is dan het divies lijkt me ..
sucses ermee .. ziet er wel uit al een leuk speeltje :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
ik vergeet te vertellen dat ik dat hele verhaal van resetten al geprobeerd heb en ook die hele edimax site uit mijn hoofd heb geleerd.
resetten werkte dus niet. Misschien omdat ik een oudere firmware heb. Ik proberen om die firmware te upraden maar dat programma ziet het kastje ook niet en dan moet ik een ip adres invullen wat ik dus niet weet.

Zucht.....

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Die smc barricade kon je heel HEEL hard resetten, (''NVRAM:=NIL'' zeg maar...) dmv een shortcut in de seriele poort.

stond in dat boekje, en op de website van SMC. dus ik denk dat zoiets ook wel kan met een edimax, aangezien die toch allemaal dezelfde hardware gebruiken.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
je hebt bij de meeste routers inderdaad een null-modem kabel nodig om deze te configureren als het via je netwerk niet meer lukt. Deze kabel kun je zo halen bij de pc boer.

dan moet je ook nog hopen dat er geen password op die router zit. is er ook geeen helpdesk waar je contact mee op kunt nemen.

good luck

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2025
Ben je er al uit ondertussen ?
Probeer eens 192.168.168.230

• Rashann
  • Laatst online: 07:37

Rashann

Zoek de hond...

Op woensdag 26 juni 2002 22:07 schreef michaelm het volgende:
Ben je er al uit ondertussen ?
Probeer eens 192.168.168.230
Heb jij de datum van dit topic gezien? Ff langs SoM...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2025
Ja, nu wel :) snorry

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:z :P

Braaikamer - Smoke&BBQ