Ik wil samen met zo''n andere chiller een netwerk gaan aanleggen. Wij hebben berekent dat we een afstand van zo''n 75m moeten overbruggen. De kabel loopt voor een groot stuk buiten. Nu is de vraag is dit mogelijk met een UTP-kabel en levert de afstand/temperatuur dan een significant snelheidsverlies op? Mochten er alternatieven zijn dan horen wij dit graag.
Je kunt met UTP 100 meter doen, tussen twee punten.
Dus kun je zelfs lekker 100 Mbit over dat kabeltje pompen !
Dus kun je zelfs lekker 100 Mbit over dat kabeltje pompen !
Aannames zijn fataal.
en mocht je (te veel) last krijgen van data verlies kan je er nog een repeater tussen gooien. maar is niet perse nodig....
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Ik heb samen met een vriend al ruim 2 jaar een netwerk liggen. De afstand is ongeveer 80 meter. De kabel ligt voot het grootste gedeelte in de dakgoot en hangt over een lengte van 15 meter op 5 meter hoogte boven de weg. Het is een gewone UTP kabel zonder xtra shielding. Aan bijna kanten van de kabel (1 bij hem thuis en 1 bij mij) staat een 100Mbit hubje. De kabel heeft al 2 zomers en 2 winters overleeft dus om het weer hoef je je niet echt druk te maken.
Volgens mij hebben we wel een beetje packetloss maar daar heb ik eigenlijk nog nooit echt naar gekeken. we halen nu met 100Mbit een snelheid van ruim 3000Kb/sec
zorg wel dat je de stekkertjes er op de juiste manier (met de juiste kleuren) aan zet. www.lanshack.com
Conclusie: gewoon neerleggen die kabel dus,..wij hebben er hier ook al veel plezier van gehad.
ps. als je hem boven de weg hangt, kijk wel uit voor hoogwerkers van de gemeente die om de 6 maanden de straat verlichting komen controleren. onze kabel lag ook ineens in 2''en. Suc6
Volgens mij hebben we wel een beetje packetloss maar daar heb ik eigenlijk nog nooit echt naar gekeken. we halen nu met 100Mbit een snelheid van ruim 3000Kb/sec
zorg wel dat je de stekkertjes er op de juiste manier (met de juiste kleuren) aan zet. www.lanshack.com
Conclusie: gewoon neerleggen die kabel dus,..wij hebben er hier ook al veel plezier van gehad.
ps. als je hem boven de weg hangt, kijk wel uit voor hoogwerkers van de gemeente die om de 6 maanden de straat verlichting komen controleren. onze kabel lag ook ineens in 2''en. Suc6
LOL. Waar ergens in Zoetermeer is datOp dinsdag 29 mei 2001 15:42 schreef DJ-FreSh het volgende:
...
...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Je kan ook een betere kwaliteit kabel nemen STP of gelijk UTP CAT 6 (1Gbit ipv 100Mbit). Heb je gelijk een goede kabel liggen.
They made me do it.
maar das wel een heel stuk duurder dan utp 100mbit
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
als je UTP cat6 nodig hebt, mag je het komen ophalen voor een vriendenprijsje. Ik heb hier 800 meter leggenOp dinsdag 29 mei 2001 15:55 schreef x-force het volgende:
maar das wel een heel stuk duurder dan utp 100mbit
They made me do it.
Verwijderd
Hmmhm. Geweldig we zijn wel geinteresseerd, als je wilt beep me ff een ICQ-tje en wie weet. Alvast bedanktOp dinsdag 29 mei 2001 15:56 schreef Smoothy_ het volgende:
[..]
als je UTP cat6 nodig hebt, mag je het komen ophalen voor een vriendenprijsje. Ik heb hier 800 meter leggen
kep geen ICQ... hoeveel mtr wil je hebben dan???Op dinsdag 29 mei 2001 17:51 schreef Xproject het volgende:
[..]
Hmmhm. Geweldig we zijn wel geinteresseerd, als je wilt beep me ff een ICQ-tje en wie weet. Alvast bedankt
They made me do it.
Smoothy >>>
Wat moet 125m gaan kosten?
We houden wel contact via email. Klopt dat emailadres nog van op je homepage?
ik weet echt niet hoeveel dat moet kosten, maar ik heb er al een topic over geopend...Op dinsdag 29 mei 2001 18:39 schreef Kronos het volgende:
Smoothy >>>
e-mail klopt trouwens
They made me do it.
Pagina: 1