[BC3] Internet delen zonder server

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe kan ik mijn kabelinternet delen tussen twee computers zonder dat ze beide de hele tijd aan moeten staan, dus zonder server/host software als WinRoute?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Door een ADSL/Cable router te kopen, en die er tussen te plaatsen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Switchboxje kopen en een verlengkabel.

Heb ik zelf ook en werkt perfect

• BC3 Victim
Maar kun je met zo''n switchbox ook tegelijk internetten? De naam doet namelijk vermoeden dat je moet schakelen en dat er dus maar één tegelijk kan.

Wat kost zo''n box dan?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op dinsdag 29 mei 2001 15:14 schreef Spor het volgende:
Maar kun je met zo''n switchbox ook tegelijk internetten? De naam doet namelijk vermoeden dat je moet schakelen en dat er dus maar één tegelijk kan.

Wat kost zo''n box dan?
Nee, met een switchbox kun je niet tegelijk internetten natuurlijk. Je moet idd dan een Cable/DSL router kopen, bijv. de SMC Barricade. Heb ik thuis ook, werkt superrelaxed. Kost zo''n 400 piek, maar dan heb je wel de ideale oplossing, is ook nog eens een printerserver.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NT

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 13:39 schreef ScientisticMark het volgende:
Hoe kan ik mijn kabelinternet delen tussen twee computers zonder dat ze beide de hele tijd aan moeten staan, dus zonder server/host software als WinRoute?
Bijvoorbeeld door een appart doosje met linux tussen je beide PC''s en je internetkabel te zetten. Monitor en keyboard is niet nodig, wel netwerkkaartjes. 486 met 8 MB is genoeg. Dus... mmm, 50 piek ofzo op de tweedehands markt.

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO.html

http://www.debian.org/

• BC3 Victim
Graag zou ik
http://www.freesco.org
aan bovenstaand lijstje toevoegen.

Voor diegene die eens naar linux willen kijken en snel een 486 als router willen hebben draaien.

Pagina: 1