[BC3] internet delen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik snap er niets meer van. Ik draai op mijn server winroute en daar heb ik drie computers aan vast gekoppeld. Tot op heden konden ze allemaal op internet alleen heb ik nu bij twee daarvan in de winipcfg geklikt op loslaten en weer vernieuwen. Heel leuk, elke computer krijgt weer een ip adres maar ze krijgen geen standaard gateway en primaire wins dus ik kan niet meer op de clients internetten (behalve de derde dan). Hoe moet ik opnieuw de goede waarden weer teugzetten?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Die kun je toch gewoon intikken in je netwerkconfiguratie?

Maar als je een IP adres krijg dan zou je in principe toch moeten kunnen surfen?

(of snap ik het nu niet?)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Het IP-adres van je server pc instellen op de clients als gateway, en als DNS, en dan zou ''t toch weer moeten werken....

• BC3 Victim
Ik krijg een automatisch ip adres van winroute (dhcp), dan heeft die het adres 192.168.13.4 maar dan kan ik internet niet op. Netwerk draait perfect alleen geen internet. Bij de client die wel netwerk heeft staan in de winipcfg de vakjes voor standaard gateway en primaire wins server op 192.168.13.1 (adres server). Hoe kan ik dit nou ook bij die andere computer krijgen! Weet iemand het?

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Dit moet je gewoon invullen bij de eigenschappen van tcp/ip

de gateway krijg je niet toegewezen hoor, die moet je zelf invullen

WINS kanje gewoon uitlaten, DNS moet je wel aan hebben staan (host=localhost ip=ip van de server)

It seemed like a good idea at the time

• BC3 Victim
Ik heb het opgelost. Normaal gesproken moet winroute de default gateway automatisch doorgegeven (tenminste deed ie altijd bij mij), maar in winroute staat er bij dhcp instellingen de optie default gateway. In ieder geval bedankt allemaal!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Waar staat dat dan, dat automatisch laten toekennen van de gateway (ook DNS??)?

It seemed like a good idea at the time

• BC3 Victim
Onder DHCP instellingen, tenminste als je winroute pro gebruikt

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een default gateway instellen bij de DHCP-lease:

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_017/online/dhcp.gif

Verwijderd

Even een vraagje (ik heb search gebruikt)
als ik de minimaalste instellingen wil gebruiken
voor mijn router, dan moet ik toch
ALLEEN "dns-server" en "NAT bij @Home-kaart"
aanzetten??

• BC3 Victim
Je zou DNS zelfs nog uit kunnen laten en bij de clients gewoon de ISP DNS invullen.

Verwijderd

Als ik in Winroute Pro 4.1 de dns-server:
"Forward DNS queries to the server
automatically selected from DNS servers
known to the operating system" AANZET....

...ziet @Home mij dan? Want ze hebben me
als waarschuwing omdat ze mijn netwerk
zagen al een halve week afgesloten gehad...

De ISP als de clients DNS-server instellen
lukt me niet/doet het niet... :'(
Pagina: 1