[BC3] MXStream een soort ADSL?

Pagina: 1
Acties:

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31
Ik kreeg van een bedrijf de onderstaande reden door waarom een bepaalde router niet meer zou werken met MXstream.

Wie kan deze stelling bevestigen of ...?

"KNP heeft een soort van ADSL met een zelfstandige VPN verbinding. Dit is geen ADSL zoals in alle andere Europeese landen en USA wordt gebruikt. Tot enkele weken geleden werkte MXstream met de Linksys routers. Door de andere opzet van KPN werken deze niet meer".

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Als je router VPN ondersteunt, zit je gwoon goen *D

• Jake Blues
Op maandag 28 mei 2001 18:59 schreef Straat het volgende:
Als je router VPN ondersteunt, zit je gwoon goen *D
Dat snap ik, maar klopt het wat wordt beweerd of word ik voor het lapje gehouden?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Mxstream is gewoon ADSL, het VPN gebeuren heeft KPN eruit gehaald, maar voor de connectie router <=> ADSL adapter heb je wel VPN nodig. Vanaf de ADSL adapter wordt dus geen VPN meer gebruikt.

• Heinrich_Harrer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb hier een router die wel met ADSL werkt: de Vigor2200E van Draytek. Werkt erg lekker en door ingebouwde firewall zijn je poorten van buitenaf onzichtbaar. Hij is o.a. te koop bij een willekeurige winkel.

Ik hoorde dat dit een van de weinige routers is die geschikt zijn voor Mxtream, omdat deze PPPoE ondersteunt. But don''t be angree when this is wrong ;)

• Jake Blues
Op maandag 28 mei 2001 19:27 schreef Heinrich_Harrer het volgende:
Ik hoorde dat dit een van de weinige routers is die geschikt zijn voor Mxtream, omdat deze PPPoE ondersteunt. But don''t be angree when this is wrong ;)
Ik zie in de LinkSys-setup zie ik ook een optie PPPoE. Is dit hetzelfde als VPN dan?

PPPoE is toch zoiets als een point-to-point connectie? Zoals jullie merken snap ik niet wat VPN is...

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Je router (of adsl internet gateway) moet geen PPPoE maar PPTP ondersteunen.

Zoals eerder is aangehaald ondersteunen de Vigor routers dit.

We hebben bij ons op de zaak dit werkende proberen te krijgen met Cisco, maar dat is ons nog niet gelukt. Deze ondersteunen alleen (vooralsnog) L2TP (layer two tunneling protocol). En dat gaat niet werken met MX-Stream van KPN

Het is dus PPTP or die.
Microsoft producten ondersteunen dit allemaal en de meeste linux distries ook (zelf freesco schijnt het na modificatie te ondersteunen).

Dus: Vigor (of andere HW router die PPTP ondersteunt) of een OS oplossing. Een andere VPN oplossing gaat (voor zover ik weet) niet werken.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het zijn helaas eurocenten; maakt het een stukje duurder :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Heinrich_Harrer
Om eerlijk te zijn weet ik ook niet VPN is, maar ik dacht Virtual Private Network.

Een vriendje heeft het uitgezocht en kwam tot de conclusie dat alleen de Vigor geschikt is voor Mxtream met bovengegeven uitleg. Ik zou als ik jou was gewoon even naar de "willekeurige winkel" een mailtje sturen. Dan heb je gegarandeert vanavond nog antwoord! (ik spreek uit ervaring :))

• Heinrich_Harrer
Op maandag 28 mei 2001 20:13 schreef BlaTieBla het volgende:
Je router (of adsl internet gateway) moet geen PPPoE maar PPTP ondersteunen.
Oh ja, dat was ;)

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Laat die vigor nu alles ondersteunen :9~

Web interface, Firewall, NAT, 10/100 SWITCH (afhankelijk van het type) ISDN backup etc.

Kewl dingetje voor die paar centen....
Kan Cisco :r en cohorten nog heel wat van leren

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
ik heb hier ook mxstream EN een pentium 100 24mb ram, die ik gewoon als router ga gebruiken.. ik draai nu trouwens winproxy, da''s heel makkelijk internet delen, alleen kan je er niet mee mailen & gamen over het internet

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op maandag 28 mei 2001 21:05 schreef zipkid het volgende:
Het zijn helaas eurocenten; maakt het een stukje duurder :'(
:?

Pagina: 1